Ervaringen Lutinus?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Rooz88, 19 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rooz88

Rooz88 Niet meer actief

Hallo,

ik vroeg me af of er hier dames zijn die Lutinus gebruiken ipv Utrogestan? Ik gebruik het nu de eerste keer, maar kan weinig vinden over ervaringen van anderen. Had er zelfs nog nooit van gehoord. Voor zover ik kan beoordelen is alleen de tabletvorm anders, hopelijk geeft dit ook minder troep ;) Oja en het wordt niet helemaal vergoed door de basisverzekering?

2. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Ja, ik heb het beide keren gebruikt. Ik vind het echt verschrikkelijk. Qua bijwerkingen niet echt, maar wat een rotzooi... Echt, er gaat een klein tabletje in, maar wat er uitkomt... het lijkt wel of het zich vermenigvuldigd daarbinnen... Helaas geen positief verhaal dus. Ben tijdens de tijd dat ik dat moest gebruiken echt grootverbruiker geweest van inlegkruisjes. Het ergste vind ik dat je het gewoon voelt lopen en dat er echt gore smurrie uitkomt... ik vind het vies spul. Sorry.

3. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    En klopt, ik moest voor drie doosjes 66 euro bijbetalen. Aardig bedrag vond ik...

4. Rooz88

Rooz88 Niet meer actief

Ik betaalde voor 2 doosjes 45 euro, vond ik ook best duur. Is ook echt niet te declareren natuurlijk? Op de smurrie zit ik eigenlijk te wchten. Rond half 8 de eerste tablet ingebracht maar tot nu toe nog niks te zien. Met de utro had k daar wel veel last van.. hele dozen inlegkruisjes versleten..

Achja, als het werkt is het het vast allemaal waard :)

5. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Tja duurt wel even voordat die smurrie eruit komt. Meestal pas na een paar uur en heb ook het idee dat het sneller gaat als je al wat langer aan de lutinus zit. Het is inderdaad voor een goed doel, maar o, wat zou het fijn zijn als ze hier iets anders voor verzinnen ;) Gewoon een spuitje ofzo ;) Maar je hebt dan dus je punctie net gehad? Alles goed gegaan?

6. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Utrogestan is in ieder geval wel veel goedkoper: slechts een paar euro bij betalen. Waarom kiezen ze bij jullie hiervoor?

7. Rooz88

Rooz88 Niet meer actief

Dat wist de gyn zelf ook niet echt, ze werkte daar pas een week (wel ervaren gyn) maar ze dacht dat verzekering-technisch was.. dat ga k de volgende keer bij mn eigen arts dus wel even navragen.. Moet in geval van zwangerschap nog 1 maand blijven gebruiken dus dat loop kwa kosten dan wel op

8. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Nou, ik ben waarschijnlijk zwanger en er is een nieuw protocol dat je het maar twee weken hoeft te gebruiken na de punctie. Dan mag je er gewoon mee stoppen. Zou ik dus even nagaan als ik jou was in je ziekenhuis.

9. Rooz88

Rooz88 Niet meer actief

@ poema, hier geen punctie of iui. Ik heb pcos en dun bms, maar bij mijn man is gelukkig alles in orde dus mogen we zelf klussen :)

10. Rooz88

Rooz88 Niet meer actief

ga ik zeker doen. Aangezien ze ook niet precies wist waarom ze voor lutinus kiezen..

11. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    O, misschien is het dan een andere protocol als je van jezelf dun bms hebt... Maar zou het zeker even checken. Bij mij zeiden ze dat mijn lichaam het nu weer zelf moet gaan oppakken, maar goed, ik heb verder heel normaal bms...

12. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    Mij werd het aangeraden omdat het gebruikersvriendelijker zou zijn, minder prut en makkelijker in te brengen. Ik heb nooit Utro gebruikt, dus dat kan ik je niet vertellen.
    Ben er verder wel tevreden over, tja het is niet lekker, maarja je moet wat. Ik ben blij dat het er is en ik denk dat jij het ook 'met liefde' nog een paar weken zou doorgebruiken als je eenmaal zwanger bent!

13. Rooz88

Rooz88 Niet meer actief

Ja hoor, ik , en mijn man ook, doen met liefde alles wat nodig is :)

Kwa inbrengen vind ik de lutinus iets makkelijker. En inderdaad, prut geeft het evengoed

Dankje meiden voor de tips en advies :)

14. wenswens

wenswens Actief lid

14 nov 2007
    104
    0
    0
    Ik heb liever utrogestan. Goedkoper, fijner om op te steken vanwege de vorm van de bolletjes, minder prut, geen branderige gevoel wanneer prut uit komt. Die applicator bij lutinus is handiger om spul in te brengen, Vorm van tablet niet fijn dat geeft zo'n rot scheurend gevoel, komt veel prut uit en voelt branderig aan, erg duur per doos 21 tabletten voor 35,- euro als je het zelf zou moeten betalen, als je vergoed krijgt moet je evengoed nog 22,46 euro bijbetalen.

15. Rooz88

Rooz88 Niet meer actief

Ja ik vind de prijz ook het grootste obstakel. De kosten lopen zo wel op na een tijdje.. De prut vind ik wel vergelijkbaar en met inbrengen gekukkig geen moeite. Ben nu toch wel heel benieuwd waarom mijn zh dit voorschrijft. Zouden ze op verzoek ook utro willen voorschrijven?

16. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    Je zou haast denken dat sommige gyn's/zkh een deal hebben gesloten met de fabrikant van Lutinus ;).
    In Dusseldorf schrijven ze gewoon Utro voor, maar zo te lezen is dat echt niet erger dan Lutinus!

17. wenswens

wenswens Actief lid

14 nov 2007
    104
    0
    0
    Mijn gyn. had utrogestan voorgeschreven, niet Lutinus. De apotheek gaf me Lutinus! Ik had het ook over Utrogestan maar ze zeiden er niets over. Maar ja ik heb het wel nodig. Bij de volgende poging ga ik een apotheek zoeken die Utrogestan verkopen en dan ga ik die applicator van Lutinus gebruiken voor Utrogestan. Soms blijft die tablet van Lutinus per ongeluk halvewege steken en dat doet zeer!

Weten jullie misschien waar ze utrogestan online verkopen? Kan je die ook online kopen zonder recept van de gyn.?

18. Rooz88

Rooz88 Niet meer actief

Utro past niet in deze applicator omdat dat echt bolletjes zijn.. en als je van te voren belt kan elke apotheek Utro bestellen dus kun je gewoon naar je eigen apotheek =)
    Zou wel kijken dat je een recept krijgt, scheelt ook enorm in de kosten

19. wenswens

wenswens Actief lid

14 nov 2007
    104
    0
    0
    die bolletjes zijn zachter en kleiner dan die platte harde tabletten ;). Ik heb het over het merk utrogestan gehad met mijn eigen apotheek maar die zei niets :(. Vandaar

20. Rooz88

Rooz88 Niet meer actief

Het is natuurlijk allebei progesteron, en ja de vorm is anders, maar snap niet dat ze je dan het duurdere middel geven.. Zou het in elk geval wel even aankaarten bij de apotheek zelf en bij de gyn?

Deel Deze Pagina