hoi, ik wist eigenlijk niet waar ik dit moest gaan plaatsen dus doe ikdat maar hier.ik zit er over na te denken om weer een opleiding te gaan volgen voor SPW 3.maar wil dit graag in de avonduren gaan doen.ik heb al informatie gevraagd bij scholen maar de dichts bijzijnde school waar deze opleiding s avonds kan zit 35 km verderop.en heb er geen zin in om daar 2x per week naar toe te rijden omdat ik dan een groot gedeelte van de dag kwijt ben en ik heb ook een kindje van 4 mnd.dus lijkt me het nti of loi ook wel wat.kun je in je eigen tijd en tempo volgen.wie heeft hier ervaringen mee?goede of slechte.en hoe zit het met de examens?moet je perse naar de plaats reizen waar de nti of loi gevestigd zit of kan dat ergens anders?groetjes
Hoi, ik heb ooit bij de LOI een opleiding gevolgd.. Is op zich goed maar je moet wel stevig in je eigen schoenen staan dus je moet jezelf af en toe wel huiswerk geven en je moet er ook echt voor gaan zitten ... Tegenwoordig heb je ook volgens mij een coach waar je terecht kunt met je vragen, dus net zoiets als een leraar .. Ik zou het persoonlijk zelf niet doen want ja als je iets niet weet dan krijg je niet direct antwoord op je vraag en vind de opleidingen duur, je moet zeg maar je opleiding betalen en dan brengen ze het zo dat het net lijkt alsof je examen geld er bij zit maar ondertussen blijkt dit dus niet het geval te zijn en moet je nog eens extra gaan betalen voor je examen .. Even goed uitzoeken dus ... Succes !
Gebruik de zoekopdracht anders even. Heb ik laatst ook gedaan en kwam best veel uit. Ik ben inmiddels begonnen aan een opleiding bij de loi en het valt me vooralsnog niet tegen. Denk dat discipline heel belangrijk is.
Ik heb een hbo opleiding via de loi gedaan, maar bij mij stonden er wel veel fouten in het lesmateriaal. Verder is discipline erg belangrijk, en als je vragen hebt moet je het niet erg vinden als het soms een week of langer duurt voor je antwoord krijgt. Achter af gezien heb ik spijt dat ik het via de loi heb gedaan. Als ik jou was zou ik kijken of er meer mensen de opleiding spw 3 via de loi/nti hebben en of het lesmateriaal goed up to date is en de begeleiding niet te traag is. De examens zijn een paar keer per jaar, in leiderdorp, en daar moet je je ongeveer 2 maanden van te voren voor aanmelden. Ook hebben ze praktijkdagen, weet niet of dit ook voor deze opleiding geld, (sommige nuttiger dan andere), ook in leiderdorp, daar waren steeds 2 aanmeld periodes per jaar voor. Succes met je keuze!
Ik kon 't niet... Ik kan heel gedisciplineerd zijn, maar een thuisstudie, zeker als deze niet goed in elkaar zit, lukt me gewoon niet. Ik vond ook de begeleiding erg slecht... Ik moet bekennen dat ik niet eens meer weet of ik nou bij de nha of de nti een studie deed.. (Onderwijsassistent. Geen succes als je al drie jaar een docentenopleiding hebt gehad.)
ik bij nha en nti gedaan ik vind het allebij onzinnig doe gewoon een studie zodat je ook naar school moet dat is het beste
Ik heb een MBO (niveau 4) opleiding gedaan bij de LOI, en ik moet zeggen dat ik er op zich geen problemen mee heb gehad. Mijn vriend heeft er ook een opleiding gedaan en hij is in 1x geslaagd. Je moet er wel echt de tijd voor nemen, want je moet het in princiepe allemaal zelf doen, je hebt wel een coach, maar ik zelf heb er nooit gebruik van gemaakt (alleen met huiswerk opsturen). Vanwege medische redenen ben ik met de opleiding moeten stoppen (ik had alles binnen, alleen bleef ik zakken voor mijn examens, vanwege oa concentratiestoornissen). Ik ben dus zeer tevreden over de LOI. Je moet er alleen wel naartoe als je examens hebt (maar goed, dat zal denk ik wel te doen zijn, qua oppas regelen of zo)
Ik volg de mbo spw3 kinderopvang. Het is niet altijd even gemakkelijk om er voor te gaan zitten. Maar het bevalt op zich goed al had ik soms het persoonlijk contact iets fijner en duidelijker gevonden! Ook moet je wel rekening houden met je stage uren (Ik heb twee dagen in de week stage). Verder moet je ook niet vergeten dat je je examens bij de loi zelf moet afleggen en dat je hier twee periodes voor hebt in het jaar. Maar goed waar een wil is is een weg!!!
Ik volg momenteel een opleiding Sociale dienstverlener niv. 3 via de NTI. Het liefste had ik het gedaan via normale opleiding, maar door ziekte is dat voor mij niet haalbaar om fulltime of in de avonduren in de schoolbanken te zitten, dus ik had weinig keuze. Mij bevalt het tot nu toe goed. Alleen als je vragen hebt (is een speciaal forum voor) moet je idd rekening houden met ongeveer een week op je antwoord. Het is echt allemaal zelf doen! Soms antwoorden ze eerder, maar dan nog pas na een dag of 3! Verder heeft de NTI examenlocaties door het land heen. Ik woon zelf helemaal onderin Limburg, en de locatie van de NTI is in Leiden, dus voor mij echt geen doen. Dus ik ben heel blij dat ik de examens een 20 minuten hier vandaan kan doen. Je moet voor een thuisstudie veel doorzettingsvermogen hebben. Zelf je tijd goed inplannen. Examens moet je ook zelf plannen (kan tot 1 dag van te voren). Mocht je nog vragen hebben, mag je me altijd pb'en
Dat scheeld wel zegt of leiden of 20 min verderop! Ik woon zelf ook in het zuiden van Limburg ( Hoensbroek ) en zit er over te denken om sociaal juridsiche mederwerker (niv4) te gaan volgen, naast mijn huidige baan! Werk jij dr zelf ook nog naast en hoe zit dat met evt stage dagen, want in mijn brochure boekje stond dat minimaal 1 a 2 dagen stage verplicht was?
Ik dus ook, ik vind het zelf fijner en beter voor mezelf om echt in een klas te zitten met echte mensen want alleen thuis studeren is wel relax, maar toch best pittig. Ook moet je alle kosten zelf betalen en dat is niet weinig.. Examen moet je idd naar Leiden reizen of waar die vestiging ook zit.. Ik kon niet goed leren en begreep er ook weinig van, het is dus beter om echt naar een school te gaan dus denk er goed over na!!
ik lees ook mee zat ook te denken over spw3 bij loi. heb een cursus gevolgd bij nti (ondernemer mkb) en dan beviel wel maar heb er wel 2x zo lang over gedaan omdat ik nogal wat discipline tekort kom
mijn ervaring bij ons binnen de stichting (peuterspeelzalen en kinderdagverblijven) is dat we liever mensen aannemen die hun opleiding gewoon bij het roc volgen, zeker ook nu de spw opleiding helemaal niet meer bestaat, dit is namelijk pw geworden en alles is competentiegericht, wat bij de thuisopleidingen vaak nog niet het geval is.
Ik volg momenteel HBO Rechten via het LOI, en idd het kost veel discipline. Bij deze opleiding is het zo dat we een aantal examens in Leiderdorp doen en een aantal gewoon in eigen woonplaats. Het bevalt me best wel heel goed. Maar zit er soms aan te denken om over te stappen naar de Open Universiteit. Ik heb een forum opgezet voor mijn "klasgenoten" dit bevalt prima, zo hebben we toch nog af en toe het klasgevoel en kunnen dingen samen doen.. maar toch doe je het alleen, ik vind dat dus prettig, ik vind naar school gaan niet fijn. Kosten, ben ik augustus begonnen omdat het in september 25 euro duurder werd en dat voor de rest van de looptijd, dus dat was de moeite waard. Kan nu alleen aan einde van het schooljaar stoppen als ik zou willen overstappen, maar daar denk ik nog over na
Femmetje, Spw opleiding bestaat niet meer? ik heb gister aanmeldformulier binnen voor spw 3 via het ROC en van nog een andere school, heet gewoon nog spw daar, het is wel zo dat je na fase 1 een kant moet kiezen welke je op wilt gaan..tenminste, dat is wat ik er uit heb begrepen
ow wat ik trouwens eigenlijk wilde zeggen, ik heb via de LOI beveiliger 2 gedaan, maar heb nooit examens kunnen doen, mijn theorie was klaar maar kon daarna dus nergens aan de bak voor stage, dus daar moet je ook op letten, na een jaar heb ik de moed opgegeven, koste veels te veel terwijl ik niet verder kon.