Ervaringen Menopur en ovitrelle

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door anak2, 19 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anak2

anak2 Fanatiek lid

9 mei 2016
    1.521
    325
    83
    Hoi allemaal,

Wij zijn vandaag voor de intake IUI geweest.

Ik dacht dat ik net als de meeste met clomid moest beginnen maar dat is niet het geval.

Ik moet vanaf dag 3 met menopur 75IE gaan prikken en op het laatst ovitrelle.

Heeft iemand goede ervaringen met menopur en ovitrelle ?

2. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Geen ervaring met Ovitrelle, wel met Pregnyl.
    Wat wil je precies weten?
    Ik ben in de zesde ronde met medicatie zwanger geworden. Eerste 2 rondes met Clomid geprobeerd maar sloeg niet aan. Vanaf ronde 3 overgegaan op Menopur en Pregnyl. In ronde 6 zwanger geworden, dat was de eerste ronde dat ik ook nog Utrogestan ging gebruiken naast de Menopur en Pregnyl.

3. anak2

anak2 Fanatiek lid

9 mei 2016
    1.521
    325
    83
    Ok spannend dus in ronde 3 met menopur. Ik krijg ovitrelle ipv pregnyl omdat er leveringsproblemen zijn met pregnyl

Klopt het dat menopur er ook voor zorgt dat je progesteron omhoog gaat. Ik heb gisteren weer geprikt en toen was die 18. Kan zijn dat die aan het afbreken was zeiden ze en de menstruatie er aan komt.

Ze willen nu eerst menopur proberen zonder utrogestan om te kijken of mijn progesteron omhoog gaat bij een gestimuleerde eisprong..

4. anak2

anak2 Fanatiek lid

9 mei 2016
    1.521
    325
    83
    Eigenlijk ben ik eigenlijk ook nieuwsgierig wat het verschil is tussen menopur en clomid. Werken ze anders ? Doen ze iets anders.. ? Ik heb eigenlijk geen idee.

5. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Clomid is een pilletje, menopur is een spuit.

6. anak2

anak2 Fanatiek lid

9 mei 2016
    1.521
    325
    83
    Daar was ik al achter 😉 Ik heb het al in huis

Maar ik ben benieuwd naar wat de verschillende medicijnen precies doen. Ik heb het ondertussen al wel gehoord.

Hadden jullie last van bijwerkingen?

7. Moess

Moess Niet meer actief

Ik heb ovitrelle gespoten. Zit in een pen met eenheden. Handig in gebruik. Laat je eitjes springen. Ik heb van de ovitrelle nooit last gehad.
    Van de menopur ook maar lichte bijwerkingen, af en toe wat hoofdpijn

8. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Het zijn compleet andere medicijnen. Ben je hier niet uitgebreid over ingelicht in het ziekenhuis?

Clomid is eigenlijk een anti hormoon en stuurt je hersenen aan. Hormooninjecties werken gericht op de eierstokken en laten je eitjes rijpen (Menopur). Hier heb je ook variaties van want in Menopur zit zowel FSH als L H en dat zorgt dus ook voor de aanmaak en onderhoud van je baarmoederslijmvlies).

Ovitrelle en Pregnyl geven je eitjes een laatste groeispurt en laten ze springen.

9. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Oh en ik had van zowel de Menopur als Pregnyl geen bijwerkingen.
    Clomid vond ik een drama. Hartkloppingen, ik werd erg opvliegend, hoofdpijn, duizeligheid...

Never again.

10. anak2

anak2 Fanatiek lid

9 mei 2016
    1.521
    325
    83
    Dank jullie wel !ik had inmiddels antwoord. In het ziekenhuis ben ik het gewoon vergeten te vragen door alle info en prikinstructie.

Ik ga er gewoon zaterdag mee beginnen en hoop dat ik geen overstimulatie ga krijgen 😉 Fijn dat er weinig tot geen bijwerkingen waren 😊

11. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Hier juist heel veel bijwerkingen van ovitrelle. Heb t 2x gebruikt en werd er echt een heks van. M'n vriend zei ook elke keer: wanneer ga je opstijgen?

Ook hoofdpijn en in m'n hoofd zat t niet lekker als ik dat gebruikte.

12. anak2

anak2 Fanatiek lid

9 mei 2016
    1.521
    325
    83
    😂 wanneer ga je opstijgen 😂😂

Ik ga me man er vast op voorbereiden 😆

13. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Ja hier ervaring! Met menopur en pregnyl weliswaar, maar goed. Tweede ronde menopur werd ik zwanger. Ik spoot de eerste ronde 75 eh en verhoogde ik op dag 16 geloof ik naar 112,5 eh. De tweede ronde startte ik met 112,5 en had ik 2 grote follikels, en 2 kleinere. Heb pregnyl mogen zetten en nu al bijna 29 w zwanger van een meisje. Clomid deed niks bij mij, behalve enorme angst aanvallen veroorzaken. Menopur en pregnyl had ik 0 bijwerkingen van. Succes!

14. anak2

anak2 Fanatiek lid

9 mei 2016
    1.521
    325
    83

Oh wauw dat zijn de mooie berichten. Gefeliciteerd met je zwangerschap !!

Deel Deze Pagina