Ervaringen Lief autostoel

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Foxter, 16 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Foxter

Foxter Niet meer actief

Hoi allemaal,

Wat zijn jullie ervaringen met de autostoel van Lief?

Alvast bedankt!

2. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Wij hebben de lief! autostoel Casper!
    Ik vind hem supermooi, Julian zit er goed in en de 5-puntsgordel is stevig...
    Enige nadeel was dat er geen bevestigingsbeschrijving zat bij de stoel toen hij geleverd werd, dus dat was even een gepiel (staat wel wat uitleg op de zijkant) maar verder alleen maar goede ervaringen...
    Hij kan in 3 standen geloof ik, wij hebben hem meestal in gewone rechtopstoelstand staan, maar slaapstand gebruiken we ook wel voor langere ritten...
    Verder is het natuurlijk wel ideaal dat hij heel lang mee kan!

Even een foto van onze happyboy in zn stoel... :D

3. Foxter

Foxter Niet meer actief

Dankjewel! Ik ben een beetje aan het kijken voor de jongste maar er is zoveel keus, pfff.

4. zustertje

zustertje Niet meer actief

WIj wilden hem eerst ook heel graag maar toen kwamen wij er achter dat deze stoel precies hetzelfde is als die van kids river (alleen de hoes is anders)
    En deze stoel is niet een van de veiligste vandaar hebben wij besloten hem niet te nemen en voor een maxicosi te gaan.

5. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38

dit klopt idd en wij hebben een kids river gehad in 2 auto,s. we hebben 2x van allebei de stoelen de gordelding (waar je de autogordel in klikt zodat ie vast staat) kapot gehad waardoor de stoel niet veilig meer was.

1x gemaakt maar na 2 maanden net buiten de garantie ging ie weer kapot gelukkig kregen we ons geld terug en hebben we toch maar een maxicosi tobi gekocht.

ik zou hem dus afraden

6. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    die zit gewoon achter in de stoel toch?

Wij hebben een kids river 123 stoel sinds vorige week omdat onze dochter boven de mc priori uitkomt met haar hoofdje en nog niet over kan naar groep 3 stoel.

Tot nu toe bevalt ie prima, het is geen maxi cosi..

7. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Ja, achterop de bank in de stoel... ;)
    Of bedoel je de instructiebrief? Nee, die zat er bij ons niet bij, foutje denk ik...

Het is zoals andere dames al zeggen idd een kids river autostoel met een hoes van Lief! er omheen, maar ben het niet eens met het 'onveilige' stempel...
    Ja, het is misschien een b-merk, maar echt onveilige autostoelen mogen in nederland gewoon niet verkocht worden, ze moeten allemaal aan bepaalde eisen voldoen...

Deze paste in ons budget, hij zag er goed en veilig uit en ik vond hem leuk...

8. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    ik bedoelde de handleiding? Heb er ook voor gebeld want ik kon hem niet vinden..

onveilig is ie niet, hij heeft gewoon een keurmerk. Het is zoals met alles, je hebt goed, beter, best. Maar wij hebben ook zoiets goed = goed genoeg, zeker aangezien we dus al een maxicosi stoel hebben staan die we niet meer kunnen gebruiken.

9. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Had mn rea al aangepast want dacht later dat je dit bedoelde... ;)
    Nee, wij hebben ook gebeld maar hij zat er echt niet in, maakt niet uit want hij zit er nu op de goede manier in, maar was even uitvogelen...

10. zustertje

zustertje Niet meer actief

Hij is ook niet onveilig (dat heb ik heb ook niet gezegd) maar hij is wel veel minder veilig dan de maxicosi toby vandaar dat wij hem niet gekozen hebben en voor een veiligere stoel gegaan zijn (terwijl ik helemaal weg was van de lief! stoel hij ziet er zo leuk uit)

11. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Wij hebben hem en hij bevalt erg goed!

12. miepje

miepje Actief lid

24 okt 2010
    380
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben de Cato! Vorig jaar aangeschaft omdat ons dochtertje van toen 3 klemvast zat in de Römer King, maar nog te licht was om in de stoel met autogordel te kunnen. Met de LIEF stoel kon ze nog wel in de 5-puntsgordel, maar had ze meer ruimte doordat we daar delen er uit konden halen. Ze zit er pas sinds kort in met de autogordel.
    Nu is onze tweede uit de maxi-cosi gegroeid en zit ze in de ene auto in de Römer en ga ik de LIEF stoel weer ombouwen tot autostoeltje en kan de jongste daar in in mijn autootje.
    Qua veiligheid kies ik dus voor de lange stukken wel voor de Römer, maar omdat die zo'n enorme hoofdsteun heeft, zijn ze daar wel eerder uitgegroeid, terwijl ze dan eigenlijk qua gewicht nog niet in de autogordel stoel kunnen. En dan vind ik de LIEF 123 stoel weer veiliger!

Maar goed, we hebben 'm wel pas gekocht toen we wisten dat de 2de ook een meisje was!

Deel Deze Pagina