Ervaringen lichttherapie lamp ?

Discussie in 'De lounge' gestart door Bouwjaar1979, 8 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een lichttherapie lamp/ LED lamp die helpen (?) bij een winterdip?
    Hielp het bij jou en welke heb je?

Ik heb altijd al last van dat ik tijdens de kortere dagen op een gegeven moment me moe voel, niet vrolijk ben, 's avonds liefst niet meer de deur uit ga, enz, enz. Afgelopen maandag moest ik spontaan janken om niks, en vielen de puzzelstukjes op zijn plaats: de winterdip is in getreden. Het is echter niet zo erg dat het een echte derpressie is hoor.

Maar goed nu ben ik al een aantal jaar aan het overwegen om zo'n lamp te kopen. De reden dat ik het elke keer niet doe is omdat ik ze zoveel geld vind kosten (100 tot wel 300 pleuro). En als ik dan niet zeker weet of het wel werkt (voor mij), blijf ik in twijfel om wel of niet zo'n ding te kopen.
    Van de week zei een collega dat het bij haar wel hielp en dat is neit iemand die zomaar wat zegt, dus nu toch weer aan het overwegen.
    Ik dacht nu aan deze: Philips goLITE HF3320. Maar er zijn er meer (klik).

2. Bluemoon

Bluemoon Bekend lid

30 jan 2011
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vroeger had ik elk jaar een winterdip. Ik heb nu al een paar jaar Goodlite litebook. Toen ik hem kreeg was ik al te ver heen en moest ik aan de medicatie. De jaren daarna goed gebruikt en geen dip gehad. Dit jaar maar een klein aantal keer gebruikt, blijkbaar ben ik nog steeds in een roze hormoon wolk, bovendien ben ik veel buiten met dochter. Voor mijn gevoel werkte het licht bij mij en volgens mijn omgeving ook.

Deel Deze Pagina