pakjes drinken zonder suiker

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door tuc, 4 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Ik weet dat Zonnatura pakjes heeft zonder toevoegingen, maar zijn er nog meer, buiten water:D. Heb wel eens gehoord dat appelsientje ook geen toevoegingen zou hebben??

Ik ga zelf ook nog wel even goed in de winkel kijken hoor maar misschien heeft er hier iemand al tips?

2. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Goodies

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    De meeste appel- en sinaasappelsap pakjes.

4. tuc

tuc Niet meer actief

serieus??? Was ik toch altijd in de veronderstelling dat daar ook allemaal megaveel suiker in zit. Toch maar eens goed kijken.

Goodies wist ik niet dat die ook drinken van hadden.

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Wel een hoop fruitsuikers maar geen toegevoegde kunstmatige suiker.

6. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Idd, de echte appelsap en sinaasappelsap bevatten geen toegevoegde suikers. Dingen als 'appeldrank' vaak wel. Appelsientje is volgens mij puur sap iig.

7. tuc

tuc Niet meer actief

o super zeg....fruitsuikers vind ik niet zo'n punt....het zal nl voor af en toe zijn

maar qua suikers dan zou dan een beker appelsientje ( evt. aangelengd met water) beter zijn of een beker sterk aangelengde diksap (even afgezien van de pakjes)

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ws kom je dan met sterk aangelengde diksap beter uit qua suikers, maar dat zou je even uit moeten gaan rekenen. Hangt nogal samen met hoeveel diksap je gebruikt om een bekertje mee aan te maken :)

9. raspberry

Appelsientje bestaat uit "sinaasappelsap uit geconcentreerd sinaasappelsap" en vitamine C. Die van AH heb ik hier ook en is hetzelfde, alleen staat de vitamine C daar als ascorbinezuur op de verpakking, (maar dat is hetzelfde).

10. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    ML zegt dat diksap ook suiker in zit, maar dat zijn natuurlijke suikers dus dat is toch beter? Sommige diksap zit trouwens ook toegevoegde suiker in....

11. raspberry

Alle vruchtensappen bevatten suiker idd. Dat zijn natuurlijke suikers, maar die zetten net zoveel aan als geraffineerde suikers.
    Ik geef wel liever vruchtensuikers dan geraffineerde suiker, iets wat natuurlijk is, lijkt me dan toch beter :)
    Maar voor beide geldt: met mate :)

Diksap met toegevoegde suiker ben ik nog niet tegengekomen. Roosvicee bevat volgens mij wel toegevoegde suikers.

12. tuc

tuc Niet meer actief

whaha ja dat is nogal een gedoe voor iemand met dyscalculie. Maar ik ga er maar vanuit dat het elkaar niet zoveel uitmaakt als ik de sinaasappelsap ook aanleng;)

13. tuc

tuc Niet meer actief

ja zo sta ik er ook in...met mate is prima. Maar liever natuurlijke suikers dan "neppe".

14. raspberry

Even gauw gekeken: de diksap van AH die ik hier heb, bevat per 100 ml bereid product 14 gram suiker. Dat is dan alleen wel in een verhouding van 1:5 of 1:6 die op de verpakking geadviseerd wordt, (1 deel diksap, 5-6 delen water). Ik doe enkel een bodempje diksap op een beker van 200 cc, dus dan zit je vele malen lager.
    Even uit de losse pols uitgerekend, zou 100 ml bereide diksap voor 1/6 of 1/7 deel uit diksap bestaan, wat in ml dan zou gaan om 16,5 of 14 ml diksap. Dan zou elke ml diksap dus 1 gram suiker bevatten, ruwweg uitgerekend.
    De appelsientje en de sinaasappelsap van AH bevatten respectievelijk 9,2 en 9 gram suikers per 100 ml. Als je die dus aanlengt, kom je ook veel lager uit.

15. tuc

tuc Niet meer actief

oke thanks... ik leng diksap ook niet aan volgens de verpakking, hier is het meer water met een smaakje. nog niet de bodem gevuld op zo'n grote hema rietjesbeker.

16. raspberry

Als je weegt hoeveel diksap je in die beker doet, kun je ervan uitgaan dat elke gram ongeveer voor 1 ml staat en dat elke gram dan ook staat voor zoveel gram suiker op je hele beker.

17. tuc

tuc Niet meer actief

Aha #brandlichtjebovenhaarhoofd# klinkt al logischer:):)

18. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Roosvicee is toch ook een merk diksap? Die bedoelde ik inderdaad. Ik koop altijd eigen merk/biologisch zonder suiker.

Ik gebruik ook liever natuurlijke suiker dan geraffineerde.

Zit wel een beetje in dubio nu, we gaan binnenkort op vakantie en ML wil gewone siroop meenemen voor onze dochter (die gebruiken wij ook), anders hebben we weer een fles extra in de kleine koelkast in de caravan. Het is natuurlijk maar voor 2 weken, maar wie weet weigert ze daarna de diksap....

19. raspberry

Nee, roosvicee is geen diksap, omdat het dus geraffineerde suiker bevat meestal. Het merk roosvicee sowieso, maar de b-merken vaak ook.

20. raspberry

Gewone siroop hoeft niet in de koelkast trouwens hoor, dat is vrijwel volledig suiker, dat bederft niet...

Deel Deze Pagina