Keuze kliniek IVF

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door LVtje, 13 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Hoe dubbel als het is, maar met nog maar 1 IUI poging te gaan ben ik me wel al aan het orienteren op de volgende stap...

Maar poe, ik vind het maar lastig welk ziekenhuis zo mijn eerste voorkeur zou hebben.

Ja, Dusseldorf met stip op 1. We wonen in het zuiden van het land, dus Dusseldorf is voor ons om de hoek. Alleen heb ik gehoord dat CZ nog al moeilijk doet qua vergoedingen dus voor nu zou Dusseldorf om die reden afvallen.

Tweede keuze zou het NijGeertgen zijn, maar helaas heeft CZ daar geen contract mee en krijg je dus maar 60-70% vergoed.
    Die valt dus ook af.

Dan blijven Maastricht, Nijmegen en Eindhoven over.
    Alleen nadeel van Eindhoven vind ik dat je paar keer naar Tilburg moet (dat was bij het Nijgeertgen ook al een nadeel omdat die de samenwerking met Leiderdorp hebben)
    Voelt een beetje gek als je met je eicellen over straat moet gaan (even heel simpel gezegd natuurlijk haha)
    Maastricht heeft een wachtlijst van 3-4 maanden volgens hun site, Nijmegen heeft geen wachtlijst.

Wie heeft ervaring met Maastricht en/of Nijmegen?

2. Liekje23

Liekje23 Actief lid

18 sep 2016
    335
    12
    18
    Spannend allemaal.. ik hoop dat je kaatste iui gaat lukken maar goed dat je alvast aan het orienteren bent. Ik heb zelf geen evaring met die ziekenhuizen maar ik heb wel veel positieve verhalen gehoord over Nijmegen. Buren van een kennis zijn 5 jaar bezig geweest in Utrecht maar het lukte niet toen zei ze overgestapt naar Nijmegen en toen was het meteen raak. En een kennis van me moeder haar dochter is ook overgestapt naar Nijmegen ook met succes.

3. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Wij zitten in dusseldorf en ik zou echt niet anders meer willen.
    Begonnen in Nijmegen maar daar voelde we ons helemaal niet fijn. We voelde ons daar een nummertje, niet gehoord/niet geluisterd en de omgang vonden wij daar niet prettig.
    Dusseldorf is zo'n opluchting

4. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw

Ja dat hoor je vaker.
    Maar goed, als Düsseldorf niet vergoed wordt dan houd dat op natuurlijk voor nu.

Vervelend dat jullie je in Nijmegen niet prettig voelde.

5. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.874
    7.938
    113
    Ik zou Düsseldorf niet al laten vallen omdat je gehoord hebt dat CZ moeilijk doet met vergoedingen. misschien valt dat wel mee, misschien was dat vroeger zo, maar nu niet meer, ik zou dat toch echt eerst zelf gaan uitzoeken vooral omdat die jouw voorkeur heeft. Als je een polis hebt met vrije artsen keuze kunnen ze volgens mij niet moeilijk doen.
    Wat je waarschijnlijk wel krijgt is dat ze vergoeden op basis van Nederlands tarief en doen moet je nog wel bijbetalen want DD is wel iets duurder.
    Succes

6. Hagedisje

Hagedisje Actief lid

12 jun 2015
    342
    40
    28
    Als Dusseldorf je voorkeur heeft, dan zou ik zeker eerst even met je zorgverzekeraar overleggen wat er mogelijk is. Misschien betalen te een deel en moet je bijbetalen, maar of jullie dat kunnen/willen dragen weet je pas na overleg.

Zelf ben ik onder behandeling bij het Radboud en ik heb hier positieve ervaringen mee. Wel heb ik mijn zorgverzekering aangepast aan het begin van het jaar om wel de mogelijkheid te hebben over te stappen naar DLD, maar dan puur vanwege mijn lage AMH en het feit dat DLD dan meer kan/mag.

7. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Inderdaad gewoon eerst eventjes je zorgverzekeraar contacten en je vragen stellen. Misschien valt het allemaal mee, dan is het toch zonde als je een 2e keus zkh kiest?

Zelf met geen van de ziekenhuizen ervaring.

Succes!

8. lynole

lynole Fanatiek lid

22 nov 2014
    1.433
    587
    113
    Vrouw
    Hoeveel iui behandelingen gaan ze doen, anders heb je altijd de mogelijkheid om aan het eind van t jaar over te stappen naar een andere verzekering.

Met Maastricht en Nijmegen heb ik geen ervaring.

Ziekenhuis van Tilburg wel maar dan icm het jbz in den bosch.
    Het is vooral een gek idee dat je partner met jouw eicellen op pad moet maar valt in de praktijk mee.

Nij geertgen is ons heel goed bevallen, ze werkten vorig jaar nog samen met dusseldorf. Daar hoef je niet zelf met je eicellen op pad. Als de punctie is geweest staat er een auto klaar om je eicellen weg te brengen.

9. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Mocht deze laatste poging ook niet succesvol zijn wil ik sowieso eerst met CZ kijken of Düsseldorf niet toch lukt. Dat het dan sowieso het NL tarief wordt dat weet ik en vind ik niet zo'n probleem.
    Alleen gaf de arts aan dat haar ervaring met CZ en Düsseldorf niet goed is, dus vandaar dat ik me wel alvast aan het oriënteren ben.

Heb liever al een backup plan klaar liggen zeg maar hihi

Ik krijg sowieso maar 6 IUI's dus zit nu in de laatste cyclus.
    Zorgverzekeraar aanpassen zal in december ook altijd nog kunnen mocht het dan nog niet gelukt zijn en eea niet bevalt.

10. Blosje89

Blosje89 Fanatiek lid

12 jan 2016
    1.325
    242
    63
    Waarom maar 6 iui? Is je dochter via iui en is het bewezen dat je er zwanger mee kan raken?
    Bij mijn verzekering worden iui'S vergoed zolang de arts gelooft dat er kans van slagen is en dat kunnen dus meer dan 6x iui zijn.

Ik zou sowieso even contact opnemen mer cz en hopelijk Kun je de keuze maken voor t zkh wat t beste voelt. Anders evt volgend jaar overstappen naar een andere verzekering

11. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Omdat het ziekenhuis niet geloofd in meer pogingen en ik eerlijk gezegd ook weinig vertrouwen meer heb in de IUI.

Dochter is ook via IUI gegaan dus ja, dat het eerder gelukt is dat gaf in het begin hoop. Maar de zaadwaardes zijn iedere keer al minimaal dus ik heb zelf ook weinig zin om maar oneindig door te blijven proberen.

12. Mieksel

Mieksel Fanatiek lid

15 okt 2013
    1.712
    188
    63
  13. Blosje89

Blosje89 Fanatiek lid

12 jan 2016
    1.325
    242
    63
    Als de zaadwaardes niet goed zijn begrijp ik de keuze!
    Veel succes met de te ondernemen stappen 🍀

14. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Nou, ondertussen toch al even geïnformeerd bij CZ.

Zij vergoeden max 75% van het NL tarief.
    Helaas ....
    Dus voor nu valt dusseldorf gewoon af, de eigen bijdrage wordt zo wel aardig hoog.

Dan starten we, indien nodig, gewoon hier in NL en mochten we nog niet zwanger zijn aan het einde van het jaar kan ik altijd nog de zorgverzekering omzetten en dan komend jaar naar dusseldorf gaan.

Voor mij vind ik het fijn om het gewoon te weten welke opties we hebben. We zitten nu volop in de laatste IUI poging, wie weet hebben we wel geluk en hoeven we niet voor IVF.
    Maar we hebben in ieder geval voor onszelf al de keuze gemaakt dus mocht het niet raak zijn dan kunnen we meteen de verwijziging laten regelen en dat circus op gaan starten.

15. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.874
    7.938
    113
    Hoi LVtje, balen dat antwoord van CZ hebben ze gezegd waarom ze maar 75% vergoeden? Hebben jullie geen vrije artsen keuze misschien in de polis?

Ik vond het toch wel prettig om de 1e ivf poging gewoon in NL te doen er komt al genoeg op je af dan is het wel fijn dat het dichtbij is en vertrouwd. Succes

Deel Deze Pagina