Kpn???

Discussie in 'De lounge' gestart door honeyy, 9 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    hee meiden!

Pff ik weet het nu niet meer wat ik nu allemaal kan doen.. zal het proberen uit te leggen..

mei 2009 kreeg ik rekeningen binnen van kpn, met een telefoon nummer wat niet! van mij of van mij vriend is. maar stond wel op mijn naam. Ik heb toen direct kpn gebelt en die persoon die ik aan de lijn had, zei dat ik de rekeing moest kopieeren en op moest sturen naar hun. Hun zouden alles regelen en alles zou goed komen,

Nu heb ik een jaar geen rek. meer gehad. dus ik dacht dat het opgelost was. Krijg ik begin april. brief van een deurwaarder. ik moest voorkomen omdat ik die rekening niet betaald heb. Wat ondertussen alweer 1300 was!! ik gelijk dat deurwaarderkantoor gebelt, en hun zouden het regelen en uitgaanzoeken. verder heb ik er geen aandacht meer aan besteed.

Belt afgelopen donderdag mn baas op dat er loonbeslag is gelegt!! nu heb ik dat bedrijf maar gebelt dat we voor een betalingsregeling gaan maar oo ik ben zoboos en radeloos.. ! het is niet mijn rekening! en toch moet ik betalen?

iemand die dit ook meegemaakt heeft? en hoe heb je dit opgelost?

liefs xxx

2. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.818
    905
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Oh dat is schrikken!
    Misschien kan het juridisch loket je helpen?

3. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Och pfff meid vertel me niks over KPN :x:x:x
    Ben al 2 jaar in de problemen met dat bedrijf.... hebben 3 nummers waarvan er 2 niet van ons zijn...MAAR daar staan we wel mee in de telefoongids :(:$ EN moeten we ook voor betalen elke maand! Plus dat we vaak niet bereikbaar zijn, er bleek in ons huis een lijn te lopen van een vorige bewoner die nooit betaalde maar die ook nooit is afgesloten.. een spooklijn zoals ze die noemen, dus gaat op die lijn de telefoon om de haverklap rinkelen, zelfs midden in de nacht aargghh!!! Storing zeggen ze jaja.. wel strontvervelend!!! Als wij uit bellen komt bij andere mensen het verkeerde nr op de nummermelder te staan... en al 2 jaar bezig met telefoontjes brieven e.d. maar ze kunnen het van KPN niet oplossen. Ik ben echt ten einde raad!!!! Mij machtiging bij de bank maar opzeggen denk dat ze die rekeningen niet meer kunnen afschrijven.. MAAR ben ook bang dat ze dan wel heel snel de boel gaan afsluiten want denk zomaar dat ze daar wel snel mee zullen zijn maar problemen van ons oplossen..ho maar!

4. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Wat je in dit geval moet doen is het volgende:

Ga GEEN betalingsregeling treffen, want dan geef je toe dat het jouw rekening is!
    Vertel je baas dat hij de loonbeslag niet uit moet voeren en dat je het voor de rechter wilt laten komen.
    KPN moet namelijk in dat geval de overeenkomst laten zien die jij hebt getekend. Dat kunnen ze dan niet en kan de rechter maar 1 ding doen en dat is jouw alle kosten kwijtschelden.

Dus als de rekening echt niet van jou is en je hebt er nooit voor getekend betaal dan niks maar laat het voor het gerecht komen!

5. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.818
    905
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Dat is een hele goeie van Marnat!Een advocaat krijg je toch vergoed(mits je inkomen niet te hoog is).

6. Fairy11

Fairy11 Fanatiek lid

14 dec 2008
    1.227
    0
    0
    Als ze gelijk krijgt voor de rechter dan krijg je de onkosten die je hebt gemaakt toch weer terug?

Ik zou ook NIET betalen en het voor de rechter laten komen.
    In die periode bewaar je ALLES zelfs de bonnetjes van de benzine of vervoersbewijzen de kosten van je telefoon enz.
    Ook dit zijn onkosten. En je naam moet gezuiverd want waarschijnlijk sta je nu te boek als wanbetaler.

Succes!!!

7. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.818
    905
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Hoe gaat het nu honeyy?

8. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    Ik heb precies hetzelfde gehad:$
    Ik had 1 nr bij KPN van mij zelf en krijg een telefoon rek. Met 2 nrs..

Dus ik gebeld hun zouden het gaan regelen. Toen kon ik niet meer bellen met mijn telefoon ( omdat ik die rekening niet wilde betalen tot het uitgezocht was ) Ik weer bellen ze waren nog bezig met uitzoeken daarna kon ik ook niet meer gebeld worden:$ Dus ik met een geleende telefoon weer bellen.. Probleem was opgelost en moest woensdag mijn rekening betalen ( dit was op de dinsdag ervoor ) Dat heb iik gedaan print screen erbij gemaakt dat het van mijn rekening af was edn verstuurd naar de fin. afdeling ( op hun verzoek ) En dan zou ik donderdag weer kunnen bellen.. A fijn vrijdag kon ik nog niet bellen.. Dus ik nogmaals gebeld hebben ze op dinsdag mijn nr al uit de lucht gehaald en ik zou een eind afrekening krijgen:$

Nou die kreeg ik en ik heb geweigerd hem te betalen..

Dit was in 2006 en heb tot nu toe nog niets gehoord...

Maar laat ze maar komen ik betaal geen cent aan die lui:x

9. Jetje76

Jetje76 Bekend lid

15 feb 2009
    617
    0
    0
    Wat een vervelende toestand!

Eens met Marnat; geen betalingsregeling treffen en leg alles schriftelijk vast. Niet meer met KPN of het deurwaarderskantoor bellen maar mailen/schrijven. En als je wel iemand aan de telefoon hebt, diens naam noteren.

Afhankelijk van je inkomen kun je de kosten van een advocaat vergoed krijgen door de overheid echter, let op: als je de zaak wint, betekent dit niet automatisch dat je alle kosten vergoed krijgt. De rechter bepaalt namelijk een vast bedrag aan proceskosten dat gebaseert is op een regeling hierover. Dus je krijgt nooit alle werkelijke kosten terug!

KPN moet aantonen dat jij de abonnementshouder bent en de telefoonkosten gemaakt hebt. Daarnaast is het toch handig dat jij kunt aantonen dat je het niet bent. Dus met je eigen telefooncontracten, de bankafschriften etc.

Heel veel succes!

10. jufkrisje

jufkrisje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    2.566
    31
    48
    ik heb, ok een alleen verdiener, helaas uitmoeten zoeken hoe het zat met een advocaat...

als ik onder de 2500 bruto p. maand zat kreeg ik jusidische bijstand en hoefde ik de advocaat niet te betalen.... Werd dat vergoed...

11. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik kan het mis hebben, maar is het niet zo dat als er een loonbeslagverzoek ligt, het dan al niet voor de rechter is geweest? Volgens mij moet je een uitspraak van de rechter hebben voordat een deurwaarder loonbeslag e.d. kan leggen.

Met andere woorden, de brief van de deurwaarder van april, waarin stond dat je voor de rechterbank moest verschijnen is dus hoogstwaarschijnlijk een dagvaarding geweest. En de deurwaarder heeft dus niet de zitting opgeschort, maar gewoon door laten gaan. En aangezien jij ervan uitging dat zij het op zouden lossen, ben je dus ook niet naar de zitting geweest en ben je bij verstek veroordeeld. Het was (maar dat is achteraf) handiger geweest als je naar die zitting zou zijn gegaan, de rechter had uitgelegd wat er aan de hand was en dan had de deurwaarder/KPN de opdracht gekregen dit eerst uit te zoeken...

Nu loop je dus achter de feiten aan ben ik bang. Ik denk dat je beter dit via een advocaat kan laten lopen om nog enige genoegdoening te krijgen.

Maar, correct me if I'm wrong here ... ;)

12. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Ik ben het eens met Strijkkraal. Het beste wat je kan doen is contat opnemen met een advocaat, omdat een rechter zijn mening mag opmaken als je verstek laat gaan..

Wat vervelend is dit voor je! Het zijn zulke rotbedrijven. Mijn ouders hebben ook flink wat gezeik met ze gehad, en ik onlangs zelf ook.

Veel succes!

13. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.818
    905
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Nu ik dit allemaal zo lees betekent het dus dat je er bovenop moet blijven zitten en niet denken van,ik heb gebeld,nu is het wel geregeld,maar zwart op wit eisen dat het is opgelost.

14. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek

Dat is toch altijd zo...
    Men zegt niet voor niks: Als je het goed gedaan wilt hebben, moet je het zelf doen!

Meid wat onwijs kl*t*!

15. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hou op schei uit met KPN. Echt verschrikkelijk!
    Hier zijn we er eindelijk uit, na ruim een jaar. En we hebben een flinke schade vergoeding gekregen.

Ik zou alles op papier zetten en dit aangetekend ( echt doen!) naar KPN sturen.
    Wij hebben het uiteindelijk met hulp van een advocaat geregeld.

16. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.818
    905
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Idd,ik hoop dat veel mensen gewaarschuwd zijn met dit verhaal,ik zeker,want ik had geen idee over spooklijnen ed.
    Ik hoop dat TS een oplossing vindt.

17. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Honey@ Hoe gaat het nu met je meis , weet je al hoe en wat?
    Ben wel benieuwt hoe het afloopt!!

18. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.862
    19.273
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Stukje advies achteraf (maar misschien heb jer er ook nog wat aan voor de komende contacten.)

In dit soort situaties: na een telefoongesprek altijd nog een mail sturen met "Vandaag om ... uur gesproken met ... In dit gesprek hebben wij afgsproken dat ..." Bij het versturen van de mail gelijk vragen om een ontvangst bevestiging. Dan heb je in ieder geval al weer een stukje extra 'bewijs'.
    (Natuurlijk WEL je eigen mail en de bevestigingsmail bewaren!!)

Bovendien ziet zo'n bedrijf ook dat je er serieus mee bezig bent, ik heb toch het idee dat ze het dan wat minder laten versloffen

Als jij merkt dat er met jouw telefoontjes / emails niks wordt gedaan, verstuur je een aangetekende brief waarin je in ieder geval vermeldt wanneer je al contact met ze hebt gehad en wat er toen is besproken. (Dat kun je makkelijk terugvinden in de mailtjes die je verstuurd hebt na elk telefoongesprek.) Schrijf dat ze hun afspraken niet nakomen en stel je een eis hoe jij het opgelost wilt hebben en per wanneer. Ik vind een maand altijd een redelijke termijn. Als jouw oplossing + termijn niet kunnen, is het aan hun om daar weer op te reageren.
    Ook de brieven die jij verstuurd en weer van hun ontvangt natuurlijk goed bewaren.

Als je een brief niet aangetekend verstuurt, vraag dan in ieder geval altijd om een ontvangstbevestiging. Mocht je die na een week of 3 niet hebben gekregen, kun je altijd nog aangetekend versturen. Dit kost 6 of 7 euro ofzo, maar je kunt er een hoop ellende mee voorkomen.

Voor nu denk ik inderdaad dat je een advocaat zult moeten inschakelen om dit op te lossen.

19. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.818
    905
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Hele goeie tips!

20. Lelymupske

Lelymupske Bekend lid

24 jun 2010
    932
    0
    0
    Lelystad
    Als je juridisch advies wilt hebben bij het aanvechten van een telecombedrijf.. pb me :)

Deel Deze Pagina