Ervaringen Luiers

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door chantal84, 17 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    Hallo iedereen,

Op dit moment gebruiken wij enkel Pampers newborn luiers.. Deze bevallen ons prima (maar we hebben dan ook geen vergelijkingsmateriaal). Ik vind het ideaal dat deze luiers beschikken over een urine indicator. Nadeel: de prijs..

Hebben jullie toevallig ervaringen met andere luiers?
    Zo ja,

Welk merk:
    Prijs:
    Heeft een urine indicator: ja / nee

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik heb ook gehad huggies (waren toen in de reclame) ik vond ze fijn, geen indicator. Kruidvat: toen wel indicator, maar nu niet meer of was het andersom? weet ik niet meer. Goedkoper dan pampers. Ik vond ze ook prima. Bumblies geen indicator en zeker geen aanrader, ik kreeg ze in een babydoos en heb ze nog steeds, dochter gebruikt ze voor poppen. Ik vond het echt ondingen.

Indicator maakt me ook niet heel veel uit, heb ik nooit gemist als het er niet was.

3. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik ben vanwege t prijsverschil al snel overgestapt op kruidvat luiers..
    geen indicator, maar dat went snel.. je kunt urine in de luier ook wel voelen/ruiken.

Prijs/aantal per pak weet ik van de kleine maat niet meer maar heb nu maat 4 en dan 80 voor 12,49. maat 3 was 92 voor 12,49

4. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    In het begin vond ik die indicator ook heel handig, maar vanaf maat 2 heeft pampers dat ook niet meer ;). Dus je went er uiteindelijk vanzelf aan. Wij hebben C1000, Kruidvat en Aldi of Lidl luiers geprobeerd, maar ik blijf bij Pampers.
    C1000 en Kruidvat lekte hij door en Aldi/Lidl vond ik te plastic achtig.

5. meisje4

meisje4 Actief lid

21 nov 2008
    133
    0
    16
    bij de pampers heb ik die indicator nooit gezien/niet opgelet.. ;)
    maar maat 1 beviel mij niet omdat de ontlasting van L. er aan de zijkant bijna door heen ging. waardeloos vond ik nr. 1 ! ( ook al staat er op de verpakking dat ze ook goed werken voor de dunne ontlasting van BV)
    ben die van de kruidvat gaan gebruiken, die zijn uitstekend!

nu inmiddels bij maat 4 en gebruik nog steeds kruidvat en af en toe pampers, ik met allebei tevreden alleen kruidvat is wel een stuk voordeliger :)

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    naast pampers vind ik kruidvat wel oke... en Libero - die luiers kwam ik nog weleens ergens los tegen, (ikea?) , maar ik geloof dat ze die nergens meer verkopen verder...

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik gebruik nu pampers. Urineindicator vind ik niet meer nodig, ik zie aan de buitenkant al of er wat in zit if niet. Ik koop pampers alleen als ze de 3 voor 20 euro acties hebben. Volgens mij zijn ze dan goedkoper dan de kruidvat. Vanaf nr 3 ga ik de aldi luiers een keertje proberen. Kruidvat vind ik erg stug.
    Hier tot nu toe geen last van doorlekken terwijl ze bijna 5 kg is en ik nog steeds nr 1 gebruik.

8. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ik vind bumblies juist een enorme aanrader ... ( wij hebben die uit de babydoos nooit geprobeerd zijn het vanaf maat 3 gaan gebruiken die uit de doos zijn anders... ik zag ze bij mijn zusje in de doos... maar leek totaal niet op de bumblies die wij gebruiken en voelde ook veel stugger aan)

daarvoor gebruikten wij kruidvat met indicator.. ook hele fijne luiers... ik vind ze juist fijn omdat ze net iets stugger zijn maar niet te stug....

9. UmmKais

UmmKais Actief lid

11 nov 2009
    316
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier ervaring met pampers, aldi, bumblies en kruidvat.
    Pampers lekt regelmatig door (zowel poep als plas) en ze ruiken ook sterk als hij geplast heeft, aldi vind ik heel prettig maar ik vind het niet handig om iedere keer naar de aldi te moeten rijden aangezien ik midden in het centrum woon en niet vaak een auto tot mn beschikking heb. Bumblies vond ik vreselijke ondingen, veel te stug en hij had echt zo'n harde prop tussen zn benen als hij geplast had. Kruidvat is tot nu toe favoriet, zowel qua prijs als qua doorlekken (wat amper gebeurt). Allen geen urine indicator trouwens, maar dat went snel.

10. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Pampers newborn luiers (3 tot 5kg.) hebben een urine-indicator. Ik weet niet of het sinds kort is...

11. UmmKais

UmmKais Actief lid

11 nov 2009
    316
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ja beetje verkeerd geschreven inderdaad :), ik bedoelde dat de andere merken die ik noemde afgezien van pampers new born nr 1 (die wij alleen de eerste 2 weken hebben gebruikt, daarna pampers nr 2 dry nights) geen urine indicator hebben..

Mijn ervaring: ik verschoon Kais voor iedere voeding en dan heeft hij altijd een superzware luier dus ik een urine indicator heeft geen meerwaarde meer.

De eerste week is het wel belangrijk om goed in de gaten te houden hoeveel een baby plast en dat is met luiers die goed absorberen en geen indicator hebben wel eens moeilijk vast te stellen omdat baby's dan nog kleine beetjes plassen. Daarom hebben waarschijnlijk alleen de luiers voor pasgeborenen zo'n indicator? :(

12. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    oh sorry ik zie dat ik het ook fout heb geschreven. Ik bedoelde niet de pampers, maar dat de kruidvatluiers (3-5kg) ook een urine-indicator hebben. :)

13. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    Ok, dus de Kruidvat luiers hebben wel een urine indicator...

Weet iemand of dat de Lidl luiers ook een urine indicator hebben??

14. Dragonfly

Dragonfly Niet meer actief

Wij gebruiken de luiers van de C1000. 68 voor €9,57 (mt3). Andere maten weet ik de prijs niet van. Vind die van de kruitvat ook niet verkeerd trouwens, maar C1000 is makkelijker. Mijn zoontje is eigenlijk altijd droog.
    De pampers vond ik niet prettig. 's Ochtends hing er gewoon een pieslucht in de kamer van mijn zoontje en met kruitvat en C1000 niet.

15. kieke77

kieke77 Actief lid

5 jul 2008
    467
    7
    18
    Wij gebruiken kruidvat of libero. Deze laatste is te koop alleen bij trekpleister. Kruidvat vinden we toch minder dan de libero. Bij kruidvatluiers heeft hij nog al eens last van rode billen en libero niet.
    Libero luiers kosten maat 4 68 luiers voor 10.48.

16. Laetitia

Laetitia Niet meer actief

Toen de kids nog erg klein waren hebben we altijd de Pampers gebruikt. Heel tevreden over. De andere luiers kreeg ze veel meer last van open billetjes enzo. We probeerden de luiers wel altijd in de reclame te kopen en dan groot in te slaan zodat we ze wel altijd zo goedkoop mogelijk hadden...

Sinds ze goed kunnen lopen (beiden zo rond de leeftijd van 14 mnd) zijn we overgestapt op de goedkopere luiers. Ze zijn niet meer zo gevoelig daarvoor en het prijsverschil maakte het wel de moeite waard. We gebruiken nu voornamelijk de luiers van AH, Kruidvat of Etos en ze doen het allemaal prima!

17. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Pampers newborn (maat 1) vond ik fijn, maar vanaf maat 2 begonnen de pampers bij mijn dochter door te lekken: het was elke nacht wel raak. We hebben toen de Kruidvatluiers geprobeerd en die hielden een heel stuk beter: wij vinden ze fijn.
    Volgens mij hangt het wel heel erg af van de vorm van de billetjes welke luiers het beste zijn: ik ken ook mensen die bij Pampers zweren en die geen doorlekproblemen hebben.

18. mamavanDdjim

mamavanDdjim Actief lid

21 nov 2009
    363
    0
    0
    borne
    ik heb maanden alleen maar pampers gebruikt en ben er ook heel tevreden over ( dan wel de active fit ) ook een heleboel altijd ingeslagen. nu is net mijn eerste kruidvat pak bijna op , in het begin vond ik het niet fijn erg stug. maar nu ben ik er eigenlijk wel aan gewend . en het scheelt enorm in prijs. dus als mijn kast met pampers leeg is, en de bonnen van lekker in het leven op zijn. dan ga ik toch maar voor kruidvat denk ik. ook huggies geprobeerd vorige week maar das naar mijn mening drie keer niks

19. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Ik gebruik de aldi luiers, lekker goedkoop (11.50 voor 90 luiers) en ze bevallen ontzettend goed. Ze zijn bijna de helft goedkoper dan pampers. Ook kruidvat vind ik prima luiers trouwens, maar die zijn alleen wat dikker/stugger vind ik.

20. grietje84

grietje84 Actief lid

17 jan 2009
    413
    0
    16
    rotterdam
    Ik gebruik overdag Pampers, de sla ik inderdaad in als ze in de aanbieding zijn. Deze zijn mooi soepel in het kruis. 's Nachts gebruik ik Aldi. Nog nooit doorgelekt, mooi hoog op de rug en ze zijn lekker breed in het kruis. Hierdoor zijn ze dus wel wat stugger maar nog geen poep buiten de luier gehad. En 's Nachts maakt het niet uit dat ze dan wat stugger zijn. Bij Aldi zijn alle pakken 11,49. Dit zijn de large verpakkingen.

Deel Deze Pagina