Mijn dochter heeft een lichte longontsteking. Ik had net de huisarts aan de lijn maar die heeft eigenlijk niets gezegt over of ze naar buiten mag en evt maandag weer naar school mag. Weet iemand dit ?
Mja ik blijf er nooit voor thuis. Wel altijd rustiger aan... Gewoon omdat je wat minder lucht hebt. Maar als ze zich niet heel beroerd voelt.. Valt het allemaal wel mee hoor. AB gekregen die goed aanslaat? Dan is ze binnen paar dagen weer kiplekker
Gewoon naar buiten hoor! (als ze zelf aangeven dat te willen) Zolang ze ondanks het hoesten fit is om te spelen hoef je haar niet binnen te sluiten. Juist de frisse buitenlucht zorgt er voor dat ze vaak makkelijker kunnen ademen dan de warme droge lucht binnen.
Ze is wel erg moe, bleekjes en heeft wat koorts. Ze heeft 3 weken geleden ook al antibiotica gehad omdat ze wat op haar long hoorde. Die heeft dus niet genoeg geholpen. Maar met nurofen in knapt ze lekker op en heeft ze weer energie. Maar toen vroeg ik me af knapt ze zo wel op ?
Even in de gaten houden. Vorig jaar bleek onze zoon een atypische longontsteking te hebben en had dus een specerifieke ab kuur nodig dan de amoxciciline die hij eerder al had gekregen. Hij mocht van de huisarts gewoon naar buiten en naar school, had met school afgesproken dat hij gewoon kwam maar dat ik hem ook zo een morgen of middag thuis kon houden als het niet ging.
Lastige vraag die mbt neuroten. Koorts is op zich gezond.. Dat betekend dat je lijf goed bezig is qua genezen. (dat gaat sneller als je net wat warmer bent) Maar kan me voorstellen dat je af en toe ook wel even jezelf beetje mens wil voelen. Ikzelf bewaar de PCM/meestal voor als ik de deur uit moet... Bijv naar school. (kost al gauw een uur en incl socializen.. Dat is me dan vaak precies te veel). of als ik me echt heel beroerd voel. Dus dat is op zich een keuze die je beter zelf kunt maken. Ben wel geneigd dan bijv bij naar bed gaan eentje te nemen. Of bij dochterlief te geven indien van toepassing maar die is zelden ziek gelukkig.
als ze al een tijdje loopt te tobben zou ik toch een beetje rustig aan laten doen Koorts heeft zijn werking en als ze zich door de nurofen ( waarom trouwens geen paracetamol?) beter voelt loop je het risico dat ze zich zelf voorbij loopt Maandag nog maar even niet naar school zou ik zeggen
Ik gebruikte Nurofen omdat paracetamol niet hielp vanwege de oorontsteking. De koort is nu weg en ze krijgt geen pijnstillers meer. Thuis speelt ze nu ook weer veel en actief. Alleen is de in de middag erg moe en ziet ze nog erg bleek met kringen onder haar ogen. Twijfel nu of ik haar ochtendjes naar school breng. En haar in de middag laat uitrusten.
goeie vraag, dat vroeg ik me ook af toen ik het las. Je onderdrukt het dan he? zij moet het overwinnen. Hier ook kinderen met long-problemen. Maar nog niet zo oud als de jouwe. Ik zou zeggen, binnen blijven. en een vervolgafspraak maken met de huisarts, even een check.
Dan zou ik dr thuis houden.. Beter eerst uitzieken als ze niet fit is. Anders duurt het langer dan nodig EN persoonlijk... Hoeft niet voor iedereen te gelden... Maar bij mij wil het dan vlak erna NOG weleens een keer terug komen. Of maandenlang verkouden... Als je nou verder de kans hebt om dr thuis te houden is dat niet heel onverstandig denk ik.
Hier een dochtertje die vaak longontsteking heeft gehad (7x) en hou haar altijd binnen totdat ze hersteld is, ze is wel kleiner. Licht er ook aan wat ze zelf aangeeft. Zou ook langs de ha gaan als ze na 3 weken ab nog niet volledig opgeknapt is vind dat toch erg lang, misschien heeft ze een andere nodig?
Met koorts gaan ze hier niet naar school. Dan heb je rust nodig om te herstellen. Pas als ze koortsvrij zijn mogen ze hier weer naar school, sport enz.
Ze heeft geen 3 weken ab. 3 Weken geleden had ze een kuur van 3 dagen gehad. Maar die heeft niet voldoende geholpen. Ik ging weer naar de huisarts omdat ze oorpijn had en nog steeds zo moe was. Vandaar dat ik nu een kuur heb van volgends mij 8 dagen (tot het flesje op is) Ze wilde vanmorgen erg graag naar school en stond te stuiteren. Ze knapt nu ook goed op. Ik hou haar vanmiddag nog wel thuis om uit te rusten (verplicht op de bank liggen) Wel hoor ik als ze zucht met mijn hand nog steeds van roggelen op haar longen. Als de kuur voorbij is gaan we weer terug naar de huisarts. Ik wil nu wel weten of het helemaal over is.
Fijn dat ze nog dagje thuis is geweest. En als ze nog rochelt zou ik ook nog even laten luisteren. Beterschap! hoop dat je meisje snel opknapt.
Ze knapt hier nu goed op. Is ook niet meer zo moe. Ik ga maandag even langs de huisarts om nog te laten luisteren.