welke babytandpasta?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door tjoebie, 18 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tjoebie

tjoebie Actief lid

1 jan 2009
    215
    1
    0
    Rotterdam
    Hi dames,,

Ik vind het nu toch wel tijd worden om mijn dochters tanden te gaan poetsen, ze heeft al 4 tandjes haha:)
    Welke tandpasta is het meest geschikt?Het minste fluoride en andere troep erin?

Ben benieuwd!

Groetjes

2. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Mijn tandarts zei:"een heeeeel klein beetje elmex peutertandpasta....

3. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Die van Weleda bevat de minste troep.

4. Tese

Tese Niet meer actief

Wij hebben ook die van elmex. Maarre... ben je niet een beetje erg laat met poetsen dan? Je hoort te beginnen bij de doorbraak van het 1e tandje. Glazuur is erg zwak dus het is belangrijk om elke dag vanaf de 1e dag goed te poetsen.

5. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Wij gebruiken ook elmex

6. lisanne1204

lisanne1204 Actief lid

19 jul 2008
    243
    5
    18
    Vrouw
    hier tandpasta van weleda is het fijsnt en idd er zit de minste troep in

7. thewiz

thewiz Actief lid

27 jun 2009
    331
    0
    0
    Thuismama
    Assen
    Wij hebben ook elmex.

8. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Prodent.. ik ga me niet druk maken om die 1-2 gr per dag...:D

10. angel81

angel81 Bekend lid

10 apr 2007
    920
    0
    0
    sluit ik me bij aan. En ik laat haar kiezen welke ze wilt want dat maakt het poetsen een stuk leuker!

11. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier ook elmex, omdat ik daar nog een proeftube van had liggen. Daarvan is de smaak in ieder geval normaal.
    Ik wilde perse geen bubble-gum tandpasta, of andere met een gek smaakje.

12. Linda1980

Linda1980 Fanatiek lid

30 mei 2006
    1.356
    0
    0
    Okay, dit zal misschien wel heel 'stom' klinken, maar ik heb echt werkelijkwaar nooit geweten dat er troep in kindertandpasta zit:$! Ik heb gewoon die van Oral B geloof ik, met Winnie the Pooh op de voorkant, zou dat niet goed wezen dan?!

13. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik had het proeftubetje van elmex, erg tevreden.
    Nu etos kinder, maar die is vies!!!!!
    Dus toch maar terug naar elmex

14. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Nee hoor, dat klinkt helemaal niet stom. Het is maar waar je het mee vergelijkt. Met een biologisch onbespoten appel zit er inderdaad wel wat in wat niet natuurlijk is. Maar het is niet schadelijk of zo hoor. Wel even opletten bij de kleintjes dat je geen pasta neemt die je moet uitspugen... Heb nog nooit een kind van 4 - 6 maanden gezien die dat op commando kan ;)

Maar iedereen moet lekker doen waar hij of zij zich goed bij voelt.

15. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    Maar hoe doen jullie dat "poetsen" dan???
    Gewoon een beetje op een kleine tandenborstel en dan zelf poetsen, of laten jullie de kleine erop sabbelen???
    Die van ons is bijna 5,5 maand en heeft nu 2 tandjes er.. een heel klein beetje door.
    En dan wat water na laten drinken ofzo???:(

16. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

In principe geen water laten drinken maar kijk even op de verpakking van je tandpasta.
    Wij laten ons zoontje zelf 'poetsen' en dan mogen wij even. Om en om. Gaat prima. Veel beter dan toen wij het met 'geweld' deden...
    We zingen er een liedje bij:
    Poetsen, poetsen, poetsen maar
    Poetsen hier, poetsen daar
    Poetsen, poetsen, poetsen maar
    KLAAAAAAR!!!

1e twee regels herhalen zolang als nodig :)

17. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    http://www.zwangerschapspagina.nl/verzorging-veiligheid/172985-welke-tandpasta.html

Misschien kan je nog in dat topic kijken voor tips?

Wij zelf gebruiken voor de kinderen Elmex, dit omdat wij geen tandpasta willen voor ze die een of ander raar chemisch zoet smaakje hebben ;)!

Spoelen zijn de meningen over verdeeld. Ene tandarts zegt wel spoelen zodat je de bacterien uit de mond spoelt met het water. Andere tandarts zegt niet spoelen zodat de fluoride langer zijn werk kan doen. Heb het aan een aantal collega's gevraagd en toen dus maar besloten om het een beetje om en om te doen ;)! Ene keer niet spoelen, andere keer wel spoelen. Zo dan maar een beetje het beste van beide :)!

18. Linda1980

Linda1980 Fanatiek lid

30 mei 2006
    1.356
    0
    0
    Dank je voor je antwoord! Stelt me wel weer gerust dat ik niet 'ontaard' bezig ben;). Ik ga wel eens die Elmex proberen dan, zodra deze tube op is. Kijken wat hij daarvan vindt.

19. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Hier een eigen merk tandpasta met idd het welbekende zoete smaakje. Maar hij vind tanden poetsen al een drama, en dat zoete smaakje maakt het iig nog een beetje goed

20. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Wij hebben er 1 van prodent...

moet wel zeggen dat het poetsen steeds lastiger gaat...hij wil het zelf doen en steekt die borstel dan helemaal in zn keel...of gaat de tandpasta eraf sabbelen...klemde vandaag helemaal zn mondje dicht...en toen heb ik maar een liedje gezongen zoals ik iemand zag schrijven...toen moest hij lachen en heb ik snel gepoetst! Hahaha!

Als dat nu al zo moeilijk gaat...hoe moet dat dan als hij meer dan twee ondertanden heeft! Nu ben i zo klaar! hahaha!

Deel Deze Pagina