Sinds 2 weken houdt onze dochter zichzelf overdag wakker. Ik leg haar altijd bij de 1e vermoeidheidsverschijnselen op bed en dat is altijd goed gegaan, meestal sliep ze binnen 10 minuutjes. Maar de laatste 2 weken wil mevrouw alleen maar spelen in bed. Ze gaat haar hele bedje door en ligt dus constant klem, te brabbelen, met speen, slaapzak en lakentje te spelen. Ze ligt nu ook alweer een uur en een kwartier met knalrode wangen op bed, maar slapen ho maar.... Op een gegeven moment is ze over haar slaap heen en wil ze eruit. Kan haar natuurlijk ook moeilijk dwingen om te gaan slapen. Is dit een fase? Kan ik iets doen om haar beter te laten slapen? Moet ik misschien naar vaste slaaptijden? 's nachts slaapt ze trouwens hartstikke goed (ca. 20:00 -7:00) Alvast bedankt!
hoe vaak gaat ze ongeveer naar bed? Jill ging toen ook over van 4 (!) naar 3 slaapjes. ze worden ouder en gaan natuurlijk steeds minder slapen. misschien een sprong of zo? zal wel weer overgaan denk ik
Ze slaapt meestal 3x. 's ochtends een uurtje, rond een uur of half 2 meestal 2 uurtjes en aan het einde van de middag ongeveer 45 min. Ik ben nu al blij als ze 2x 45 minuten op de dag slaapt..... Ik kan duidelijk aan haar zien dat ze hartstikke moe is, maar ze vecht er gewoon tegen en gaat liggen "spelen" in bed. Aan het einde van de dag is ze natuurlijk helemaal kapot. Ik hoop idd dat het snel weer overgaat!
Tja, alles is ook zoooooo interessant he Die van mij kan dat ook, maar valt uiteindelijk wel in slaap. Kyra slaapt 2x per dag op vaste tijden. Ze slaapt van 10:30-12:30 uur en van 16:30-18:30 uur ongeveer. Om 20:00 uur laatste fles en naar bed. Je zou eens andere tijden kunnen proberen?? Misschien dat dat werkt?? Oh ja, mijn dochtertje heeft ook niks in bed liggen! Geen knuffels en zeker geen speen, dus niks waar ze zich aan kan afleiden, hooguit haar eigen handjes
dit heeft mijn meisje ook een tijdje gehad, was hier binnen een paar weken weer over, geen idee wat het was maar ze lag inderdaad echt te feesten in bed met knalrode wangetjes ook tegen haar slaap te vechten, ik liet haar wel op bed liggen tot ze normaal gesproken haar slaapje uit had en ze heeft het nu niet meer en slaapt weer als vanouds.
Dan zit er idd niets anders op dan hopen dat t snel weer over gaat.... Zat al te denken dat ik haar misschien meer regelmaat moet geven en elke dag op dezelfde tijd op bed moet leggen... @Cathie: bedje is hier ook helemaal leeg. Maar ja, haar slaapzakje, voetjes, lakentje, speen, de muren, spijlen van 't bedje.... zijn ook reeeuzeeee interresant
hier ook wel eens van die periodes gehad van bijna geen slaap overdag. was na een weekje ofzo ook gewoon weer over
Haha, ja inderdaad De spijlen van het bedje zijn ook reuze interessant. Hier ook hoor, maar uiteindelijk valt die van mij in slaap. Denk dat wat de anderen zeggen dat het gewoon een fase is. Straks is ze aan alles gewend en vind ze het (hopelijk) niet interessant meer Die van mij gaat wel om vaste tijden slapen, maar ik merk dat zij dat gewoon prettig vindt zo... Doe gewoon waar jij je het beste bij voelt. Jij als moeder weet dat het beste.
Ja dat kan wel even duren. Heeft hier ongeveer een maand geduurd dat hij zeker een uur aan het keten was. Nu doet hij het af en toe, maar dan 10 minuten (alsof ze gaan beseffen dat ze beter even kunnen slapen).
Hier is het ook een feest(drama). Vandaag maar 2 keer 30 min. geslapen!!! En inderdaad knal rode wangen en wrijven in haar ogen. hup naar bed.... maar slapen ho maar, lekker feesten is veel leuker En s avonds om 18.00 uur is ze helemaal kapot. (Mijn man en ik hebben een lange avond voor onszelf, hihi) Hoop dat dit snel weer over gaat