Vakantie eind Augustus met twins (dan zijn ze bijna 1.5 jaar)

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door jedalin, 9 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Ha,

Hebben jullie nog goede tips voor een mooie bestemming? Het moet geschikt zijn voor 2 kids, die dan bijna 1.5 jaar zijn.
    Ook alle tips over met 2 kids op vakantie van rond die leeftijd zijn zeer welkom! :) (tweelingmama's? :))

Ik heb ook wat rond gekeken in de overige topics en daar zag ik wel wat leuke dingen bij. Zag ook een goede site (kidsworldclub), dus daar kan ik ook eens rond gaan neuzen.
    We willen wel graag in Europa blijven overigens.

Bedankt alvast, alle tips zijn welkom! :)

2. minou

minou Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.490
    0
    0
    Hey Linda,

Wij gaan eind april met de twin op vakantie met het vliegtuig.
    Ze zijn dan 22 maanden...
    Ik vind het ook erg spannend allemaal.Blijven ze wel lang op schoot zitten en het slapen in het buitenland...
    Maar we zullen zien.

Jullie moeten nog wat uitzoeken begrijp ik...

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Via www.frissezin.nl kan je volgens mij een boek bestellen over tweelingen (schrijfster heeft zelf een tweeling).
    Ik dacht dat er ook een boek was over vakanties met twins, maar misschien is deze nog in de maak.

4. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Wij zijn in juni naar Italie geweest, auto vakantie. Prima te doen.

En eind aug zijn we met onze tweeling naar Mallorca geweest, naar Santa ponsa. Ze hebben zich er prima vermaakt, mooi brede stranden. Ze waren toen 23 maanden. Vliegen ging ook allemaal goed. Moet wel zeggen dat er 33 kindjes aan boord waren dus alle kindjes waren lekker aan het spelen in het gangpad

@ Minou: Als je gaat vliegen met je tweeling, en je zit in een vliegtuig met 3 stoelen naast elkaar is 1 stoel vrij. Dus jij en je man hebben dan beide een kindje op schoot en 1 stoel zit niemand. Komt omdat er per 3 stoelen maar 4 zuurstof maskers hangen, er moet dus verplicht een stoel vrij zijn. Dit was echt ideaal. Ze konden tijdens de vlucht zelf zitten daar en 1 van mijn jongens heeft nog even lekker geslapen op die stoel.

Als je vragen hebt stel ze gerust. Ik vond alles erg meevallen om op vakantie te gaan met een tweeling. Ze hebben het zo leuk gehad

5. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ jada; Da's idd ideaal, een stoel vrij!
    Onze kids zijn 18 maanden als we gaan.

@ minou: Klopt, wij moeten nog iets uitzoeken!

@ elmo: Kan idd geen vakantie boek vinden over tweelingen..

6. minou

minou Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.490
    0
    0
    @@Jada...wat fijn om te horen dat jullie het heel erg naar de zin hebben gehad. En ook van die stoelen in het vliegtuig. Het zou idd ideaal zijn dat er een vrije stoel is, waar ze even zelf op kunnen zitten.
    Hadden jullie gunstige vluchttijden en hadden jullie ze bij jullie op de kamer?
    Ze slapen bij ons wel op onze kamer. Hoop dat dit een beetje gaat lukken.

7. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ Jada/minou: Ik hoor net van een andere tweelingmama dat zij uit elkaar moesten zitten tijdens de heenreis omdat er maar 3 zuurstofmaskers in dat vliegtuig hingen, dus 1 per stoel.
    De terugweg hadden ze een vliegtuig met 4 maskers.
    Dus het verschilt per vliegtuig. Is ook wel erg vervelend als je gewoon niet bij elkaar kan gaan zitten :S

8. minou

minou Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.490
    0
    0
    @@Linda....dat zou idd niet leuk zijn.
    We zullen wel zien , hoe het gaat.

9. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Wij hadden wel mooie tijden. Heen om 12 uur en terug rond 16.00 uur. We hadden een app met 1 slaapkamer. Wij sleepten onze bedden de woonkamer in. Wij sliepen dan daar en de jongens dan in de slaapkamer. Anders slapen ze echt niet.
    Dit jaar hebben we 2 slaapkamers en 1 woonkamer. Gaan weer naar Mallorca toe.

10. minou

minou Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.490
    0
    0
    Wij hebben ze wel bij ons op kamer. Ben benieuwd of dat goed gaat.
    Hadden jullie een tweelingbuggy mee of 2 losse buggy's?

En ging het eten daar goed?Of had je vanalles meegenomen.
    Vroeger zaten de koffers al propvol voor ons tweetjes haha...

11. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Wij hadden een tweelingbuggy mee. We hebben geen losse wagen. Nou het eten ging echt heel slecht daar. We hadden all in, 1e dag ging nog wel. Daarna wouden ze niks meer eten terwijl het eten heel goed was. We hebben op een gegeven moment potjes daar gekocht en die gaven we dan in het app. Dat ging wel goed, ze waren veel te veel afgeleid in het restauarant.

12. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Waar ga je heen trouwens?

13. minou

minou Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.490
    0
    0
    We gaan naar Corfu...
    Had je ook nog wat meegenomen van thuis?

14. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ jada: werkt dat ook een beetje als je met zn tweeen gaat? Een tweelingbuggy, een (of twee?) koffer(s), handbagage?
    Hoe loop je er in godsnaam mee het vliegveld binnen?? haha

'Kun je die tweelingbuggy's ook uit elkaar halen dat je er ieder 1 hebt?

Jullie kids liepen denk ik ook wel een stukje of niet ipv gelijk in de buggy?
    HIhi kan me gewoon niet voorstellen hoe je in godsnaam alles gesjouwt krijgt, en bijvoorbeeld hoe je bij die transferbus komt met je kids, buggy en bagage!

15. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ jada: grappig, jouw tweeling hebben dezelfde beginletters als de mijne (D & J ) :)

16. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Nee we hadden niks meegenomen. Alleen wat liga koekjes. Geen potjes voeding. In de meeste landen kun je gewoon olvarit halen, betaal je wel meer voor. En het smaakt iets anders maar is prima te doen.

17. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83

Ja wat leuk dezelfde letters haha.

Mijn moeder was ook mee maar die had haar eigen koffer natuurlijk.

Het ging eigenlijk heel makkelijk op schiphol, omdat we zo'n trolley gelijk pakten. Dus mijn man duwde de trolley met koffers en ik duwde de jongens. Ingecheckt en gelijk de koffers afgegeven. Je mag de tweelingwagen meenemen tot aan de gate. En als je aan komt krijg je meestal gelijk de buggy of hij word op de bagageband gelegt.

Onze tweelingbuggy kun je niet uit elkaar halen. wij hebben een koelstra. Als je nog een buggy moet aanschaffen doe dat deze niet, vind het echt een rot ding. Duwt heel stug, en is geen fijne buggy

18. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Oke, ja ik zit idd te denken aan een buggy om aan te schaffen als we met het vliegtuig gaan.

Met een trolley is het idd wel te doen, nog niet bedacht, haha :p

Wel handig dat je gelijk die buggy krijgt...!
    Hmm oke, ik zie weer iets minder beren op de weg! haha

We zaten te denken aan een autovakantie maar ja, dan is het gelijk weer zo;n eind rijden met 2 kleintjes..da's ook verre van ideaal.

19. minou

minou Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.490
    0
    0
    Wij hebben ook een koelstra buggy, en ik vind hem niet erg zwaar rijden.
    Je kunt het natuurlijk niet vergelijken met de gewone wagen, die heb ik van Easy walker.
    Heb je de hele vakantie de remmen erop gehad, haha....

Maar ik was aan het nadenken om 2 losse te kopen en dan met zo'n tussenstuk ertussen.Zodat je ze en vast en los kunt doen.
    Maar ja aan de andere kant, ook weer zoveel euries...

En beddengoed , moet dat mee? Of krijg je dat in hotel??? voor babybedjes..

20. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Wij hebben besloten en geboekt! :D
    Camping interpals in spanje (costa brava), 400m van het strand en een erg leuke kindvriendelijke camping voor een leuke prijs! 10 dagen, en we gaan met de auto. ben benieuwd!

Deel Deze Pagina