(bij voorbaat excuus als het verkeerd geplaatst staat) Mijn dochter van bijna 3 jaar is de uitdaging een beetje kwijt in haar speelgoed merk ik. Vooral met een kleiner broertje die overal bij wilt zitten en ze elkaar dus in de weg zitten wil ik wat nieuwe dingen voor haar aanschaffen met meer uitdaging, en iets wat ze leuk vind.. maar wat.. Wie heeft er leuke suggesties voor een drie jarige peuter? (Ze speelt nu veel met Duplo, houd van poppetjes en diertjes, eten koken/rollenspellen)
Ik lees mee! Hier het zelfde probleem met onze oudste van 3. Verveeld zich de hele dag rot tenzij ik me elke minuut met hem bezig houd
De onze houdt enorm van knutselen. Weet niet of dat daar ook zo is? Kleien, verven.. Spelletjes en puzzels zijn ook favoriet. Poppen, kleren aan en uit.haren kammen. Instoppen. Van ses heb je kaarten met stickers met figuren. Ook leuk
Hier zijn de pop met alle bijbehorende troep populair, keukentje, verkleedkleren, poppenhuis, trampoline, zandbak, klei, verf en stiften populair.
Momenteel zijn hier de waterbaan en watertafel favoriet. Verder wordt hier veel gespeeld met: - keukentje - treinbaan - poppenhuis (van Ikea met sylvanian families konijnen) - klei - Smartmax
Een waterpistool. Of bellenblaas(pistool). Speelhuisje, waterbak, klein schoonmaakkarretje of strijkplankje met boutje (alles om mamma te helpen), keukentje of winkeltje. Poppenwagen met pop, barbies, boekjes met plaatjes of puzzels, klei, vingerverf.. Koekjes bakken met jou is ook nog een idee.
Playmobil! Knutselen Puzzels Loco mini Gezelschapsspellen Springtouw/klossen/hoepel Op MP heb ik een doos vol AH mini’s gekocht en een kassa bij de Intertoys Waterbaan van Aquaplay Puzzelboekjes
Puzzelen doet het hier al tijden goed (zeker weer eens een 'nieuwe' is leuk). Ook knutselen kan ze uren doen. Nu sinds kort ook de Smartgames gevonden, helemaal leuk vindt ze dat. Ook tiptoi blijft ze leuk vinden. Playmobil is hij vlagen interessant. Keukentje speelt ze samen met haar zusje mee. Buiten zijn fietsen en de trampoline favoriet.
Met stip op 1: keukentje, winkeltje en toebehoren Verkleden Zandtafel met kleizand Kleien Knutselen Puzzelen Miniloco en andere leerspelletjes Grote strijkkralen, hamertje tik, kralen en veters rijgen etc Auto's Muziek maken Ballenbak Constructiespeelgoed Playmobil en lego vindt hij ook erg leuk maar we houden hem nog even weg uit die kamer omdat het dan heel snel een enorme chaos is. Buiten: Trampoline Speelhuis buiten Zandbak Schommel Waterbaan Hij kan zich enorm goed vermaken, kan echt de hele dag wel spelen, zonder mij of grote zus net zo gemakkelijk. Hij is in mei 3 geworden overigens.
Onze uk is net 4 maar met 3 was het toch echt duplo, playmais en ander knutselspullen, waterbaan, puzzels en boeken. Vanaf 3.5 richting 4 kwamen er ook letters bij en boekjes lezen, storio 2
Playmobil hier bij dochter inmiddels is ze bijna 9... al jaren een hit. Zelfs nu wordt er nog regelmatig mee gespeeld.
Het spel veranderd steeds met wat al in huis is. Wij hebben al even niks nieuws gegeven en toch blijft het een uitdaging om er complexer mee te gaan spelen. Spelletjes samen kunnen ook leuk zijn. Memorie, knappe koppen, vissen etc. Voor zelfstandig spelen word de nep computer om letters en cijfers te leren steeds leuker. Muziek maken met een keyboard is ook leuk.
Wij hebben haken in de deuropening geboord en hier een schommel en trapezium voor (enorme hit) kan hier uren mee spelen. Keukentje Puzzels Miniloco Visjes vangen Domino Treinbaan incl zelf in elkaar zetten
Playmobil en lego. Wel op tafel ivm jongere zusje. Met dit weer hele dag buiten, zandbak, zwembadje, water aan, trampoline, glijbaan. Niet moe te krijgen