Ervaringen medicatie (adhd/ass)

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Averlhach, 3 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.705
    42.534
    113
    Jeetje het zit niet echt mee bij jullie. Voel me bijna schuldig dat het hier meteen loopt.
     
  2. suus02

    suus02 Fanatiek lid

    30 jan 2009
    3.204
    744
    113
    home sweet home
    Oke heel verschillend dus, hoop zo dat het aanslaat
     
  3. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Jij kan er niets aan doen toch ;)

    Natuurlijk zou ik ook graag willen dat het eerste medicijn gelijk aan slaat, maar de basis is natuurlijk ook anders. Bij de meeste hier speelt AD(H)D en bij ons is het autisme. De medicatie die we geven zijn voor ADHD, omdat we hopen het impulsieve te dempen waardoor hij niet primitief reageert.
    De kinderpsychiater heeft ook vertelt dat de kans redelijk groot is dat de medicatie niet of anders of tijdelijk werken, vanwege zijn autisme. En het middel wat waarschijnlijk wel goed werkt hopen we niet te hoeven geven ivm bijwerkingen.
    En ja, als je kijkt dat ik begin maart dit topic heb geopend en we nu bijna in juli zitten had ik ook anders gehoopt. Maar helaas is het niet ander.


    Ik ben oprecht blij voor de ouders bij wie de medicatie wel werkt voor hun kind. Kinderen kunnen er niets aan doen (ouders ook niet), maar zijn er in deze maatschappij wel de dupe van. En elk kind wat met medicatie een fijnere jeugd krijgt is heel fijn.
    Ik duim en hoop gewoon verder voor onze lieve zoon, en ook voor ons zelf.

    Ik deel het zodat er een compleet plaatje gegeven kan worden.
     
    tuc vindt dit leuk.
  4. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.705
    42.534
    113
    Ja vanwege de ASS zal het idd wat anders liggen. Ik hoop echt voor jullie dat er snel een oplossing voor is.
     
  5. suus02

    suus02 Fanatiek lid

    30 jan 2009
    3.204
    744
    113
    home sweet home
    Averlhach, jeetje vanaf maart al, hoop dat jullie snel vinden wat voor jullie kindje werkt.
     
  6. maliro

    maliro Niet meer actief

    Hopelijk snel een goed werkend iets @Averlhach dat duurt best lang
     
  7. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Dank jullie wel. Ik hoop het ook.

    Voor mijn gevoel hebben we voor het mooie eigenlijk net te laat de stap gemaakt om te beginnen met medicatie. En dan duurt het voor mijn gevoel extra lang. En eigenlijk ook frustrerend omdat het gewoon slecht loopt thuis.
     
  8. suus02

    suus02 Fanatiek lid

    30 jan 2009
    3.204
    744
    113
    home sweet home
    Hoi hoi
    Hoe gaat het bij jullie. Sinds vrijdag is de medicatie verhoogd, lijkt nu toch een beetje effect te hebben. Konden jullie kinderen zelf ook effect merken? En geven jullie, je kind 2 maal of 3 maal daags medicatie?
     
  9. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.705
    42.534
    113
    Hier geen ophoging gehad. Maar dochter gaf zelf vrij snel na het starten van de medicatie aan dat ze zich beter voelde.

    Wij geven het tweemaal daags. Wilde eigenlijk nog met de kinderarts/apotheek overleggen of we op vakantie eventueel een derde dosis kunnen geven als we weten dat het wat later wordt. Nu is het tegen 4 uur nl uitgewerkt.
     
    suus02 vindt dit leuk.
  10. JJ1980

    JJ1980 Niet meer actief

    Ik mocht idd dan 3x daags geven, maar wel met gevaar van slecht slapen. Je kunt ook kiezen om een halfje te geven de eerste keer. Wellicht is dat dan toch even genoeg.
     
    tuc vindt dit leuk.
  11. wuppie 01

    wuppie 01 Fanatiek lid

    1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    MIjn dochter slikt inmiddels meer dan een jaar metylfenidate. Laatst een ophoging gehad naar 15 mg p/k. Onlangs is haar vader ook gediagnotiseerd en hij krijgt dexamfetamine.
    Als je de verschillen leest hoe de medicijnen werken zou zei waarschijnlijk ook veel beter hierop moeten regeren.
    Dingen die ze nog steeds heeft na een jaar
    verminderde concentratie snel afgeleid. wiebelig. faalangst, slecht slapen.
    Wij gaan nu terug om te kijken of ze een ander type medicijn kan krijgen om meer orde in haar hoofd te krijgen, want dat is nog steeds verschrikkelijk.

    Wat mij ook begint op te vallen is dat ze dingen(beter) kan als ze boos is.
    bv zwemmen (sneller) en wel opeens haafr kamer op ruimen.
    We zijn wat voorzichtig geweest het laatste jaar lijkt wel en daardoor kakt ze in.

    Van school word ik helemaal gek. ze volgt rekenen 2 klassen lager ze kwam goed mee maakte een toets goed, iber helemaal ja gaat goed gaan zo door.
    vervolgens maakt ze cito op dat niveau heel slecht en gelijk is het nee ze kan het niet wat wil je met dat lage perfomale IQ. Als het dan niet gaat grijpen ze gelijk terug op ADHD en Iq test.
    De test die ze maken voordat ze medicijnen krijgen.
     

Deel Deze Pagina