Ervaringen MCH Antonius / HagaZiekenhuis / Reinier de Graaf

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Shaddixxx, 7 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minigirl

Minigirl Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.036
    12
    38
    Vrouw
    lawyer
    Den Haag
    Shaddixx, ik kan mij goed voorstellen dat de schrik en angst er goed in zit met zo'n heftige gebeurtenis in je directe nabijheid. Ik had dat rond de 22-28 weken heel erg. Een vriendin van me is bevallen met 26 weken (van een tweeling). Als je dat van dichtbij meemaakt grijpt het erg aan. Bij haar leven de kindjes wel nog. zij en ik zijn allebei met ivf zwanger geworden. Ik weet niet of dat extra vroeggeboorte risico's met zich meebrengt. Sowieso had ik vanaf week 17 een ernstige ontsteking van Crohn (darmziekte). Dat kon ook vroege weeen veroorzaken. Een andere gyn. dokter boers had mij allerlei horrorscenarios voorgespiegeld met vroeggeboorte, groeiachterstand en dat ik waarschijnlijk nog zieker zou worden (ik was net ontslagen uit het academisch ziekenhuis). Daarna kwam ik bij dr W. en die was optimistischer. Dat was wat ik nodig had, want ja het idee van een extreme vroeggeboorte maakte mij heel angstig. Gelukkig gaat het nu wel beter en heeft die gyn. ongelijk gehad.

Het klinkt wel moeilijk, verhoogde leverwaarden, eiwitten in de urine etc met de angst voor zwangerschapsvergiftiging. Ik hoop voor je dat je het niet krijgt.
    Ik heb ook medisch psychologische begeleiding in het Bronovo gehad, maar dan vanwege mijn chronische ziekte die ik niet kon accepteren. PsyQ ligt inderdaad bij MCH maar ze hebben volgens mij ook in Mariahoeve een filiaal. Kan PSYQ meer doen dat je overstapt?

Fertiliteitstraject stond men in het Bronovo niet positief tegenover ivm mijn gezondheid. De gyn. die ik toen had zag allerlei beren op de weg. Toen gingen we naar Voorburg. Daar zijn we super geholpen. Ik vond het in het begin toen ik nog de onderzoeken in het Bronovo kreeg erg moeilijk om zwangeren in de wachtkamer te zien. In Voorburg was dat niet het geval. Erg fijn. Ik voel me soms onprettig in de wachtkamer van het Bronovo, omdat ik weet dat er ook mensen die een fertiliteitstraject doen daar kunnen zitten. Ben jij naar het buitenland gegaan ivm TESE? Lijkt me ook erg zwaar naar het buitenland moeten voor behandelingen. Volgens mij doet Bronovo t/m de punctie ivf/icsi. In Voorburg vond ik het wel fijn dat alles in hetzelfde gebouw gebeurde. Anders moet je man/vriend na de punctie met de eicellen ergens anders heen terwijl de vrouw ligt bij te komen van de punctie. Het lijkt me dat dan de terugplaatsing ook elders plaatsvindt.

Hooyo, jij ook al dreiging van vroeggeboorte. Pff. Erg hoor die angst. Was je vorige baby erg vroeg? Je hebt gelijk elke week die er bij komt is er een. Of ik zeg zelfs, elke dag is er al een. Kun je nog wel werken met 1 cm ontsluiting of heb je rust geadviseerd gekregen? Is jouw afspraak ook in de middag op de 16e?

2. Heb jij toevallig ook L. v.d. W. gehad? Vind haar zo ontzettend lief! Op de PsyQ behandelen ze intensiever en ook na de bevalling. Door al die angst e.d. heb ik een grotere kans op een PND. Niet als in m'n kind niet leuk vinden en niet weten wat ik ermee aanmoet, maar als in obsessief handelen, te erg controleren, omdat alles perfect moet verlopen. Ik word doorgestuurd vanuit het Bronovo (en daar sta ik zelf ook helemaal achter hoor), tot ik daar terecht kan, blijf ik gewoon bij het Bronovo bij de medisch psycholoog.

Kan me voorstellen dat het heel eng is als je een ziekte hebt (of had?) die vroegtijdige weeën zou kunnen veroorzaken, zeker als een arts je daar ook nog extra bang voor maakt én je het van dichtbij hebt meegemaakt..

Stom he, je hebt jaren zo toegeleefd naar die zwangerschap, je hebt het in gedachte al helemaal geïdealiseerd, bedacht wat voor leuke dingen je allemaal zou gaan doen en hoe fantastisch het zou zijn, en dan blijkt het helemaal niet zo'n feestje te zijn..

Ik voel me ook altijd schuldig als ik mensen zie zitten die geen paarse sticker op hun patiëntenkaart hebben..

Wij zijn in eerste instantie naar Düsseldorf gegaan omdat ze daar de puncties onder narcose doen. Ik heb in NL echt een hel van een punctie gehad, zonder verdoving omdat ze het infuus niet aangelegd kregen, dat wilde ik nóóit meer. In Düsseldorf bleek dat het zaad van m'n man helemaal niet geschikt was voor ICSI en dat een TESE de enige optie was. Die hebben we toen inderdaad ook in Duitsland laten doen. Daar werd wel zaad mee gevonden, maar dat was ook niet goed genoeg om m'n eitjes te bevruchten.. Toen hebben ze aangegeven dat een kindje wat biologisch van ons beide is, er gewoon echt niet inzat. Toen zijn we 't donortraject ingestapt.

En nu alweer ruim 17 weken zwanger.. Af en toe geloof ik het nog steeds niet hoor. Ik hoor het hartje elke dag, voel nu ook ontzettend veel, we hebben elke week een echo en toch kan ik soms maar moeilijk geloven dat dit allemaal écht in mijn buik gebeurt en dat het ook goed af gaat lopen. Denk dat ik pas gerust ben na de bevalling, maar dat zal voor jullie vast ook gelden..

3. Minigirl

Minigirl Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.036
    12
    38
    Vrouw
    lawyer
    Den Haag
    Ik heb iemand anders gehad, C. L. maar zij werkt nu ergens anders. Ik kan me voorstellen dat als je een grotere kans op PND hebt en je kunt voorkomen of beter monitoren door naar PsyQ te gaan zou ik dat zeker doen. Je bent nu 17 weken, dus je hebt ook nog voldoende tijd. Heb je weleens eerder een PND gehad?
    Wat een traject hebben jullie gehad zeg. Gelukkig dat het met IUI-D gelukt is. Ik begrijp goed dat je het nog steeds niet kunt geloven, dat heb ik ook. Ik heb al een aardig grote buik en toch denk ik soms ben ik echt zwanger..? Wat je zegt, pas als ik de baby in mijn armen heb kan ik het denk ik echt geloven...
    Hoe langer het fertiliteitstraject duurder hoe meer ik met een been in een rouwproces kwam en ja tijdens de zwangerschap weer de verschrikkelijke angst op een extreme vroeggeboorte. Pas na 32 weken voelde ik me relaxter. Ondertussen was mijn ziekte ook weer wat rustiger.
    Ik zie dat je al een kind hebt. Hoe gaat het met hem/haar?

Hooyo; je had het nog over rhemrev. Ik ken hem niet goed maar hij gaf de presentatie bij de voorlichtingsavond. Ik kreeg al wel de indruk dat communicatie niet zijn ding is. Maar eerlijk gezegd ken ik HELAAS weinig artsen die communicatief goed en ook nog empatisch zijn. Dat is wel echt jammer, want het gaat over onze gezondheid.

4. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Jeetje meiden wat een verhaal van beide, heftig. En zo lang voortraject. Van mn man zn kant een broer en een zus die geen kindjes kunnen krijgen dus maak helaas van dichtbij mee dat het niet allemaal zo eenvoudig is.. Lijkt me dan ook dat na jaren je amper kan beseffen dat je wel zwanger bent.

Rhemrev is een aardige man maar extreem chaotisch, luisterd niet en weet zelf niet meer wat hij gezegt heeft. Bij een vriendinnetje kwam hii binnen tijdens de bevalling en dacht dat ze de buurvrouw was. Sprak haar met verkeerde naam en begon over de voorgeschiedenis. Haar man heeft hem toen appart moeten nemen. Belachelijk...

Gisteravond had ik dr de witt hij was erg aardig en communicatief. Zo ook vind ik de arts assistente allemaal beter daarin, zal wel komen omdat er tijdens de studies daar nu meer aandacht aan besteed word. Zie ook verschil bij kinderartsen.

Ik werk zowizo niet omdat mn jongste volledig afhankelijk is van sondevoeding. Dus dat is wel een gelukje. Zij kwam met 36 weken dus dat valt alles mee, lag toen wel 8 weken opgenomen met bloedverlies en weeen. Remmers en longrijping gehad. Hoop enorm deze keer te kunnen voorkomen.

De 16e idd smiddags. Eerst groeiecho en daarna afspraak.

5. Mirtje87

Mirtje87 Bekend lid

1 apr 2013
    638
    0
    16
    Vrouw
    Nog geen ervaring, maar ik ga over 2 weken naar 'Bevallen in Reinier'. Een rondleiding die elke 2 weken wordt gegeven met film erbij. Waarschijnlijk hebben andere ziekenhuizen dit ook? Misschien handig om op deze manier even de sfseling te zien enzo? Lijkt mij wel leuk in ieder geval!

6. Prinsessa

Prinsessa Niet meer actief

Ik ben bevallen in het Reinier de graaf in Delft, was allemaal prima! Ben er erg tevreden over.

En Mirtje, daar ben ik ook heen geweest, is leuk om te zien van te voren!

Edit: ik zie nu pas dat dit een wat ouder topic is :)

7. Minigirl

Minigirl Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.036
    12
    38
    Vrouw
    lawyer
    Den Haag
    Ha Hooyo en Shadix,
    hoe gaat het? Hoe was jullie laatste controle in het bronovo?
    ik vond de arts (dr Van W.) een beetje onzeker. Waarschijnlijk wordt ik over 2 weken ingeleid. Maandag weer een controle maar dan bij een andere arts, boers. We zullen zien. Het wordt nu wel spannend allemaal!

8. Minigirl, ik zie jouw bericht nu pas! Hoe gaat het nu? Is er al een datum bekend, of moet je nog afwachten?

9. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Controlles hier lopen nog steeds naar tevredenheid. 1 arts ass gehad (dewit) die erg laconiek over mn klachten deed terwijl dr rest het serieus neemt. En echoscopiste v/d mark ofzo vond ik echt niks!
    Volgende groeiecho bij vogelezang. Iemand ervaring met haar?

10. Minigirl

Minigirl Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.036
    12
    38
    Vrouw
    lawyer
    Den Haag
    hoi Shaddix en Hooyosimbir,
    Ik zag jullie berichten vandaag pas. Ik ben inmiddels bevallen van een prachtige meid. Op 2 juli bevallen.

Bij de bevalling een vreselijke heks van een arts ass. gehad. Zunderland ofzo. ze schreeuwde steeds tegen me en ging 3 keer tijdens de persfase weg omdat er nog andere vrouwen lagen te bevallen. daar kan ze misschien niks aan doen dat het zo druk is in het bronovo en weinig personeel is, maar schreeuwen.... vond ik echt niet normaal.

Na de bevalling vroeg ze waar we vandaag kwamen. Ze vond dat we goed Nederlands spraken. Dat was het toppunt, alsof dat haar zaken zijn.

11. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Nouja! Belachelijk. Heb haar nog nooit gehad, gelukkig.... Jammer dat t zo is gelopen. Alles goed met jou en beeb?

Gefeliciteerd met je kleintje :) lekker genieten nu!

12. Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!

En nouja zeg, die assistente! :$ Was er wel een 'echte' arts bij? Sowieso bizar dat je bevalling begeleid wordt door een assistent terwijl je bij de risico-groep hoort..

Gaat het nu goed met jullie?

13. Minigirl

Minigirl Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.036
    12
    38
    Vrouw
    lawyer
    Den Haag
    bedankt voor jullie felicitaties. Met de kleine is alles goed. Ik heb een zeer intensieve kraamweek gehad.
    shadixx, een arts assistent (basisarts) deed de bevalling, maar geen gynaecoloog. mijn gynaecoloog (dr. Van W. ) kwam 10 min. van te voren succes wensen.

hoe gaan jullie controles?

Deel Deze Pagina