Beetje dom vraagje...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Storm, 27 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Storm

Storm Niet meer actief

Mijn zoontje gaat straks 2 middagen per week naar het kdv. Nu werd ons aangeraden om de kleding en eventueel schoenen te merken. Dus braaf van die strijklabeltjes besteld, maar, hoeveel moet ik eigenlijk merken.
    De complete kast lijkt me wat overdreven voor 2 tot 3 middagen per week. Gisteren al wat truien, broeken en shirtjes gemerkt, maar moet zeggen dat ik het er nogal geïnstitutionaliseerd uit vind zien.
    En de rompers, ik ben nogal fan de RBB-romper en die zijn wel bijna €8 p.s. Toch wel fijn als hij die weer mee krijgt naar huis, mocht hij verschoning nodig zijn.

Hebben jullie dingen gemerkt? Hoeveel of hoe weinig?

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik heb niets gemerkt... Hij heeft daar in een tas een verschoning zitten. En dat wordt soms gebruikt. Dan krijg ik in zijn tas de vieze spullen mee. Er is met verschonen en slapen wel eens een broek kwijtgeraakt, maar dat is dus in al die tijd 1 keer. Je kunt misschien wat oudere kleren gebruiken voor de creche?

3. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Ik heb alleen op het labeltje van d'r knuffel haar naam geschreven..:). We zijn nog nooit iets kwijt geraakt op het kdv, alleen wat haarspeldjes (maar ja, die ga je ook niet labelen..:D).

4. Mickys

Mickys Actief lid

30 okt 2005
    339
    0
    0
    Ik heb alleen de naam in haar jas gezet.
    Haar tas hangt aan de kapstok, dus die pak ik zelf.
    Haar knuffel, speen, schoenen en kleren worden in een bakje met haar naam erop gedaan als ze ze niet nodig heeft.

Nog nooit wat kwijt geweest.

(Moet wel zeggen dat ik de naam vergeten was in haar nieuwe jas te zetten en die dag meteen een ander kindje in haar jasje in de zandbak zat. Ze hadden mijn dochter nog nooit in die jas gezien, hahahahaha.)

5. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    hier toen ook alleen de jas, tutlap, speen, flessen en evt naam in de schoentjes geschreven.
    Verder altijd een eigen fris setje in haar tasje en had de leidsters geinstrueerd als er iets vies was van haar gewoon het schone setje uit de tas te pakken en t vieze erin te doen.

Zeker voor 2 middagen zou ik niet alles gaan merken

6. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Hier op het KDV moeten alleen de dingen die nogal eens door elkaar raken gemerkt zijn, zoals flessen, bakjes, lepeltjes. Kleertjes hoeft niet, omdat je dat als ouder toch meestal wel weet!

7. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik heb niks gemerkt. Maar ben al wel een keer een korte broek kwijtgeraakt en 1 keer zat een ander kindje in de jas van Sven (maat 62 bij een 1 jarige...)

Er ligt wel standaard extra kleding in het bakje van Sven. Als het gebruikt is was ik het en geef ik het de keer erop dat Sven er is weer mee.

Je zou op de dagen dat hij naar het KDV gaat hem iets goedkopers aan kunnen trekken.

8. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier ook niks gemerkt. Als 'ie verschoond moet worden, dan gaan de vieze kleertjes in zijn bakje en normaal liggen daar de schone kleertjes in. Jasjes weten ze altijd wel van wie die zijn (en anders weet Milan 't zelf wel).

9. adi

adi Niet meer actief

Hier ook alleen de flesjes gemerkt en de tuitbeker, verder helemaal niks.

Hier hebben de kinderen ook ieder een eigen bakje met spulletjes erin. Bij elke verschoning en bedtijd wordt het bakje bijgepakt en alle spullen (kleren, schoenen, knuffel, speen) zitten in die bak als ze niet worden gebruikt.
    Hier hebben ze ook luizenzakken voor de jasjes, daar staat de naam van het kind erop. Wij doen de jas in die zak en hangen hem op aan de kapstok.

Hier ook nog nooit iets kwijtgeraakt. Ze gaan echt niet zo snel rompertjes verwisselen van kindjes hoor.

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier is alleen het jasje gemerkt... verder niets (voor kdv) . Hoewel ik nu denk ik wel de naam ook in de schoentjes ga schrijven, dat vind ik wel een goede. Maar dat is meer voor het gemak van de leidsters denk ik ;)

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik merk wel... ik heb gezien dat mijn kdv niet bepaald zorgvuldig is met kleding. Ik merk voor mijn dochtertje (3,5 maand) haar kdv kleding (alleen hema en h&m) en voor mijn zoontje alleen zijn jas en knuffel. Hij wordt nog maar zelden verschoond dus dat gaat eigenlijk altijd wel goed. De verschoningskleren zijn stukken die goedkoper zijn. Ik doe ook mijn zoontje geen merkkleding aan naar het kdv.

12. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik zou inderdaad voor die dagen een paar goedkopere luierpakjes nemen en een paar kleertjes merken. zo gauw zal het toch niet kwijtraken zeker? maar met een naam erin is het met verwisseling eerder terug bij jou natuurlijk.

13. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik hoef helemaal niks te merken..
    Alle kids hebben een eigen bak en als ze bijvoorbeeld de broek ff uit doen voor t slapen gaan, gaat dat in die bak.. Daar zit ook de fles in, t doosje waar de voeding/pap in zit, de tuitbeker..

Nog nooit een keer gehad dat Gijs iets kwijt was of dat er wat van een ander kindje mee naar ons huis is gegaan..

14. Foxter

Foxter Niet meer actief

Niks gemerkt, alleen de eerste 6 maanden de flessen, want daar zat mijn bv in :D

15. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

wij hebben helemaal niets gemerkt, en nog nooit iets kwijt geraakt

16. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    RBB-romper

wat is dat voor een romper????