Goedenmorgen Op dit moment ben ik beetje aan het rondkijken voor een reisverzekering en moet ik nog ff de ANWB wegenwacht uopgraden maar nu vraag ik mij af welke dingen nu echt noodzakelijk zijn. We gaan met ons gezin een week met de auto naar duitsland,hebben daar een ingerichte bungalow tent gehuurd. niet hele gevaarlijke activiteiten dus Nu heb ik natuurlijk de basis reisverzekering nodig maar twijfel over de medische dekking en de ongeevallen dekking. De basis verzekerd dus alle medisch noodzakelijke kosten de extra dekt de evt meerkosten als een behandeling daar duurder is. ook ben je 100 % gedekt voor je eigen risico Dan heb je ook nog ongevallen ,mocht je tijdens de reis iets overkomen waardoor je invalide raakt of overlijd ben je ook verzekerd. Hebben jullie dit ook allebei extra? of ben ik te paniekerig. Ook bijv de ANWB. hebben nu gewoon nederland, dus die willen we wel overzetten naar Europa hulp. hebben auto van 8 jaar. Maar nu twijfel ik er over om ook vervangend vervoer buitenland te doen. Waarom ben ik ook altijd zo een twijfelaar. Wil graag jullie ervaringen weten.
Europa service voor de auto zou ik sowieso doen. Wij hebben dat ook en zijn er al 2 keer goed mee geholpen. Vervangende auto hebben wij niet via de ANWB, volgens mij zit dat al in de reisverzekering. Lees even goed de voorwaarden van de ANWB: volgens mij heb je pas na 24 of 48 uur recht op een vervangende auto. (Wij zaten helemaal bovenin Zweden met een lekke carterpan, 1 garage te vinden, onderdelen moesten uit Stockholm komen en toch nog binnen 2 dagen gemaakt) Als er al iets is met je eigen auto, is het vaak voor die tijd al gemaakt, en betaal je dus voor jan doedel... De kans dat je echt niet meer met je eigen auto kunt rijden is vrij klein. Een reisverzekering is sowieso wel een goed idee en dan idd het medische deel. Vaak is het zo dat je tot 100% van het nederlandse prijspeil verzekerd bent, maar ziekenhuizen in het buitenland zijn vaak duurder en het verschil moet je dan zelf betalen. Dat kan aardig in de papieren lopen, las ik van de week ergens, omdat men toeristen vaak naar een prive kliniek brengt en je dus bij voorbaat al duurder uit bent. (was dat nou in de consumenten gids of in de krant? Ik weet het niet meer) Wij hebben dat in elk geval ook meeverzekerd. Ik weet verder zo niet precies wat voor reisverzekering wij hebben, maar wij hebben in elk geval een doorlopende. Is per saldo misschien wat duurder, maar zo kunnen we het ook niet vergeten..