Onderzoek over voeding bij IVF

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Aster14, 22 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
  2. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Hmmm, interessant! Toch zou ik het onderzoek wel eens willen lezen. Vaak zijn dit soort onderzoeken correlationeel van aard, waardoor je nooit precies kunt zeggen wat de effecten veroorzaakt. Het zou bijvoorbeeld ook kunnen dan vrouwen die gezonder eten bijvoorbeeld minder overgewicht hebben, of überhaupt gezonder leven (eerdere naar bed gaan, meer bewegen, meer vitamines binnen krijgen) of bijvoorbeeld hoger opgeleid zijn en daardoor ander werk verrichten. Ze noemen wel een verklaring, maar ik denk niet dat ze ook echt data hebben om dit aan te tonen.

Maar goed, gezond eten kan natuurlijk nooit kwaad! Dus vanaf nu toch maar wat meer fruit en brood :).

3. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Ja, het onderzoek zou ik ook wel willen lezen! Sta er wat dat betreft hetzelfde in als jij nu omschrijft.

Maar ja, baadt het niet, dan schaadt het niet! Ik doe (bijna) alles voor een mooi kleintje nu! Haha.

4. Blondje

Blondje Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het wel prima als het onderzoek klopt, eet altijd veel fruit en volkoren producten. Maar idd, watnjullie zeggen hangt meer mee samen waarschijnlijk.

5. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    Helaas is een gezonde levensstijl niet DE doorslaggevende factor ;)

6. Nee precies, want dan zouden alle vrouwen die al vreselijk lang bezig zijn en een hoop achter de rug hebben, de vrouwen die inmiddels álles proberen, geen slokje cola of koffie meer durven te drinken en geen tussendoortje meer durven eten, vrouwen die alleen maar aan de sla en aan het water zitten, zich gek drinken aan granaatappelsap e.d., een stuk sneller zwanger zijn dan de vrouwen die dat niet doen.. En als ik het hier op het forum zo lees is dat helemaal niet zo.. Ik hecht ook nooit zoveel waarde aan zulke onderzoeken.

7. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Nee, tuurlijk geeft het geen garanties. Net als "laat het los" ook zo'n loze opmerking is. Was het allemaal maar zo gemakkelijk.

Ik kan me alleen wel voorstellen dat het eventueel kan helpen.

8. Ik denk ook niet dat gezond eten verkeerd is natuurlijk, maar ik denk dat elke vrouw dat zelf ook wel kan bedenken en dat daar geen speciaal onderzoek voor gedaan hoeft te worden :p

Ik had het er laatst ook al over met iemand anders, en toen vroegen we ons af of ze dan ook vrouwen hadden gevolgd die alleen maar ongezond aten.. En hoe lang dan? Ik bedoel, dat het de ene maand niet lukt en de andere maand wel, dat komt bij elke vrouw, met welke eetgewoonte dan ook, voor.

En waren de rest van de omstandigheden inderdaad ook precies gelijk? Kwaliteit van het zaad, kwaliteit van de eitjes, slikten ze naast hun voeding exact dezelfde vitamines, was de leeftijd precies gelijk, namen ze allemaal evenveel rust..

9. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Ik denk dat ze bij dit onderzoek dmv vragenlijsten het eetpatroon van vrouwen hebben gemeten (vrouwen moeten invullen wat ze eten en hoevaak, etc.) en vervolgens gekeken hebben hoe snel deze vrouwen zwanger werden. Zo wordt dit onderzoek bijna altijd gedaan. Maar ja, dit is ook maar één onderzoek natuurlijk.

Toen ik bezig was voor mn dochter heb ik heel veel onderzoeken over eten en zwanger worden gelezen. Zo zouden volle melkproducten volgens een onderzoek juist beter zijn dan magere of halfvolle en was er ook een onderzoek dat zei dat teveel granen en vezels juist niet gunstig was, omdat dit ertoe leiden dat hormonen soms te snel uit het lijf gaan (via de darmen) wat niet bevordelijk is voor een zwangerschap. En transvetten zouden de kans op een zwangerschap kunnen verkleinen (zijn natuurlijk sowieso rotzooi). En zo kan ik wel even doorgaan... Je kunt gewoon niet met alles rekening houden, omdat sommige onderzoeken elkaar dus gewoon tegenspreken.

Ik probeer daarom gewoon zo gezond mogelijk te eten, maar ik moet eerlijk zeggen dat dat mede door alle emoties en de enorme eetlust die ik altijd van pregnyl krijg niet altijd 100% lukt. Vooral chocola/bonbons/ nootjes met chocola vind ik soms moeilijk om te laten staan ;)...

10. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Oeh doet pregnyl dat met je? Oh jee, wordt wat als ik ook moet beginnen. Wordt trouwens gek van tegenstrijdige info over dieeten en wat goed voor je zou zijn. Van mijn acupuncturiste mag ik eigenlijkgeen zuivel en kaas meer, vanwege slijmvorming dat dat veroorzaakt en dus obstructie. Als je koolhydraatarm eet, mag je heel veel niet, terwijl hier juist wordt gezegd veel brood/volkoren en fruit.
    Zucht...

Deel Deze Pagina