Ervaringen mammografie..??

Discussie in 'De lounge' gestart door Assi, 9 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    .bij ons in het zh wel.. Ze zeiden dat op foto bij zulke jonge mensen weinig te zien is vanwege veel klier weefsel ofzo? En het zou ook schadelijk kunnen zijn bij jonge mensen dat is wat ze bij ons in het zh zeiden.. Op echo kon je ook meteen meer zien

2. Theepot

Theepot Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.447
    0
    36
    Zuid Holland
    Dit is bij ons ook, tot mijn dertigste kreeg ik alleen mri scans en pas vanaf mijn dertigste ook mammo's erbij. Ze zeggen hier inderdaad ook dat er te weinig te zien zou zijn op mammo's.

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.829
    3.352
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier is het zo dat ze wel een mammo doen, maar er gelijk al bijzeggen dat het kan zijn dat ze te weinig zien en dat je dan alsnog een echo moet doen.
    Bij mij was de echo beiden keren niet nodig. Maar het zal vast wel per ziekenhuis en (huis)arts verschillen wat ze doen. Het lijkt me ook wel logisch op zich dat ze gelijk een echo doen.

Ik heb jaarlijks een mammo tegenwoordig, maar de ene keer is het gevoeliger dan de andere keer. Ik heb eigenlijk meer last van m'n vetjes die richting m'n oksel klemgezet worden, dan van m'n borsten :p

4. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Merk dat het me vandaag weer enorm bezighoudt.. Hoe langer ik er over nadenk, des te meer ik denk dat het niet goed zit. Zal wel menselijk zijn, maar ik word er zwaarmoedig van!
    Sowieso had ik tot voor kort hyperventilatie en paniekaanvallen/angstaanvallen...dus dit is niet bevorderend voor mijn gemoedstoestand (en het ging net wat beter pff)
    Vriend moet vanaf 15 uur ook gaan werken dus zit dan weer met de kids alleen de hele dag.

Heb sinds een dag of drie ook ineens een soort brandende borsten, soms ook een zwaar gevoel. Voorheen een heel licht stuwingsgevoel. Ook nog maar recent.
    En dan ga je googlen en lees je zoveel verschillende dingen. Teveel lezen is niet goed merk ik nu.

Donderdag lijkt nog zo ver weg, bah.

5. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ik heb 2x echo van mijn borsten gehad en 1x punctie. Mijn zusje 2wk geleden nog.
    Mijn eerste keer was gewoon een cyste, de 2e keer waarschijnlijk rusty pipe syndrome (wat apart was aangezien het tijdens de zwangerschap van mijn 5e was, ik had toen bloedvloed uit mijn tepel).

Ik ben 7mnd geleden gestopt met bv en er komt nog steeds af en toe melk uit mijn borsten. Ook ik heb veel knobbels in mijn borsten, ze voelen net als opgezette lymfeklieren in mijn keel dus ga er vanuit dat het nog opgezette klieren zijn. Ze voelen glad en rond aan, net als bij jou. Vorige week had ik nog een borstontsteking ook... De laatste echo is 14mnd geleden geweest, toen Lieze al geboren was en toen konden ze heel mooi alle melkklieren zien. En gelukkg gewoon alles goed.
    Bij mijn zusje was het kraakbeenweefsel dus ook gewoon goed. (nog geen kinderen).

Kijk eens of je je herkent in Mastopathie.

6. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    En meis, er gaan dagelijks ontzettend veel dames naar de mammopoli. De meeste ziekenhuizen hebben er tegenwoordig zelfs aparte ruimtes voor. Er wordt slechts maar bij een enkeling iets gevonden en zoals jij omschrijft hoe je knobbeltje voelt klinkt dat echt wel als iets dat niet fout zit (maar ik ben uiteraard geen dokter)

Een vriendin van mij had ook een knobbel en die voelde juist heel grillig, zat echt vast op de plek en dat bleek wel fout te zijn.

Maak je niet gek, zoals ik al zei, bij de meesten is het gewoon goed. Jouw mammo is gewoon een checkup, gewoon om zeker te weten dat het goed zit.

7. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ik zal eens googlen op mastopathie. Mijn borsten gloeien en branden voortdurend..nooit gehad dit.

8. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Nog 1 dagje meis.
    Probeer je niet te druk te maken, al is dat makkelijk gezegd.

Ik wens je heel veel succes morgen en zal duimen voor goed nieuws!

Liefs.

9. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Lief dat je aan me dacht!
    Ik ben zóóó ontzettend bang voor morgen....:( Vanaf de huisartsenafspraak tot aan de echo morgen duurde een week...in die week heb ik mezelf min of meer ingeprent dat het slecht nieuws zal worden...

En dat van die brandende tepels..ik voel ze voortdurend. Heb 5 maanden geleden aan beide tepels een bacteriele infectie(spruw?) gehad, gaf toen nog BV en moest abrupt stoppen want beide tepels waren echt mega kapot! Maargoed, geef al 5 maanden geen BV meer dus het kan ook geen opkomende spruw meer zijn, lijkt mij!

10. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Ik kan mij je angst begrijpen. Hoe dichter bij het nu komt hoe spannender/enger het nu wordt. En dan gaan er van die dingen door je hoofd van: Wat als?

Maar meis geloof me, er zijn 101 onschuldige dingen die het kunnen zijn en dat betekend echt niet meteen dat het slecht is.

Ik hoop voor je dat je een beetje slaapt vannacht en morgen meteen de uitslag te horen krijgt.

Ik zal aan je denken en hoop dat je morgen nog even laat weten hoe het gegaan is!

Dikke knuffel en hou je taai!!
    xxx

11. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Vandaag is het zover.
    Ik heb de afspraak om 14.15 uur in het ziekenhuis.
    Vriend gaat gelukkig mee. Kids even naar oma.

Pffff zenuwachtig zeg!
    Zenuwslopend.............

Maar ben blij dat ik na vandaag hopelijk(!) wat meer weet!

12. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.270
    6.800
    113
    Succes vanmiddag.

13. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Kreeg een mammografie en het is echt zo dat zelfs kleine borsten geplet kunnen worden!! Daarna een echografie en alles is goed!!!

Heb een volkomen onschuldig fibroom. Gewoon bindweefsel.
    Ben zóóó opgelucht!

Ik was eerst zo ontevreden over mijn kleine borsten, maar nu ben ik dat helemaal niet meer!!! Ze zijn gezond, dat telt!!!

14. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Fijn! Een hele zorg minder. Ik zou zeggen, ga het lekker vieren!:)

15. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.829
    3.352
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Gelukkig Assi!

16. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Wat fijn te horen meis, dit is jou mooiste valentijnsdag ooit denk ik!

17. SuzykeQ

SuzykeQ Bekend lid

13 jan 2013
    747
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn! ik heb vorig jaar een mammografie met echo gehad en ik had hetzelfde ongeveer als jij. Mijn borst werd in 1 maand zomaar 2 cupmaten groter, was geen gezicht en maakte me flink bang.

Ik vond het echt wel pijnlijk, hoe heb jij het ervaren? ik heb wel geen kleine borsten (75E) maar ik vond het best naar.

18. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ja dames, echt! Alsof je een 2de kans krijgt..zo een opluchting!!!
    Waardeer nu ineens alles zoveel meer, gek he!

Idd een mooie valentijnsdag :)

@ SuzykeQ
    ik vond de mammografie niet pijnlijk. Ook niet naar.
    Heb mijn borsten nooit zó plat gezien zeg!! Ze werden zo plat als een pannenkoek gedrukt (ik heb een kleine cup B)
    Na afloop was het gebied wel helemaal rood en héél klein warm en beurs gevoel. Maar viel me 100% mee!

19. SuzykeQ

SuzykeQ Bekend lid

13 jan 2013
    747
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oef gelukkig Assi, maar ik moet ook zeggen dat mijn borst dus heel erg pijn deed omdat 'ie zo opgezwollen was. De hele onderrand deed extreem zeer, dat zal zeker meegespeeld hebben, ik ben er maar net niet flauwgevallen zeg!

20. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48

OWWWW AUW!!!
    Dat zei ik ook tegen die mevrouw die de mammo deed.. Dat ik toch al geen pijnlijke of gevoelige borsten had dus dat het allemaal zo meeviel, maar dat ik er niet aan zou moeten denken wanneer ik wél pijnlijke borsten zou hebben..
    Oeffffff pijnlijk dan, lijkt me! :$

Deel Deze Pagina