LEGO of playmobil

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door EdN, 7 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.625
    113
    Mijn zoontje wordt volgende maand 5 en ik ben vast een beetje aan het kijken naar mogelijke cadeaus (van ons en anderen). Hij heeft nu een beetje playmobil en een beetje LEGO, en met allebei speelt hij wel, maar van beiden heeft hij nket genoeg om echt veel mee te kunnen. Ik twijfel nu een beetje waar we beter een beetje in kunnen investeren. Ik neig naar LEGO, omdat hij dol is op bouwen. Maar als ik het hem zou vragen vermoed ik dat hij zelf juist playmobil zal noemen, omdat die grote kastelen e.d. nu eenmaal een onweerstaanbare aantrekkingskracht op hem hebben. Maar ik denk zelf dus dat hij met LEGO veel meer zal spelen. Wat is jullie ervaring en waar wordt meer mee gespeeld?

2. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.883
    395
    83
    Beide wordt veel mee gespeelt. Maar lego is favoriet. Vvinden papa en mama ook leuk dus lekker samen bouwen

3. tatie

tatie Fanatiek lid

21 feb 2014
    1.026
    110
    63
    Onze kinderen hadden in het begin ook niet zo veel playmobil en lego en ik dacht dat onze oudste er daarom geen verhalen mee kon spelen of er flink mee kon bouwen. Maar inmiddels hebben we ontzettend veel lego en ook playmobil en hij speelt er nog steeds niet mee. Heel af en toe pakt hij de lego wel, omdat hij van bouwen houdt. Maar vaker bouwt hij iets van knexx, omdat dat interessantere onderdelen heeft en er meer bewegende toestellen mee gemaakt kunnen worden. Of hij bouwt iets van de duplo, omdat het dan lekker snel gaat en zijn zusjes er daarna mee kunnen spelen. :)

Onze oudste dochter is wel een verhalenverteller, maar ook zij speelt (nog?) niet echt met de playmobil. Zij is meer van de poppen en barbies.

4. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Volgens mij ligt dat echt aan het kind ;).
    Wij hadden thuis vroeger veel lego en bouwden/speelden daar veel mee. Mijn man had een hekel aan bouwen en had juist een boel playmobil toen hij klein was :D.

We hebben hier beide liggen (meer dan genoeg) ;), alle 3 de kinderen geven duidelijk voorkeur aan playmobil. Vrienden van ons hebben een zoontje dat juist vreselijk veel lego heeft. Mijn nichtje was helemaal blij met haar lego Elves kasteel.

Als je inschat dat je zoon lego leukste vindt, dan vooral lekker lego kopen, toch?

5. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.314
    10.281
    113
    Ik zou kijken wat hij het leukste vind maar ook waar zelf je voorkeur ligt. Wij spelen graag mee ( nu nog duplo) en spelen we ook graag met dingen die wij ook leuk vinden. Wij zijn beide grote fan van lego. Wanneer hij ouder is heb je lego technic, en nog ouder lego modular.

6. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoon vindt ze beiden leuk maar zijn grootste favoriet is lego. Morgen viert hij zijn verjaardag en krijgt dan lego technic. Het is wel voor wat oudere kinderen maar hij kan het prima. Hoe moeilijker hoe beter voor hem hahahahaa.

7. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hier is Lego populairder dan Playmobil.
    Aiden vindt zelf bouwen met behulp van zo'n bouwtekeningenboekje geweldig. Vervolgens kan hij een hele tijd spelen met hetgeen hij zelf gecreeerd heeft.
    Playmobil speelt hij 5 minuutjes mee en dan is hij er al flauw van.

8. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.367
    113
    Hier wordt alleen maar met de lego gespeeld door de oudste. Hij kreeg voor zijn derde verjaardag zijn eerste doos met steentjes, en sindsdien (hij is nu 7,5) gaat er geen dag voorbij dat hij ermee speelt.
    Playmobile speelt hij wel graag mee bij opa en oma, die hebben ook zo'n kasteel. Maar als hij moet kiezen is het toch voor de lego. Dat blijft in mijn idee veel langer leuk. Ze kunnen steeds moeilijker bouwpakketten maken, waardoor het voorlopig nog leuk blijft.

9. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik zou voor Lego kiezen.
    Wij hadden vroeger voor beiden, maar playmobil kwam amper uit de kast.
    Misschien eens op marktplaats kijken. Worden soms hele ladingen aangeboden.
    Tip is om de boekjes van de lego te bewaren in een multomap!

Ik vind lego zelf ook leuker omdat ze in hun eigen fantasie dingen kunnen bouwen/maken. En een eigen verhaal er aan kunnen geven. Bij playmobil ligt het meer vast.

En van lego is er ook een kasteel ;)

10. mama2bengeltjes

mama2bengeltjes Fanatiek lid

28 jan 2015
    1.199
    531
    113
    Hier werd door de meiden niet gespeeld met lego dus alles verkocht voor playmobil. Daar kunnen ze nu een hele stad mee bouwen!
    Afhankelijk van het kind denk ik dan inderdaad.

11. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.422
    446
    83
    Limburg
    Hier hebben ze beide. Dan is lego favoriet en dan playmobil

12. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Dat ligt geheel aan je kind denk ik.
    Hier een enorme verhalen verteller en wij hadden van vrieger zowel een curver vol lego als een curver vol playmobil.

En pas voor dr 8ste verjaardag vroeg ze zelf om lego. Heel specifiek.. Het politiebureau. Heeft ze heel veel mee gespeeld.. Ondersteunend voor de playmobil ;)
    Ze pakt regelmatig de lego.. Dan bouwt ze een boot of een boerderij of een auto.. En daar gaat dan de playmobil in.

Hier dus vooral andersom.. Uuuuuren zoet met playmobil.
    Nog steeds ook en ze wordt alweer bijna 9.

Maar goed.. Als je zoontje graag bouwt kan ik me voorstellen dat lego leuker is. En je hebt ook lego met kastelen, draken en ridders.
    Dus dat kasteel kan evengoed wel :)

Deel Deze Pagina