Ik heb al mijn principes overboord gegooid (die heb ik toch niet meer als moeder ) en heb me een Gazelle Bloom aangeschaft (mooie tweedehands). Hij fiets heerlijk, is minder zwaar dan de Sparta en hij is gewoon veel stabieler. Met twee kinderen was mijn oude fiets gewoon gevaarlijk....ik moest me er echt tussen proppen. (Heb nu pas 1 kind, maar de tweede op komst). Ik heb gekozen voor veiligheid. Mijn stuur is trouwens niet zo achterlijk groot en ik heb een mooie oranje! Tip: De Halfords heeft ook moederfietsen van Union. Rond de 5-600 euro. Sparta en Gazelle zijn rond de 8-900 euro. Daar komen de kinderzitjes nog bij (KE-TSJING!)
Ik heb er nu 1 besteld bij http://www.bikesonline.nl en is 299 euro - kwaliteits moederfiets met stalen frame - extra lage instap - gesloten kettingkast - naafversnelling: Shimano Nexus 3 - dubbelwandige velgen en versterkte spaken - remmen: rollerbrake voor en achter - extra breed stuur - dubbele standaard - verlichting voor & achter - jasbeschermers - wielmaat 26 inch - framemaat: 53 cm (geschikt voor lengtes tot 1.85 mtr.) Aktieprijs: van 499,00 voor 299,00
Ik wil ook een nieuwe fiets hebben en zat ook al aan een mama fiets te denken. Maar eerst trouwen en zwanger raken en dan kijk ik verder wat ik precies wil. Het zou handig zijn als je baby nog te klein is voor een kinderzitje dat je iets van een maxi-cosie drager hebt ofzo. dan is je kind er toch bij.
Hee Pearl zat jij nog op? Ik kom net beneden... kon dus alweer niet slapen... Trouwen.... zo leuk! hebben jullien al een datum? Ik ben net uit mijn witte broodsweken Hmmm Mama-fietsen! Goedzo dames! Goedkoop (uiteindelijk), milieuvriendelijk, heel goed voor je gezondheid/conditie en veilig. Wat wil je nog meer? Vreselijk las ik? Nou ik heb een citybike.... dat is met een kinderstoeltje echt vreselijk voor joker fietsen en alles behalve charmant! Gelukkig dat ik niet fietsen mag Anders had ik een normale en veilige fiets gekocht als er een kleine op moet! Enne vind ze dus niet lelijk die mamafietsen. Heb wel eens gefietst met een omgebouwde racefiets (dus normaal stuur en zadel) en een baby erop: levensgevaarlijk.... Krijg achteraf nog de kriebels!
Ik heb net een mamafiets bij de halfords gekocht. Daar zijn ze nu in de aanbieding en dus maar voor 300,- Heb er gister een rondje op gefietst en dat fietste een stuk beter als mijn oude rammelfiets. Vandaag kan ik hem ophalen en fiets er dan meteen mee naar huis, ben benieuwd.
ik was gister ook all wezen kijken bij halfords die was ook erg mooi weet alleen niet of de kwaliteit wel goed is?
Ik heb ook een mama fiets en wel de sprata trendy. Ik heb hem gekocht bij Bikes 4 kids. Echt de aller goedkoopste want ergens anders kost alleen de fiets al 859 euro en hier maar 639 euro. Geen addertjes onder het gras...... www.bikes4kids.nl succes. Enne hij fiets geweldig, stabiel, goede standaard en lekker de ruimte voor.
Ik heb hem destijds bij zo'n actie van de Hema gekocht. Ben erg blij ermee. Ben wel beniewud hoe het is als je er 2 kindjes op hebt, maar voor mijnes zit zijn we weer een paar maanden verder. Wat betreft het uiterlijk: heb inmiddels mijn hippe fietstas ingeruild voor eentje die speciaal onder een achterzitje kan en heb een mandje. Daar gaat mijn imago, maar goed dat slijt toch langzaam weg zodra je moeder wordt! Haha.
hihi lianne ik heb dezelfde! maar dat wist je al. incl. fietstassen en mand wat ook op de foto zit. straks oppassen dat we niet in de war raken met fiets volgende week gaan we hem ophalen. en eerlijk is eerlijk, ik vond ze ook verschrikkelijk eruit zien. maar deze valt mee. en na 2 kinderen vind ik veiligheid en comfort toch belangrijker. ik ben 1 keer gevallen met mijn zoon achterop op de fiets, nou dat wil je niet meemaken. en ooit kan ik wel weer op een normale fiets touren.