Ervaringen medicatie (adhd/ass)

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Averlhach, 3 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maliro

maliro Niet meer actief

@Jaimio wat een verhaal! Maar wat prettig dat er nu duidelijkheid is. Soms kan het ene ook zo op het andere lijken, ingewikkeld

@tuc hopelijk snel duidelijkheid
    @JJ1980 hopelijk is het snel gevonden, zou eigenlijk niet moeten kunnen dat ze het kwijt raken

Mijn zoon slikt sinds een kleine week medicatie voor zn hooikoorts. Hij zei zelf al dat hij er rustig van wordt in zn hoofd. Ik heb hem goed uitgelegd waar zn pilletje voor bedoeld is maar hij blijft bij zn standpunt. Hij laat het echter ook zien in zn gedrag. Hij is minder impulsief en wiebelig, hij luistert goed. Ook op school merkt juf een duidelijk verschil. Vanochtend vertelde hij hoe fijn het nu voelt in zijn hoofd en liet me op school allerlei werkjes zien en een leesboekje. Dit heeft hij nog nooit gedaan. 1 van de bijwerkingen van zn hooikoorts medicatie is sufheid. Dit gaat weer over. Maar dat suffe zorgt bij hem blijkbaar voor rust in zn hoofd en lichaam. Hij is verder niet suf maar het lijkt wel alsof er een waas is opgetrokken. En dit is wat ik hem zo gun. Jammer dat die bijwerking weg gaat trekken .

2. mama079

mama079 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.065
    30
    48
    Vandaag een gesprek gehad met de juf. Ik wilde weten in hoeverre zij vondt dat zijn concentratie hem in de weg staat. Ze gaf aan hem vooraan in de klas gezet te hebben, alleen. En dat nu hij geen prikkels voor en naast hen heeft, de concentratie een stuk beter is. We hebben besloten om geen medicatie te doen zolang dit zo goed gaat

3. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Mocht dit niet meer goed gaan, vooraan lijkt meestal de beste optie. Echter dat is het niet altijd. Soms hebben kinderen dan last van alle geluiden achter zich die ze wel horen, maar ook willen horen en zien en ervaren. Waardoor ze dus meer afgeleid zijn.
    Daarnaast kan het heel afhankelijk zijn van wie er in de buurt zit.

Bij ons in de klas zitten ze in groepjes. Hij zit practisch naast/voor de juf met zijn rug naar de zijmuur. Juf zit rechts van hem. Dit lijkt voor onze zoon goed te werken.

4. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Weet je al meer?

Wij moeten waarschijnlijk, indien mogelijk, weer ophogen. :(
    Ik merk dat hij steeds slechter in zijn vel gaat zitten. Met mijn man afgesproken nog komend weekend af te wachten en dan te mailen/bellen en vragen of we kunnen ophogen. Het middel lijkt steeds minder goed te werken.

5. Jaimio

Jaimio Fanatiek lid

5 nov 2015
    1.688
    853
    113
    Vrouw
    Ik vrees dat het dan niet het juiste middel is.
    De kinderpsychiater van mijn dochter destijds zei dat methylfenidaat soms ook voor autistische kinderen werkt maar dat je dan ziet dat het na verloop van tijd niet meer goed werkt.

6. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Ja, ik heb zelf maar weer gebeld gisteren. De uitslag is in,iddels binnen, maar het secetariaat mag er niets over zeggen. Dus mijn afspraak vrijdag afwachten, zucht. Privacy, blech het is toch mijn zoon?! Maar goed vrijdag 2 uur weet ik meer. We hebben dit weekend niets, dus als we mogen beginnen, dan komt dat mooi uit. Volgende week 2 echte dagen school, een dag vrij, een dag schoolreis en een dag studiedag. Dus een mooi moment eigenlijk. Maar dan zijn we dus wel 7 weken verder vanaf het eerste telefoontje of we medicatie kunnen proberen, best bizar eigenlijk.

Ach Averlach, dat schiet ook niet op..... zo is het middel ook niet zaligmakend. Hopelijk werkt ophogen nog, anders moet je weer switchen, dat is ook niet fijn!

7. tuc

tuc Niet meer actief

He wat vervelend om te horen. Het zou zo fijn zijn als het meteen goed gaat.

8. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Dat hebben we idd ook al gehoord van de kinderpsychiater. Ach we gaan 'gewoon' weer in overleg.
    Het is ook niet dat het niets meer doet, maar niet meer voldoende. Pfff. Wat een drama's hebben we dan weer.

9. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Hopelijk vrijdag dan goed nieuws.
    Zou fijn zijn als het gelijk goed werk doet.

Er is al eerder verteld dat het prima kan zijn dat we eerst een werkend middel hebben wat het later niet meer doet. Wat jaimio ook al zei.
    We hebben nog opties, dus ik heb nog hoop ;)

10. tuc

tuc Niet meer actief

Nou vanochtend een heel fijn gesprek met de kinderarts gehad. Ze snapte onze terughoudendheid en angst ervoor. Ze heeft alles heel duidelijk uiteengezet.

We hebben nu gekozen voor kortwerkend voorlopig en kijken wat dat oplevert of wat het doet met rebound enz. Ze gaat nu 2x per dag 5mg krijgen.

Over 2 weken een afspraak om te evalueren en kijken of er überhaupt iets te merken is of er evt opgehoogd moet worden.

11. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Dan gaan we bijna gelijk op als wij vrijdag mogen beginnen. Veel succes, hopelijk bevalt het goed en zijn er weinig bijwerkingen.

12. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    @tuc fijn dat je een goed gesprek hebt gehad. En dat alles duidelijk was.
    Hopelijk helpt het en hebben jullie geen bijwerkingen. Gaan jullie ook met methylfenidaat starten?

@JJ1980 ik duim voor jullie dat jullie kunnen starten. En ook zonder bijwerkingen

13. tuc

tuc Niet meer actief

Dat hoop ik dan voor jullie ook. We kunnen elkaar op de hoogte houden!

14. tuc

tuc Niet meer actief

Ja daar starten we idd mee.
    De evt verminderde eetlust is iets wat de kinderarts zelf benoemde om in de gaten te houden. Wellicht heeft ze er geen last van maar ze zit op de grens van ondergewicht, dus zeker een aandachtspuntje.

15. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    @tuc wat fijn! Hopelijk vallen de bijwerkingen mee.

Aanstaande maandag om 9.00 uur heb ik het eerste gesprek bij de GGD. Ben benieuwd wat er uit komt en welk pad we gaan bewandelen.

Hoe meer ik me inlees, hoe meer de puzzelstukjes in elkaar vallen.

tuc vindt dit leuk.
  16. tuc

tuc Niet meer actief

Succes alvast voor maandag!

17. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Bij ons was dat idd een bijwerking, maar het hoeft niet.

18. tuc

tuc Niet meer actief

Nee dat legde ze idd ook uit. Net als het moeilijker in slaap komen.
    Maar we wachten het af. Beginnen morgenochtend maar meteen.

19. tuc

tuc Niet meer actief

Ik keek er naar uit dat we ermee gingen starten, maar heb er nu ook wel een beetje buikpijn van:oops:

20. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Logisch toch? Het is een hele stap om met medicatie te gaan beginnen. Hoewel je waarschijnlijk weet dat dat het beste is op dit moment. Een beetje buikpijn mag je er wel van hebben. Je wil het beste voor haar :)

Hoe vind ze het zelf?

Deel Deze Pagina