Hoi allemaal! Iemand ervaring met vakantie naar het Comomeer in de meivakantie? Is het daar dan mooi, hoe is het weer, etc? We hebben eigenlijk alleen ervaring met Italië in de zomer, maar dat begint me te warm te worden. Wellicht is dat in de meivakantie beter te doen? En als je leuke tips hebt voor een huisje vlakbij het water dan hoor ik het ook graag natuurlijk
Niet helemaal antwoord op je vraag maar ik ben er 1 keer aan het Lago Maggiore geweest in de meivakantie en 3x aan het gardameer. Mijn ervaring is dat je bij het Lago Maggiore nog best dicht bij de bergen zit en het echt kan spoken of heel koud kan worden. Onze vakantie was misschien wel extreem, maar we hebben zelfs een dag gehad met 6 graden toen en uiteindelijk maar 1 middag waarop we het zwembad in durfden, maar dat was toen eigenlijk te koud. Mijn ervaring is dat het zuiden van het Gardameer net iets beter is qua weer. Daar zijn we 3x geweest in de meivakantie… ook wel flinke regendagen gehad, maar ook wel mooie dagen. Comomeer zal daar dan een beetje tussenin zitten? En Toscane nog net een stukje beter. (Daar gaat mijn vriendin altijd heen in de meivakantie en die heeft altijd beter weer dan ik) Zoek in ieder geval naar een accommodatie met verwarmd zwembad!
Helaas geen ervaring met het Comomeer in Italië maar wij overwegen ook om naar Italië of Frankrijk te gaan in de meivakantie voor het eerst. Ik heb verschillende mensen gesproken en overall hoor ik dat het rond Noordelijke meren toch wat onvoorspelbaarder / frisser is omdat je relatief dichtbij de Alpen zit. Denk dat wij daarom toch uitwijken naar Z-Frankrijk, al heb je daar natuurlijk ook geen mooi weer garantie
Geen ervaring met het Comomeer in de meivakantie, maar wel meerdere keren op verschillende plaatsen rond het Gardameer in die periode geweest. De temperatuur is eigenlijk altijd prima geweest tot nu toe, zodra het zonnetje schijnt kun je lekker in je zomerkleren de straat op en ook zwemmen is dan goed te doen. Alleen is het een tumultueus gebied qua neerslag. Wij hebben vrijwel iedere keer dat we er waren prachtige dagen gehad, afgewisseld met fikse regen- en onweersbuien. Maar het mooie is wel dat het, zodra de regen stopt, meestal gelijk weer prima weer is. En er is genoeg te doen in de omgeving om die regenbuien te omzeilen (regenwolken en onweer zien er boven het meer overigens prachtig uit). Het Comomeer ligt iets hoger, dus ik kan me voorstellen dat het daar iets frisser kan zijn.
Dank allemaal! Misschien toch net niet het weer wat we zoeken, maar we gaan het de komende tijd even in de gaten houden. Als iemand nog een goede tip heeft voor een leuk huisje of camping dan hoor ik het graag!