Ervaring witte trip trap stoel oververven?

Discussie in 'De lounge' gestart door bunchy, 5 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.677
    515
    113
    Onze trip trap is beschadigd door gebruik. Ik wil m weer mooi wit maken. We hebben ook een andere dus van belang dat kleur precies hetzelfde is.. En wil slechts de beschadigde stukken doen.
    Iemand dit ook weleens gedaan? Welke verf? Hoe pak je dit aan?

2. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Wij hebben een tweedehands Tripp Trapp in zijn geheel overgeschilderd. De stoel was beuken (oud model) en is nu mat wit. Op zich is het wel te doen, alleen hebben wij (lees: mijn vriend) de stoel geschilderd toen het wat kouder was en hierdoor is de verf niet goed gehecht.
    Ik denk dat wanneer je alleen de beschadigde stukken wilt schilderen dat je altijd kleurverschil houdt. Succes met de klus!

3. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Wij hebben hem ook geverft maar nu beschadigd hij nog sneller, geen groot succes dus

4. Xellepel

Xellepel Bekend lid

28 aug 2013
    803
    0
    0
    In zijn geheel oververven met een goede verf en botenlak, traplak of parketlak erover heen. Dan krijg je geen beschadigingen.

5. Huis van Puck

Huis van Puck Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.415
    52
    48
  6. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.677
    515
    113
    Ah meiden dank!
    Ik had gehoopt dat jullie voor mij zelfs het nummer vd verf zouden hebben maar dat is dus niet zo... Jammer!
    Misschien Nasr de trip trap site zelf even mailen..

7. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Bijkleuren werkt nooit, omdat verf verkleurd in de loop der jaren. Zelfs als je exact dezelfde verfkleur zou gebruiken, zal je kleurverschil blijven zien tussen de nieuwgeschilderde delen en de oude delen.

Het hangt er vanaf hoe groot de beschadigingen zijn, hoe erg het opvalt. Het kan natuurlijk zo zijn dat aanstippen in de juiste kleur, het minder opvallend maakt dat de stoel is beschadigd. Maar echt mooi en strak egaal dezelfde kleur zal niet lukken. Daarvoor moet je echt de hele stoel opnieuw lakken.

8. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Misschien creatief denken: het ligt eraan waar en hoe groot de beschadiging is.. Maar misschien wat leuke stickers erop plakken. Is de plank erg beschadigd misschien plakplastic erop (nog niet zelf uitgeprobeerd hoor) of juist de plank in een totaal andere kleur schilderen.

Ik heb laatst een 2e handsje gekocht voor ons vakantiehuisje en ik ga er binnenkort aan beginnen om deze helemaal op te knappen. De verf is erg beschadigd, maar ach ik heb er maar €5 voor betaald op een rommelmarkt.

9. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0
    Ik heb een tweedehands tripp trapp overgenomen
    die (hout) kleurig was.
    Heb hem overgeschilderd 2x,maar je moet wel erg oppassen
    want de verf schiet er zo vanaf vind ik.

Deel Deze Pagina