Wij hebben een mooie hoekbank op het oog. Hij heeft t kwalitatief goede koudschuim en zit heerlijk. Echter in de stof die wij willen (geen bijzonder dure stof) is hij nog bijna 1500 euro. Daar komt dan nog 300 euro vlekkenbehandeling overheen. Die wil ik wel graag..maar wat een bedrag samen! Wat kan ik redelijkerwijs afdingen op deze combinatie? Hij moet wel gemaakt worden en staat niet in de goede samenstelling in de showroom. Wat is jullie ervaring met onderhandelen over een bank?
Ligt eraan welke winkel je bent. Ik zou proberen die vlekkenbehanddling gratis of voor de helft te krijgen. Maar sommige winkels krijg je gewoon geen cent van af. Wij kregen nog geen cent korting en ook geen gratis kussen erbij:/ onze bank kostte ook 1500 euro trouwens en stofgroep was redelijk geloof stofgroep 3.
Ik zou ook dat ze dan de vlekkenbehandeling gratis doen. Je geeft immers al 1500 e uit, dat kan er wel vanaf voor de service vind ik. ..
Ik had 2 hoekbanken gekocht en heb er bijna 1000,- van af kunnen dingen. En de vlekkenbehandeling koste bij mij maar 150,- Wat ik had begrepen van de koper is dat ze op de vlekkenbehandeling geen winst op maken, omdat het niet van hen is. Ik hoop dat het in dit geval wel van de winkel is dan zou ik op zn minst de helft eraf dingen en anders probeer je 150,- op de bank eraf te dingen. Succes
ik heb een hoekbank van 1400 voor 850 kunnen kopen.. die ik op het oog had zou niet gaan passen maar zat wel een leuke korting op. de winkel doorgelopen met de verkoper en een andere bank gekeken.. die zou in een goede kwaliteit stof dus op 1400 uitkomen. dus ik gezegd nee te duur. kon er dezelfde korting op die op de andere hoekbank zat dus ik gezegd dat ik even overleggen moest met ml. na heel veel moeilijk doen van mijn kant dus nog goedkoper dus 850. en als ie er niet binnen 8 weken was voor 800.. dus als ie er over een kleine 3 weken nog niet is dan word ie dus weer goedkoper.. als je een beetje geduld hebt kun je een bank soms wel voor de helft kopen als de prijs die in de winkel staat. al had ik het wel binnen een uur geregeld en ml was niet mee
150 euro op 1800 euro is niet erg veel. Misschien zit er niet meer in inderdaad..maar ik heb voor mezelf inderdaad wel t idee dat ik de bank wel voor t bedrag zou willen als ze die behandeling er gratis bij doen. En dat terwijl ons oorspronkelijke budget toch nog wel lager lag.. Zijn er meer met ervaring bij afdingen bank?
Wij hebben bij Seats en sofa's een bank van bijna 2000 euro voor 1000 euro gekocht. Daar kun je echt flink afdingen. Andere winkels kan dat veel minder...
Hier ook een dure bank. Maar ik kan al niet afdingen en in de winkel waar ik hem gekocht heb is dat ook weinig tot niet mogelijk. Bank komt van sanders. Mooi als het kan maar de bank staat nu 5 jaar en heb 5 jaar garantie op de bank. En moet heel eerlijk zeggen hij is nog als nieuw niet doorgezakt of wat dan ook. Vind hem d e prijs dan ook wel waard 😊
Onze hoekbank komt van de Pronto. Was toen een heel mooie aanbieding. Hebben er 100 euro vanaf kunnen krijgen en hebben 'm kunnen bestellen voor 600 euro Is wel zonder vlekbestrijding want dat hadden we bij de vorige bank ook niet gedaan en is prima gegaan.
Onze bank was super kwaliteit voor 1600 euro incl behandeld. Maar wij hebben hem uiteindelijk voor 1100 mee incl behandeld. Kwestie van glashard zeggen en vol houden. Desnoods weg gaan en ook echt gaan! Soms roepen ze je terug, zo niet weet je meteen dat er niks af kan. Andere keer terug komen en dan alsnog kopen.
Wat ook nog kan schelen is even het type googlen en kijken of hij elders goedkoper is, bijv een aanbieding. Dan teruggaan naar de winkel en aangeven dat je hun wel de verkoop gunt, maar dat ze wel onder de prijs van de concurrent moeten zitten.
Afdingen lijkt leuk maar houdt dus vooral in dat als je je mond niet opentrekt de winkel de marge lekker in de zak steekt. Wanneer een zaak niet meedoet met afdingen zijn de prijzen dus duidelijk, staan ze erachter en hoef je dus nooit het gevoel te hebben dat je er meer voor hebt betaald dan nodig was. Want hoeveel korting krijgt een mondigere klant wel niet? Vind het altijd een beetje carpetright idee, altijd 40% korting betekent dus nooit korting maar gewoon de echte prijs betalen waar een spannende "voor" prijs genoteerd staat
Mja maar ja kunt bij veel Winkels afdingen onze bank komt bij goosens vandaan. Maar bij trendhopper woondock etc kun je ook gewoon afdingen
Ja klopt dus als het kan mooi, kan het niet dan moet je niet denken dat je een slechte deal hebt want scherper kan de winkel het kennelijk niet leveren.
Ik denk dat je gelijk hebt Fee. Als er wat wat af kan kan dan zullen ze de koop er vast niet om laten afketsen. En ik heb wel zoiets dat als er niets afkan..ik nog wel even verder ga shoppen..want 1800 vind ik echt te gek hihi.
Als het een bank is van goede kwaliteit. Ikheb me toch weer laten verleiden door IKEA en heb diepe spijt. Duurdere stof gekozen maar onder de katten pullen, kussens al flink doorgezakt. Volgende bank wordt een duurdere met een x jaar garantie, anders prop ik dat koudschuim zo in de verkooppraat mond van de verkoper