Inmiddels bij de ha geweest en we hebben een doorverwijzing gehad voor een echo. Hij dacht dat het allemaal misschien wel mee zou vallen maar ik stel met toch in op een spreidbroek. Moeten op 10 feb in het ziekenhuis zijn en horen daarna de volgende stap. Het blijft wel een beetje spannend maar ben blij dat er ook actie ondernomen is.
@fam, spannend. ik zou ook zeggen, ga uit van een spreidbroek. ik zei dat ook tegen mezelf, maar het viel toch behoorlijk tegen toen bleek dat het er toch een werd. gister naar de orthopedagoog geweest, hij heeft een lichte dysplasie rechts en moet een campspreider. gister waren de mensen die de spreiders maken/leveren al weg (de dokter liep een uur uit) dus vandaag zelf gebeld, was ik wel blij om, want in het ziekenhuis zeiden ze: dan maak je een afspraak voor volgende week dinsdag, dan meten ze het op en dan maken ze het. ik dacht: dan duurt het nog misschien wel 2weken? vond ik nogal lang. dus vanmorgen gebeld, wilde ook best naar hun rijden (zit hier een uur vandaan) ze hadden vanmiddag nog plek, dus om 2uur daar. gelijk een spreider aangemeten en meekregen!! moest even slikken, want waylon vond het niet zo heel fijn. maar hij is al dat getrek en gedoe aan zijn beentjes meer dan zat (hij heeft behoorlijk sterke benen, dat zei die man ook) in de auto terug nog niet aangedaan, want anders kon hij niet in de maxi cosi. thuis wel aangedaan (eerst nog om nieuwe broekjes geweest, want die hij heeft gaan niet passen in de spreider. hij heeft nu voor het slapen een maillot aan) eerst even mopperen en huilen, maar dat was zo over. en hij kan ermee op zijn buik slapen dat scheelt al heel veel. ik ben heel benieuwd of hij doorslaapt vannacht? anders wel al een tijdje. het is even wennen, maar als het zo blijft gaan (ik hoop heel hard dat hij het morgen ook niet zo heel erg vind?) dan valt het mee. die man van de spreider zei ook: sommige geven er niks om, andere hebben een week nodig om te wennen. toen we weggingen zei hij ook: ik denk dat het bij hem nog wel even moeilijk kan worden, omdat hij zich daar best even verzette. dus ik hoop dat het meevalt? succes fam. ik hoop voor je dat het meevalt.
Onze dochter is nu 6 maanden en heeft ook een spreidbroekje. Ik zag er ook heel erg tegenop, maar het is me erg meegevallen. Mijn dochtertje moest er wel aan wennen, want ze sliep altijd op haar zij. Nu speelt ze er naar hartelust op los en merk je er niet veel meer van. Het enige war wij tegenaan lopen/liepen is dat ze niet meer in de maxi-cosi past. Daar zouden ze toch eens iets voor moeten verzinnen. Heb het nu gedaan met een kussen, maar makkelijk gaat het niet.
Ons ventje zat met 2 maanden al in een pavlikbandage ivm hd. Hier krijgen stuit kindjes standaard een echo met 3 maanden maar bij het CB zagen ze al eerder dat het niet goed zat. Hij bleek vrij ernstige HD te hebben, zijn heupje zat gelukkig nog net in de kom. Hij kreeg 2 dagen later al een pavlik bandage aangemeten. Hij heeft de bandage 23uur per dag aan, hij gaat alleen los tijdens het verschonen en uit als hij in bad gaat. As. woensdag moeten we weer op controle komen en als het mee zit mag hij er uit Wij zijn dus al een hele tijd flink aan het duimen! Hier werken ze op zo'n jonge leeftijd (va 2 maanden) liever met een pavlikbandage als met een spreidbroekje ivm bewegingsvrijheid. Beide hebben zo zijn voor- en nadelen denk ik. Justin heeft hem gelukkig snel geaccepteerd en leek er niet veel last van te hebben. Nu hij groter wordt merken we echter wel dat hij het steeds vervelender gaat vinden... Als hij even uit is geweest huilt hij als hij weer aan moet en hij is inmiddels zo sterk dat de sluitingen regelmatig losschieten Verder is het een drama met kleertjes... De afgelopen maanden heeft hij alleen maar over sized broekjes gedragen of broekjes van stretch. Maar goed, dat is natuurlijk helemaal niet belangrijk! We weten waar we het voor doen maar leuk is anders... Hopelijk mag onze kleine vent er as. woensdag uit! @ TS: Veel succes, hopelijk valt het mee!
Julian had aan 1 heupje met 4 maanden ook een afwijking. Wel een lichte . Een maand later weer een echo en toen was het wel goed. Hij is dus gegroeid en daarmee ook de kom. Zijn nichtje had wel een grotere afwijking en is in een spreidbroek gegaan. Wende erg snel en ze heeft verder niet achter gelopen met ontwikkelen
Eef heeft een pavlikbandage gehad met 6wk i.v.m haar knieluxatie en het vermoeden dat haar heup ook niet goed zou zijn (is een combi die veel voorkomt) ze heeft er nooit veel last van gehad al ging dat ding aan het eind telkens los. Haar heupen bleken gelukkig goed te zijn. Zelf ben ik geboren met HD (volledige luxatie) en ze zijn er bij mij pas rond een jaar achter gekomen dus ik waggel wel een beetje en heb last van slijtage, maar echt veel last heb ik er niet van. Ik ben een keer meegeweest met de HD lotgenotengroep en toen besefte ik pas dat het nog veel erger kon, maar dan zijn ze er gewoon veels te laat achter gekomen. Het is bij ons erfelijk, drie (achter)nichtjes van mij hebben ook in tractie gelegen. Mocht ik weer zwanger raken dan moet de kleine na de geboorte meteen al nagekeken worden en dan weer met 3 mnd, 6mnd en 1 jaar. wel wil ik even wijzen op de combi hypermobiliteit en heupdysplasie, Eefje is net zoals mij ook hypermobiel en dat is op zich ook geen drama, al kunnen ze zich dan motorisch wat langzamer ontwikkelen. Al liep Eef hier met 16 mnd dus dat is ook geen drama. hoe vervelend het ook is, het is erg fijn dat artsen nu een stuk alerter zijn op HD, vroeger was dat anders en hoe eerder je er bij bent hoe gunstiger het verloop. succes er mee!
Inmiddels zijn we afgelopen donderdag naar het ziekenhuis geweest voor een echo en ze bleek ook heupdysplasie te hebben. We konden meteen door naar de othopeet en die gaf aan dat ze een pavlikbandage moet krijgen. De materialenman was er nog en we werden meteen geholpen alleen hadden ze de juiste maat niet meer op voorraad. Baalde er wel van en we worden gebeld als het binnen is. Maar ze moet de eerste 6 weken de bandage 24 uur per dag aan en dan wordt er weer een echo gemaakt. Ze zit er in ieder geval aan vast totdat ze kan staan en als ze net zo snel is als haar broer duurt dat nog wel een jaar Maar de verwachting is dat het na een paar maanden alleen nog maar 's nachts hoeft. We wachten dus nog even op een telefoontje.
Sterkte en succes! Zoals de anderen al zeggen, mbv de bandage gaat het helemaal goed komen! Justin is inmiddels uit zijn bandage, na 3,5 maand dragen was alles weer helemaal in orde!
rInmiddels heeft ze haar bandage sinds donderdag en begint ze er aan te wennen. De eerste nacht was drama maar vannacht ging het al stukken beter. Hoe lang duurde het bij jullie kindjes voordat ze gewend waren?
Hier een zoontje met een campspreider die de eerste dag(en?) overdag aan moest en erna ook 's nachts, hij heeft er nooit een kik om gegeven. Wel was het voor hem erg frustrerend dat hij niet meer van zn rug op zn buik kon draaien maar na 3 weken kreeg hij het toch voor elkaar. Dus eigenlijk geen idee wanneer hij er helemaal aan gewend was.