Zoals de titel al aangeeft, ik ben opzoek naar ervaringen met de MAPle Novuqare. Ik heb de volgende vragen. - Is bij jou de daadwerkelijke diagnose gesteld? - Is er sprake van verbetering of zelfs herstel ? - hoe snel verbetering?
Als je het bedoelt voor behandeling van je bekkenbodem...ja ik. Na mijn eerste zwangerschap heeft de fysiotherapeut mij hiermee behandeld. Het geeft mooi weer waar je bekkenbodemspier te los of net aangespannen is. Dit maakt dat je gericht kunt trainen. Ik bleef dat echter wel moeilijk vinden om die spier juist te trainen. Ook kan er via de probe lichte stroomstootjes gegeven worden, waardoor de spier ook getraind wordt. Ik heb enkele sessies gedaan en daarna was het een kwestie van zelf doortrainen en bij klachten weer terugkomen. Ik heb geen klachten meer, maar eerlijk gezegd ook niet meer getraind. Inmiddels een zwangerschap verder twijfel ik om toch weer eens te gaan voor check up. Heb overigens geen klachten nu.
Dat bedoel ik idd. Wat fijn dat je geen klachten meer had na de behandelingen! Dat geeft moed. Mag ik vragen wat je klachten waren? Ik moet eerst nog langs de chirurg om te kijken of daar nog iets te redden valt. Daarna gaan we starten met de behandelingen.
Ik moet eerlijk gezegd hard nadenken wat mijn klachten waren, in ieder geval een licht drukkend gevoel altijd, beetje verzakking, maar niet ernstig. Ik had met name ook dat mijn bekkenbodem op bepaalde plekken te gespannen was. Als ik jou zo hoor heb je veel klachten. Wat vervelend. Ik denk dat het zeker een effectieve methode is om te trainen en dat je er dus wel baat bij gaat hebben. Succes in ieder geval!