Hoi! Ik heb een tweeling van 10 weken oud en wegen ruim 4200gr en ruim 3600gr. Britt drinkt 5x 120/4 en de laatste rond 00.00uur 150/5, Steijn drinkt 5x 90/3 en de laatste rond 00.00uur 120/4 Ze komen 's ochtends tussen 4 en 5. Nu denk ik dat ze meer honger hebben omdat ze overdags nu na 3 uur of soms al eerder komen, dus ben ik begonnen om ze sinds vandaag meer aan te bieden dwz; Britt 5x 140/4,5 en de laatste 150/5 en Steijn 5x 110/3,5 en de laatste 120/4. Zo wil ik proberen om naar 5 voedingen te gaan uiteindelijk want als ze bovenstaand ook nog eens over 6 voedingen krijgen wordt het wel erg veel. Ik wil op deze manier kijken hoe laat ze komen als ik de laatste om 23.30uur doe..en op die manier een beetje schuiven met de tijden zodat ik uiteindelijk op 5 uitkom. Hoe vinden jullie dit klinken? En hebben jullie nog tips..of zouden jullie het anders doen? Heb ook het advies gekregen om bij de laatste rijstebloem erdoorheen te doen, maar ik vraag me af vanaf welke leeftijd dat is. Van de week bij het CB zeiden ze dat ik langzaam kon ophogen..dus dat doe ik dan ook.. Voeding voor hongerige baby's gaat niet op..want ze moeten aan de hypoallergeen
Ik heb zelf er getobt om Finn naar 6 flessen te krijgen...uiteindelijk gaven we 1 schepje meer (150+5) en ging hij helemaal uit zichzelf over naar 5 flessen en sliep hij de nacht door! Ik zou alleen wel uitkijken met halve schepjes...omdat je nooit hetzelfde heeft en het dus giswerk wordt...daar kunnen ze een beetje van in de war raken (is mij verteld op het CB) Een echte tip heb ik verder niet...rijstebloem weet ik ook niets over...Finn heeft namelijk zelf al Friso Extra en nu ook met nutriton erdoor (tegen de lichte verborgen reflux) dus zijn eten is al erg dik...
Wat apart dat cb al aanraadt om rijstebloem te geven dat mag pas vanaf 4 maanden. Je zou het nutriton kunnen proberen dat maakt het ook iets dikker en vult dacht ook wel een beetje. Wij zijn toen we van 6 naar 5 moesten de eerste en laatste fles gaan ophogen. Halve schepjes zou ik niet mee werken dat is toch altijd moeilijk afmeten en krijgen ze dan wel de juiste hoeveelheid voeding binnen. Waarom probeer je britt niet eerst de eerste en laatste fles 150+5 aan te bieden en steijn 120+4 en dan kijken wat er gebeurd. En dan elke dag een fles erbij?
Thanx Ik ga dat nu doen..bied ze bij de laatste al meer aan te weten; B: 150+5 en S:120+4 en dit doe ik ook bij de eerste..maar kwamen evengoed al om 4 uur..pffff..maar even geduld komt vast goed.