Aangifte doen webwinkel ja of nee

Discussie in 'De lounge' gestart door Waxinelichtjes, 12 jul 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Waxinelichtjes

Waxinelichtjes Fanatiek lid

22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Onlangs zijn wij opgelicht door een webshop en nog steeds bezig om ons geld terug te krijgen.
    Advies is nu om aangifte te doen maar ik vind dit best eng. Ze hebben mijn adres en woonplaats en meer gegevens.
    Geen idee met wie ik te maken heb, maar ik heb hier wel een gezin zitten.
    Ik heb geen zin in mannetjes die mij komen opzoeken bijvoorbeeld.
    Misschien overdrijf ik maar ik ben gewoon angstig merk ik.:oops::$

Hoe reëel is dit en wat zouden jullie doen? Het gaat om 200 euro bijna.

2. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.796
    9.314
    113
    Gelderland
    Wij zijn ook opgelicht door een webwinkel voor 400,-
    Ik weet dat er ontzettend veel mensen zijn opgelicht door hetzelfde bedrijf en het advies is om aangifte te doen. Wij doen dit niet omdat we ons geld of product er toch niet mee terug gaan krijgen + het kost me teveel tijd en moeite om alles erbij te zoeken en aangifte te doen. Persoonlijk zou ik niet angstig zijn dat ze ons adres hebben, mochten ze komen dan heb ik nog een hartig woordje met ze te spreken :p
    Nee joh, er zullen vast meer mensen opgelicht zijn dan zouden ze een dagtaak hebben aan het opzoeken van al die mensen..

3. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.882
    8.045
    113
    Ik heb vier weken geleden aangifte gedaan tegen een oplichter en tevens dropshipper, ging om 12 euro maar natuurlijk enkel een principe kwestie. Aangifte gaat digitaal en is super makkelijk. Politie stuurt dan een bericht naar webshop om te vertellen dat ze er samen met jou uit moeten komen, voordat ze eventueel verder actie ondernemen.

Ik had de dag na de aangifte meteen een mail dat de 12 euro werd teruggestort :roflmao:

Nellie4, Sophy, smax en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.882
    8.045
    113
    Online vind je in de recensies van mijn webshop zooooo veel mensen die zijn opgelicht. Bij de politie stond de site nog bekend als betrouwbaar. Het is jammer als mensen dus geen aangifte doen omdat ze het teveel moeite vinden. Ik zou het dus gewoon doen!

5. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.475
    6.089
    113
    Vrouw
    1x200 euro voor jou is veel, 1000x200 euro is veel voor hun. Ik zou me dus niet druk maken dat ze iets tegen jou gaan beginnen. Wat willen ze doen? Ik zou dus altijd aangifte doen.

6. Waxinelichtjes

Waxinelichtjes Fanatiek lid

22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Nou het probleem is ineens opgelost!
    Half uur geleden mail gestuurd dat ik het bedrijf een laatste mogelijkheid wil bieden om het fatsoenlijk op te lossen en binnen 5 minuten was het gestorto_O:thumup:

Isabella2020 en Madelie vinden dit leuk.
  7. Deb89

Deb89 Bekend lid

4 jun 2019
    597
    575
    93
    Vrouw
    @Waxinelichtjes Fijn dat het al is opgelost!

@Luna86 Je kunt door aangifte te doen wel geld terugkrijgen, dus ik zou het toch proberen. Wij zijn een keer opgelicht met een koffieautomaat op een webshop en kregen ons geld terug door een formulier van Mollie online in te vullen. Collega bleek later door dezelfde website opgelicht te zijn en zij had aangifte gedaan. Duurde wel iets langer, maar uiteindelijk ook haar geld terug gehad.

8. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.308
    10.276
    113
    Fijn dat het is opgelost

9. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.796
    9.314
    113
    Gelderland
    Van wie heb je dan uiteindelijk het geld terug gekregen?
    Het bedrijf waar wij besteld hebben is nu nergens meer te vinden.. we sluiten waarschijnlijk achteraan in de rij en er zijn mensen die duizenden euro’s kwijt zijn.. zelfs werknemers en zakenpartners krijgen hun loon/geld niet begreep ik :(
    Ze zijn nu voor de tweede keer bij radar geweest. Ik zal die laatste uitzending even terug gaan kijken, misschien worden daar nog tips gedeeld.

10. Deb89

Deb89 Bekend lid

4 jun 2019
    597
    575
    93
    Vrouw
    Wij hebben het toen via Mollie gekregen, omdat de betaling ook via Mollie was gedaan. Van mijn collega die alleen aangifte had gedaan durf ik niet te zeggen van wie ze het geld heeft terug gehad.
    Het ging in dit geval om een website die tijdelijk aangemaakt wordt, heel veel mensen bestellen (reclame kwam ook langs op Facebook) en na een paar dagen bestaat de website niet meer en niemand krijgt zijn bestelling.

Deel Deze Pagina