Zoals de titel al zegt: wij moeten nodig een nieuw stoeltje aanschaffen voor onze oudste man. Nu is deze in de aanbieding overal. De recensies zijn wisselend zie ik, de stoel is wel goed beoordeeld door de anwb en consumentenbond. Dus wie heeft hem en wat vind je er van?? Ik ben benieuwd.
Wij zijn tevreden over deze stoel. Het enige nadeel is dat de gordel niet zo soepel loopt. Maar verder geen klachten.
Ik ben er niet tevreden over. Hadden hem voor onze oudste en die kreeg de gordel met gemak uit de rode beugel waardoor de gordel niet meer over zijn schouder liep. Ook liep dat heel stroef. De bescherming is minimaal en zijn hoofd gleed als hij in slaap viel langs de hoofdsteun. We hebben toen de rodi xp gekocht. Wat duurder naar in breedte verstelbaar, grotere hoofdsteun en gordel kan niet uit de ring. Ook kan die in "ligstand".
Hier gaat de gordel niet uit de rode haak en de stoel blijft ook goed staan. Maar het is net alsof de hoek van de haak niet helemaal goed is, waardoor de gordel er niet soepel doorheen loopt.
Dat hadden wij ook. Heb hem uiteindelijk gewoon weer verkocht, vond het geen fijn stoeltje. Heb ook de XP (geloof ik) en iets van een ander merk wat goed uit de test komt (Cybex) en die bevallen allebei stukken beter, een wereld van verschil. Die laatste heb ik uit de koopjeshoek van Babypark, met 50% afgeprijsd, was een kleur uit de vorige collectie ofzo. Die andere ook flink afgeprijsd, was 60 Euro geloof ik. Inderdaad, die riem zat gewoon raar, was altijd bang dat als ik hard zou moeten remmen dat hij gewoon niet werkte, bovendien is het zitcomfort volgens mij ook stukken minder, die andere stoeltjes die we hebben zijn beter gevormd en gevoerd.