Hoi dames, Wie kan mij helpen? Tob al jaren met het kopen van de juiste kleur kleding. Dit komt omdat ik er gewoon niet achter kom wat het beste bij me staat. Ben naar een ervaren kleurstyliste geweest maar zelfs zij komt er niet echt uit (echt zonde van mn geld dus) Het zou super zijn als iemand hier weet welke kleuren bij mij zouden staan Zo zie ik er uit: Haar: donkerbruin, wordt goudbruin in de zomer Huid: gelige ondertoon, in de zomer aardig snel bruin en dan niet roodbruin maar geelbruin, verbrandt niet snel. In de winter zie ik juist best bleek. Ogen: grijsblauw met een paar kleine hazelnootkleurige vlekjes erin, de meeste mensen vinden mijn ogen blauw maar wel donker wenkbrauwen: pikzwart, aardig aanwezig. Wimpers ook pikzwart Lippen: bleekroze Goud of zilver: goud en zilver in de zomer. In de winter maakt zilver me bleek al allerlei online testen ingevuld maar er komt vaak wintertype uit terwijl die harde kleuren me niet staan in de winter (hardgeel en rood maken me dan erg bleek) Herfsttype komt er soms ook uit maar okergeel maakt me ook bleek. Baal er ontzettend van omdat mijn kledingkast echt een mengelmoes van kleuren is. Soms denk ik de goede kleuren aan te hebben en dan hoor ik opeens: ben je moe? Ben er echt klaar mee, wie weet raad?
Als ik dit lees zou ik denken een herfst type. Ik vind het ook wel lastig. Wat voor kleuren draag je veel?
Kun je dan niet beter investeren in goede foundation met kleurpoeder en eventueel een nieuwe haarkleur? Dan kun je zelf kiezen wat wel/niet past. Ik surf meestal op complete outfits. Als ik dan een bepaalde outfit zie en mijn haarkleur past er niet bij; dan sprint ik naar de Kruidvat voor kleurshampoo en dan zorg ik dat het past
dank voor jullie reacties. Momenteel heb ik veel highlights in mijn haar. Dat maakt de boel wat lichter, dat doe ik meestal in het najaar omdat ik anders het gevoel heb dat ik er moe uitzie: donker haar, donkere wenkbrauwen en een bleke huid=er moe uitzien. Herfsttype dacht ik eerst ook, draag dus ook veel bruin. Maar donkerbruin en bordeauxrood maken me weer erg bleek. Okergeel durf ik in de winter ook niet aan. wat altijd staat is middenblauw en grijs maar vind dat saaie kleuren
Je kunt ook een combinatietype zijn. Ik ben een herfsttype, maar niet alle kleuren die daarbij horen staan mij. Sommige Kleuren die bij een wintertype horen, staan mij bijv. ook. Misschien moet je je niet zo vast pinnen op een bepaald type. Wel een beetje raar dat die stylist het niet kon bepalen voor jou. Moest je ook nog betalen voor advies wat ze niet kon geven? Maar in je openingsbericht lees ik wel dat je heel goed weet wat je niet staat. Dat is toch al een mooi begin.
Maar bleek zijn betekend niet automatisch dat je moe bent, als jouw huid verder gezond is en er goed uit ziet. Er moe uit zien vind ik eerder een grauwe tint hebben, gepaard met zakjes onder de ogen. Bleek vind ik dus opzicht niet lelijk, en ook niet overkomen als ziekelijk of moe. Je kan natuurlijk jouw wenkbrauwen laten verven, of zelf verven, en hier iets zachter door over komen. Zelf ben ik ook erg bleek, en maak daar misbruik van, want aan het eind van de dag kan ik qua kleuren een heleboel kanten op. (past het niet gooi ik er een licht kleurtje op, minimaal is al genoeg) Heb je al eens aan roze (pastel) tinten gedacht?
Volens mij lijken wij qua huidtype op elkaar . Ik zou ook denken aan wat meer pastel bij jou. Zacht roze en blauw of mint staat mij mooi. Perzik , zacht geel, te licht beige, oranje, oker geel, paars, zwart of donker bruin staan echt niet! Rood kan ik weer wel goed hebben, staat heel fris. Ook grijs, taupe , antraciet en vaal zwart staat me weer heel mooi. Ik gebruik wel altijd een foundation en rouge. (Knal-) of fris Roze staat hierbij het mooist. Lippen : te donker maakt bleek en te licht ook. Rood-roze moet t dan zijn. Succes! Heb je een foto?
Ik ben geen expert maar heb een vriendin die volgens mij wel met jou overeenkomt qua 'kleurtype'. Haar staat een bepaalde soort olijfgroen ontzettend mooi, heb je dat wel een geprobeerd?
Hoi, Dank voor jullie reacties. Puck: wat jij noemt komt wel ver in de richting. Foto plaatsen doe ik nooit op forums Ik heb wel moeten betalen maar de afspraak is dat ik in December terug mag om t over te doen omdat ik dan niet meer zongebruind ben en ze waarschijnlijk beter kan zien welk huidtype ik heb. Ga eens make up met roze ondertint gebruiken, kijken of dat beter matcht.
Ik zal er wel te simpel over denken maar ik ga naar de winkel, zoek uit wat ik leuk vind en kijk of het past. Past het wel, gaat het mee, past het niet, kijk ik even verder..
Je hebt gelijk, Manuk, maar in de winkel kan het leuk staan en thuis weer niet. Had van de zomer leuke beige dingen gekocht, stond mooi. Maar nu dus niet meer omdat mn bruine kleurtje er bijna af is, nu lijk ik er erg moe in. Heb vanmiddag van Max factor facefinity gekocht, kleur nude. Even de verkoopster om advies gevraagd, deze neutrale tint valt meer weg in mn gezicht dan een warme tint. Dus toch neutrale of koele foundation nodig, ben er blij mee
Ik kan in de winter ook allerlei kleuren niet hebben die ik in de zomer wel kan hebben. Ben een beetje een mix-type hier Denk dat jij dat dan ook bent, en dan dus vooral afstemmen op het seizoen