Hoi allemaal, Ik wil in de meivakantie (eind april/begin mei) graag een paar dagen naar de zon met mijn baby. Ik dacht aan de canarische eilanden maar dit blijkt nog best prijzig. Mallorca/ibiza zijn in deze periode beter betaalbaar maar ben benieuwd naar ervaringen met het weer in deze periode. Tips voor accommodatie met binnenzwembad zijn ook welkom
Als je bijvoorbeeld op klimaatinfo.nl zoekt zie je dat de gemiddelde maximumtemperatuur in april 17 graden is en in mei 21. De minimumtemperatuur is 9 in april en 12 graden in mei, dit is dan meestal de temperatuur in de nacht. Dit zijn natuurlijk gemiddelden, maar als je echt zonnig weer wilt met fijne temperaturen zou ik een andere keus maken. Natuurlijk kun je het treffen in die periode, maar het weer is dan nog niet heel stabiel op de Balearen, vandaar ook dat de prijs een stuk lager ligt dan de Canarische eilanden. Daarnaast start het seizoen dan, dus het kan ook zo zijn dat sommige hotels/ restaurants nog niet, of niet volledig open zijn. Relatief weinig accommodaties met een binnenzwembad aangezien het voornamelijk een zomerbestemming is, dus dan is dat niet nodig. Verdere tips heb ik niet, maar ik zou dan wat meer geld uitgeven en een fijne, zonnige vakantie vieren, dan de continue twijfel van of het wel goed komt met het weer. Succes!
Wij zijn in diverse meivakanties in Mallorca geweest. Meestal het noorden vh eiland, can picafort en omgeving. We hebben prachtig mooi weer gehad maar ook fris, bewolkt en veel wind. In de avond is het sowieso snel koud en een lange broek+jasje zijn geen overbodige luxe. De zee was al prima om te zwemmen, de zwembaden veelal koud en vaak onverwarmd.
Wij boeken overigens altijd een hotel van Zafiro (voorheen de Viva keten). Zij hebben een fijn kinderprogramma en meestal minimaal 1 verwarmd zwembad op het resort. De meesten hebben ook een binnenzwembad.