Ik vind veel leuk. Vooral creatieve hobby's. Moet mezelf soms iets afremmen om me er niet helemaal in te verliezen. Wat vinden jullie leuk om te doen op creatief gebied? Ben momenteel bezig met epoxy. Tussendoor stukje diamond painting en ik bak ook erg graag.
Ik ben niet zo creatieveling Maar in coronatijd mozaiek spullen besteld moet er weer mee beginnen. Maar in de vakantie kids laat naar bed en dan nog starten was niks en mrt de kids erbij ook niet. Wil gewoon me op mozaiek kunnen focussen zonder dat de een om chips vraagt de ander naar bed gaat en dan nog 1 die niet wil Slape
Echt creatief zijn als in haken/breien/knutselen doe ik niet echt. Het lijkt me superleuk maar ik kan het gewoon niet. Dus dat heb ik maar opgegeven. Creatief zijn in de keuken daarentegen lukt me dan weer veel beter. Ik vind het leuk om te koken met simpele ingrediënten, het meeste zelf te maken en voedsel te "redden" van de afvalbak. Ook bak ik graag, m.n. brood maar ook andere dingen.
Naaien vind ik het allerleukst! Maar verder ook nog: koken en bakken, haken, soms breien, fotograferen, tekenen, armbandjes maken en dingen maken met de cameo. En mijn dochter vind diamond painting leuk, dat doen we soms samen.
Ik begin veel haakprojectjes. Echter het afmaken is dan weer een ander verhaal En het andere wat ik graag doe is lijstjes en tekeningen maken in mijn bujo.
O, dat eerste is ook m’n man zijn hobby Nee grapje. OT Ik ben dol op koken en ben best creatief daarin. Ik hou ervan om met zo goedkoop mogelijke spullen, iets fantastisch in elkaar te zetten. Ik kook graag eten dat wat langer duurt zoals curry’s of een rijsttafel. Simpel AVG vind ik niks aan. Daarbij probeer ik op elke maandag een mooie taart te maken voor dinsdag op het werk. Vorige week was dat een regenboog kwarktaart en de keer daarvoor een mokkataart. Op donderdag neem ik altijd iets simpels mee naar kantoor zoals zelfgebakken koekjes of een zelfgebakken cake.
Een tijdje terug een keer gestart met borduren maar ligt alweer tijdje in de kast. Ik ben helaas niet zo creatief. Wel houd ik erg van koken.
Ik schmink graag. Feestjes van bekenden, voor open dagen van verenigingen waar ik lid van ben, school bij de voorstellingen en feestdagen enzo. Foto's alleen van ons gezin, de laatste tijd op verzoek bijna alleen nog maar Brawlstars . En ik hou van koken!
Ik haak heel veel (en ook ik heb heel veel onafgemaakte projecten....) verder vind ik diamond painten en porselein stippen leuk. Haken is het handigst omdat ik dan ondertussen ook nog tv kan kijken lekker op de bank.
Zo, eh, wat ik allemaal in huis heb.. Scrapbooking Stippen Papier filigraan Kleuren (voornamelijk kerby rosanes boeken) Snijplotter en pers Bullet journal Macrame Haken Kumihimo Vilten Mozaïeken Koken en bakken En dan ben ik ongetwijfeld nog wel wat dingen vergeten.. Teveel dus, en kan me er moeilijk toe zetten om er ook maar iets van te doen.
Haken, ik ben goed in het afhaken van hobby's helaas.. Edit: Ik vond laatst mijn embossing pennen van vroeger maar ik weet totaal niet meer hoe ik ze gebruikte met stencils? Op YouTube word ik ook niet veel wijzer.
Sinds we kids hebben is het mij niet echt gelukt om tijd voor mijn hobby's te maken. Zo nu en dan een projectje maar echt minimaal... hopelijk als de jongste naar school gaat gaat het wel lukken. Voor nu besteed ik de meeste tijd aan mijn kamerplanten. Ook tuinieren vind ik mega leuk, hopelijk pak ik het weer op als we onze nieuwe tuin hebben. Wat voor nu in de ijskast zit: - hakken - breien - naaien Wat op mijn wenslijstje staat om te proberen: - icing koekjes maken - make-up artist cursus of een workshop
Hier de "snel resultaat" afdeling wat makkelijk weg te bergen is en redelijk terrorproof maar ik kom echt tijd tekort. Naaien (avonden) Haken (niks ingewikkelds met tellen ofzo, de simpele haakwerken zoals dekens, simpele granny is de max) 3d printen (staat nu ff stil, moet gecalibreerd worden was t nou zat) Tekenen (gewoon potlood, verder geen tijd) DnD mini's schilderen (lukt me nog aardig ook!) Klussen in t huis (dat gaat niet met guppy in huis en in de avond werkt dat ook niet altijd) Koken, maar dan wel de slowcooker. Super lekker en geen omkijken naar, de ideale combinatie! In de voorraad: Bujo's hoeveel? Pastelpotloden Aquarell potloden Ecoline Vrij borduren (geen vakjes tellen maar gewoon vrij uit de hand (brasilian embroidery noemen ze t geloof ik ook. Veel bloemen etc)) Tambour needling (wordt in de duurdere modehuizen gedaan, zie t als kant versieren/maken. Lap stof en daar pailletten op borduren, gouddraad patronen etc. is een hele oude techniek ben er niet goed in maar het is wel geinig) Breien (net beginners niveau) Ik wil de verhaaltjes die mijn moeder ter plekke verzon nog opschrijven, een aantal weet ik nog in hoofdlijnen. Dochter dr boekje bijwerken met haar avonturen, gekke dingen en wat er gebeurd in de wereld. Boekjes heb ik, maar lopen hopeloos achter inmiddels (whatsapp archief maar induiken dus). In de verlanglijst Resin (paperweights met door mn dochter verzamelde bloemetjes (flink gedroogd) en steentjes (gek op stenen verzamelen)) Bob Ross verftechniek eigen maken Diamondpainting, borduren op vakjes, needle point borduren etc. dingen die je moet tellen of vakjes moet vullen is niet aan mij besteed. Na een dag werken of mn dochter zegt mijn hoofd adios.