Ervaringen Lutinus?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Rooz88, 19 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hopefulness

Hopefulness Actief lid

29 dec 2012
    241
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi meiden,

Ik heb gewoon utrogestan gekregen en heb eigenlijk helemaal niet zoveel last van de uitscheiding ervan dus ben wel blij mee.

En vergeleken met wat jullie protocollen zijn is die van mij weer anders, vanaf tp tot zwangerschapstest iedere dag 3x2 pilletjes en als er een zwangerschap optreed moet ik het nog een week langer gebruiken.

Ik denk dus echt dat het van het ziekenhuis, hun afspraken met de fabrikanten en hun protocol afhangt! Maar ik zou zeker verder vragen bij het ziekenhuis waarom ze voor andere medicijnen kiezen dan wat je normalerwijze hoort.

Succes met de wachtweken meiden!

2. wenswens

wenswens Actief lid

14 nov 2007
    104
    0
    0
    Inderdaad allebei bevat progesteron. Ik had het ook aangegeven dat Utrogestan goedkoper is. apotheker hield zich stil. maar goed nu weet ik in ieder geval het verschil tussen die twee merken :). Kan ook zo zijn dat de meeste klanten van hun Lutinus fijner vinden en het qua prijs geen problemen mee heeft ;). Ik ga mijn apotheker volgende keer vragen of ze utrogestan voor mij kan regelen, anders ga ik wel switchen van apotheek :).

3. visje2007

visje2007 Bekend lid

19 jan 2009
    702
    1
    0
    Hoi hoi,
    Ik heb bij mijn zoontje utrogestan moeten gebruiken- inderdaad 3x daags 2 bolletjes op vaste tijdstippen.
    Bij het starten voor 'n brusje kreeg ik lutinus voorgeschreven- had gevraagd waarom en ze gaven als antwoord dat het minder bijwerkingen zou hebben. Ik schrok me vervolgens wezenloos toen ik de eigen bijdrage hoorde! De apotheker zei inderdaad dat ik wel wat zelf moest betalen, maar dat ik bijna 70euries lichter was gaf me'n lichtelijke zenuwinzinking hihi.
    Maar goed, ik dacht ook: alles voor het goede doel!
    Met in mijn achterhoofd wel de kleine 10 euro die ik moest betalen voor utrogestan!

Maar bij de 2e poging voor brusje ben ik toch weer overgestapt, op eigen aanvraag, naar utro. Dit vond het ziekenhuis geen probleem, de werking is hetzelfde. Bij beide keren moest ik het ook gebruiken van de dag van de punctie tot aan de testdatum 15dgn later.

Nu hebben beide medicijnen hun nadelen vind ik.
    Utrogestan vind ik erg smeren qua afscheiding, het is op olie basis waardoor het sneller vlekken geeft in je onderbroek (ondanks gebruik inleg kruisjes) .. Ook de geur ervan vond ik minder..

Het lutinus was inderdaad wateriger, schijnt dus ook op waterbasis te zijn gemaakt. Je hebt inderdaad wel het gevoel dat je soms aan het "plassen"bent, zoveel waterige afscheiding. En het inbrengen is soms wat gevoeliger omdat het 'n ovaal tabletje is. Nu had ik al wel'n manier van inbrengen gevonden wat het minst pijn deed-op z'n kant inbrengen.
    Het voordeel is ook dat je maar 1 tablet hoeft in te brengen.

Bij utro zijn ze zo klein dat ze er wel eens uit kwamen rollen hihi..
    Goh wat'n verhalen ook haha!
    Maar goed, dit zijn mijn ervaringen. Heb beide dus kort geleden gebruikt.

Ik moet straks ook weer'n keuze maken welke ik ga kiezen.. Financieel gaat m'n voorkeur uit naar utro. Maar bij lutinus had ik inderdaad toch de "minst vervelende" bijwerkingen vooral de geur is vele malen prettiger. (ik ben nogal van de geurtjes;))..
    En ik ben bij lutinus de laatste keer even zwanger geweest, ook al strandde het in'n miskraam...
    En ach ja, bij m'n zoontje is het met utro gelukt..

Zoals je ziet, ik ben er nog niet uit ;)

Liefs.

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Het UMCG heeft mij bij de eerste cryo-tp ook die dure Lutinus voorgeschreven. En bij een zwangerschap zou ik dat dure spul nog tot 12 weken moeten gebruiken ook. Verder vond ik de bijwerkingen ook zoals hierboven beschreven.

Bij de volgende cryo-tp heb ik daarom om Utrogestan gevraagd en gekregen.

Mijn apotheek schrok zelfs van het bedrag wat ik voor die Lutinus nog bij moest betalen en hebben nog voor me gekeken of ik wat kon declareren bij mijn verzekering. Niet dus!

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Dat eerste wat je schrijft, dat idee had ik ook even bij het UMCG. Want toen ik voor een volgende cryo-tp belde, schreven ze mij wederom die Lutinus voor, terwijl ze mij beloofd hadden Utrogestan voor te schrijven. Overigens heb ik die Utro uiteindelijk wel gekregen.

6. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    Ik vind dat er ook nog een lichtelijk vreemd luchtje aan de Lutinus hangt haha Visje 2007.
    En gewoon heel veel witte prut, van die klontjes :S.
    Ik bracht het trouwens gewoon in met mijn vinger, want ik deed mezelf pijn met de applicator.

7. visje2007

visje2007 Bekend lid

19 jan 2009
    702
    1
    0
    Haha elize ja dat klopt haha, maar toch vond ik utro nog erger;)

Deel Deze Pagina