Hi dames,, Ik vind het nu toch wel tijd worden om mijn dochters tanden te gaan poetsen, ze heeft al 4 tandjes haha Welke tandpasta is het meest geschikt?Het minste fluoride en andere troep erin? Ben benieuwd! Groetjes
Wij hebben ook die van elmex. Maarre... ben je niet een beetje erg laat met poetsen dan? Je hoort te beginnen bij de doorbraak van het 1e tandje. Glazuur is erg zwak dus het is belangrijk om elke dag vanaf de 1e dag goed te poetsen.
sluit ik me bij aan. En ik laat haar kiezen welke ze wilt want dat maakt het poetsen een stuk leuker!
Hier ook elmex, omdat ik daar nog een proeftube van had liggen. Daarvan is de smaak in ieder geval normaal. Ik wilde perse geen bubble-gum tandpasta, of andere met een gek smaakje.
Okay, dit zal misschien wel heel 'stom' klinken, maar ik heb echt werkelijkwaar nooit geweten dat er troep in kindertandpasta zit! Ik heb gewoon die van Oral B geloof ik, met Winnie the Pooh op de voorkant, zou dat niet goed wezen dan?!
Ik had het proeftubetje van elmex, erg tevreden. Nu etos kinder, maar die is vies!!!!! Dus toch maar terug naar elmex
Nee hoor, dat klinkt helemaal niet stom. Het is maar waar je het mee vergelijkt. Met een biologisch onbespoten appel zit er inderdaad wel wat in wat niet natuurlijk is. Maar het is niet schadelijk of zo hoor. Wel even opletten bij de kleintjes dat je geen pasta neemt die je moet uitspugen... Heb nog nooit een kind van 4 - 6 maanden gezien die dat op commando kan Maar iedereen moet lekker doen waar hij of zij zich goed bij voelt.
Maar hoe doen jullie dat "poetsen" dan??? Gewoon een beetje op een kleine tandenborstel en dan zelf poetsen, of laten jullie de kleine erop sabbelen??? Die van ons is bijna 5,5 maand en heeft nu 2 tandjes er.. een heel klein beetje door. En dan wat water na laten drinken ofzo???
In principe geen water laten drinken maar kijk even op de verpakking van je tandpasta. Wij laten ons zoontje zelf 'poetsen' en dan mogen wij even. Om en om. Gaat prima. Veel beter dan toen wij het met 'geweld' deden... We zingen er een liedje bij: Poetsen, poetsen, poetsen maar Poetsen hier, poetsen daar Poetsen, poetsen, poetsen maar KLAAAAAAR!!! 1e twee regels herhalen zolang als nodig
http://www.zwangerschapspagina.nl/verzorging-veiligheid/172985-welke-tandpasta.html Misschien kan je nog in dat topic kijken voor tips? Wij zelf gebruiken voor de kinderen Elmex, dit omdat wij geen tandpasta willen voor ze die een of ander raar chemisch zoet smaakje hebben ! Spoelen zijn de meningen over verdeeld. Ene tandarts zegt wel spoelen zodat je de bacterien uit de mond spoelt met het water. Andere tandarts zegt niet spoelen zodat de fluoride langer zijn werk kan doen. Heb het aan een aantal collega's gevraagd en toen dus maar besloten om het een beetje om en om te doen ! Ene keer niet spoelen, andere keer wel spoelen. Zo dan maar een beetje het beste van beide !
Dank je voor je antwoord! Stelt me wel weer gerust dat ik niet 'ontaard' bezig ben. Ik ga wel eens die Elmex proberen dan, zodra deze tube op is. Kijken wat hij daarvan vindt.
Hier een eigen merk tandpasta met idd het welbekende zoete smaakje. Maar hij vind tanden poetsen al een drama, en dat zoete smaakje maakt het iig nog een beetje goed
Wij hebben er 1 van prodent... moet wel zeggen dat het poetsen steeds lastiger gaat...hij wil het zelf doen en steekt die borstel dan helemaal in zn keel...of gaat de tandpasta eraf sabbelen...klemde vandaag helemaal zn mondje dicht...en toen heb ik maar een liedje gezongen zoals ik iemand zag schrijven...toen moest hij lachen en heb ik snel gepoetst! Hahaha! Als dat nu al zo moeilijk gaat...hoe moet dat dan als hij meer dan twee ondertanden heeft! Nu ben i zo klaar! hahaha!