Ik heb na afloop van de colposcopie mijn spiraal laten verwijderen omdat we graag voor een tweede willen gaan. De gyn zei toen, je mag gewoon zwanger worden dat is allemaal geen probleem. Ook als de uitslag niet goed blijkt te zijn. Toen ik vandaag de uitslag kreeg heb nogmaals gevraagd of het geen probleem was als ik toch zwanger blijk te zijn (lijkt me sterk aangezien mijn spiraal er net een week uit is, maar you never know). Toen kreeg ik opeens te horen dat de lisexcisie niet door kon gaan als dat het geval zou zijn. Ze vertelde dat ik een dag voor de behandeling een zwangerschapstest moest doen, en mocht ik toch zwanger zijn ik de behandeling moest afbellen. Vond het nogal vreemd aangezien ze vorige week zei dat we gewoon mochten proberen om zwanger te worden. Als we dit van te voren hadden geweten dan hadden we hier rekening mee gehouden. Vond het nogal slordig van de gyn dat ze zichzelf ten opzichte van vorige week tegensprak, maar was een beetje overdonderd door de slechte uitslag om hier direct wat op te zeggen. Weten jullie hoe dit zit? Wordt een lisexcisie nou wel of niet uitgevoerd als je zwanger bent?
Bij mij kwamen ze er tijdens de zwangerschap achter dat ik een pap3b had en ik moest een paar maanden na de bevalling terug komen voor opnieuw een uitstrijkje. Bij mij zeiden ze ook dat ze geen behandeling doen tijdens de zwangerschap om vroegtijdige weeen te voorkomen. Bij mij was het een cin3 bleek later en ik moest eerst weer een goed uitstrijkje hebben na de lisexicie voordat ik uberhaubt zwanger mocht worden. Misschien scheelt dat ook wel weer per ziekenhuis of per situatie, dat weet ik niet. Succes in elk geval, hopelijk valt het allemaal mee!
Mij werd ook uitdrukkelijk gevraagd of ik zwanger kon zijn, omdat ze het anders niet zouden doen. Uiteindelijk was ik dus wel pril zwanger toen ik de lisexcisie kreeg. Ik heb geen test hoeven doen van te voren. Heb toen ik wist dat ik zwanger was gebeld, gaf de assistente aan dat het geen kwaad kon. Maar ondertussen twijfel ik er aan. Ik weet niet wanneer je de lisexcisie hebt, maar ik zou wel even wachten met zwanger worden. Verder wil ik je veel succes wensen, het komt allemaal wel goed
Hmm.. Ook bij jullie verschillende berichten dus. Nou ja we zien het wel, de kans dat ik zo snel zwanger ben is natuurlijk heel klein. Maar ik zal uiteraard van te voren even een zwangerschapstest doen. Zal allemaal wel goed komen. Bedankt voor jullie reacties
28 oktober mag ik weer voor een uitstrijkje. .. 10 jaar geleden zonder verdoving een biopt afgenomen. Wist heel niet wat hij ging doen. Hij zei alleen dat het even onaangenaam kon gaan voelen. Achteraf wel blij, want zo'n prik is ook niks. Nu was mijn vorige uitstrijkje niet goed. Dus nu zijn we 1 jaar verder en mag ik deze maand weer. Ik vind het nog enger als 10 jaar geleden... Ik heb nu 3 kleine kids. Van mij mogen ze alles eruit halen nu. Brrr Hier werd ook gevraagd of ik zwanger kon zijn 10 jaar geleden, maar gezien mijn leeftijd verder geen advies gekregen. Succes!