Hallo dames, Ronde 16 alweer en ronde 17 kondigt zich helaas weer aan Wat had ik me dit zwanger worden anders voorgesteld! Na bijna 1,5 jaar proberen, onderzoeken die allemaal in orde zijn, een hoop verdriet en frustratie, ben ik het vertrouwen in mijn lijf helemaal kwijt! Het moet kunnen, waarom gebeurt er dan na al die tijd nog steeds niets?! Optie die nu rest is iui! Ergens voelt dat weer als sprankje hoop, maar ik vind het toch ook erg moeilijk om toe te geven dat het zelf niet lukt! Ik faal gewoon! Ik ben benieuwd of jullie de stap naar iui al genomen hebben en wanneer dit moment voor jullie was!?
Is 82 je bouwjaar? Want ik zou me eerlijk gezegd nog niet druk maken als de onderzoeken aangeven dat er niks aan de hand is. 16 rondes is niet extreem lang, al duurt elke ronde natuurlijk te lang Er zijn stellen die er 2 of 3 jaar over doen, en ook stellen die er maar 2 rondes over doen. Je hebt nu dingen uitgesloten, probeer vertrouwen te houden dat het goed komt en de natuur zich niet laat dwingen, hoe moeilijk het soms ook is. Jullie hebben al een vervolgtraject in de planning, probeer te genieten van elkaar en gelukkig lees je hier genoeg verhalen van stellen die met wat geduld of hulp gewoon zwanger raken. Ga nog niet uit van het ergste. Heel veel succes!
Dame82, wat vervelend voor jullie. Ik snap heel goed je frustratie en verdriet. Wanneer je een actieve kinderwens krijgt dan ga je vol goede moed "aan de slag" en als het dan niet lukt dan is dat heel erg naar en je lichaam laat je in de steek. Ik vermoed dat Fee90 uit bouwjaar 1990 komt en dan heb je denk ik iets makkelijker praten. Wanneer jij 33 bent dan voel je wellicht ook al enige tijdsdruk. En terecht. Mijn persoonlijke advies is om niet te lang te wachten met IUI. Ik heb er achteraf spijt van dat ik niet eerder ben begonnen, want inmiddels zijn we een stuk verder maar een zwangerschap is er nog altijd niet. Bij mij is ook tot 3 maanden terug gedacht dat ik onverklaarbaar onvruchtbaar was, is uiteindelijk niet zo maar nu denk ik wel eens: had ik maar niet zo lang zelf blijven aanmodderen dan waren we nu verder in het traject (ben zelf net 34). Heel veel succes!
Hi dame82 Wij zitten in de wachtweken van de 2e iui. Snap hoe jij je voelt en dat je t falen noemt. Soms voel ik me mislukt als t ons weer niet gelukt is. Heb je al een kijkoperatie gehad? Klinkt heftig maar dan kan je dingen zoals endometriose uit sluiten. 3 weken na mijn operatie kreeg ik t startsein voor iui. Toevallig moest ik een dag later ongesteld worden en is alles heel snel gegaan. Afgelopen 8 weken heb ik een operatie gehad en al 2x iui. Indd is 82 je bouwjaar? Meestal als je 30+ bent gaan ze sneller over tot bijv iui. Bij ons is alles in orde maar lukt t ook niet. Soms hebben we gewoon een zetje nodig in de goede richting. Is t al zeker dat jullie iui gaan doen? Heel veel succes en dat het jullie kan helpen!
Ik snap heel goed dat het als falen voelt. Mijn beide eileiders zijn vergroeid geraakt vanwege een onontdekte ontsteking (chlamydia). Dat bleek uit een onderzoek, nadat wij het een jaar op de natuurlijke manier geprobeerd hadden. Ik heb mezelf alles kwalijk genomen, maar de realiteit is dat ik maar 2 bedpartners heb gehad, mijn ex en mijn huidige man. En bij beiden is geen chlamydia gevonden, dus hoe ik eraan gekomen ben mag Joost weten. Echter, feit was en is dat de boel defect is en dat ik IVF of ICSI nodig heb om zwanger te kunnen worden. Prima, schouders eronder en gaan. Dacht ik. Maar toen kwam het: 4 terugplaatsingen en 4 miskramen. Ik dacht echt dat ik gek werd. Verschrikkelijk. Wat een hel. Gelukkig bij de vijfde terugplaatsing zwanger geworden en gebleven. Maar toen waren we wel 3 jaar verder en was ik 34 (inmiddels 35). Waarom ik je dit vertel: je hebt (helaas) een tikkende klok. Ga niet te lang zelf proberen, omdat je niet wilt toegeven dat het niet gaat. Accepteer die hulp en ga ervoor. Ook met hulp worden het prachtige vrolijke baby's waar niets mis mee is. Echt! Sterkte met je traject en ik hoop dat IUI voor jullie de oplossing is.
Dame82: ik begrijp je heel goed. Mijn traject tot nu toe is een heel verhaal. Maar als je vragen hebt dan wil ik ze wel voor je beantwoorden.
Oh dames wat een fijne reacties...dat doet me goed! Schrok even van de reactie fee, vroeg me meteen af of ik dan echt zo snel en onrealistisch dacht! Maar na jullie reacties weet ik dat dat niet zo is! Ik ga jullie advies opvolgen en een afspraak maken! Ik voel inderdaad mijn tikkende klok al langere tijd en daarnaast wordt het emotioneel gezien tijd voor een stap...en dan bedoel ik dat de kansen gevoelsmatig weer wat groter worden! In maart zijn we onderzocht met allerlei onderzoeken en daar kwam niets uit, ik neem aan dat ik dus geen endometriose heb! Na half jaar mogen we terug komen en zal er meteen met iui gestart worden! Ben eens benieuwd hoe snel het allemaal gaat! Dames bedankt voor jullie open en eerlijke reacties...ik wens jullie ook allemaal veel succes in het verdere traject en snel een zwangerschap (en Hilly geniet van je wondertje)
Oh dame, zo bedoelde ik het helemaal niet... wilde je een hart onder de riem steken dat je echt niet hoeft te denken dat je faalt.. Sorry als het anders over kwam.. En ik bedoelde ook helemaal niet dat je geen stappen moet ondernemen, die keuze is aan jou maar zoals ik het las hoef je ook niet al van het ergste uit te gaan. Ik weet heel goed dat elke ronde niet zwanger er een teveel is..
Dame 82: hier precies hetzelfde verhaal: 2011 (ik 32 en ml 40) begon ons serieus kinderwens...2012 nog geen zwangerschap...alle onderz gedaan en maar niks gevonden bij mij noch ml! Waarom worden we dan maar niet zwanger? Raadsel tot nu toe! Zelf dacht ik ook: wil op natuurlijke wijze zwanger worden en pas maart 2014 mijn eerste IUI gehad...en daarna nog 5x en allemaal helaas zonder resultaat...nu zitten we in ons 1e ivf traject en we zullen maar zien waar we eindigen...het is idd zooooo moeilijk om te accepteren dat je gezond bent maar niet zwanger wordt..maar het enige wat je kunt doen is hoop houden en hulp zoeken en kijken wat er gebeurt..hopelijk word je heel snel zwanger en je hoeft eens niet verder te gaan met mmm... Mijn advies is wacht maar niet te lang met zelf proberen! Als je na 6 mndn nog niet zwanger bent kun je beter gaan beginnen..succes
No hard feelings fee! Je woorden zijn niet verkeerd gevallen hoor, maar ik twijfelde erdoor omdat heel dit gedoe gewoon iets met je doet! Misschien zag ik het niet meer realistisch! De andere reacties geven me herkenning! Thanks voor je reacties en je steun! Jij ook heel veel succes in het zwanger worden!
Wij zijn ook na 2 jaar kinderwens naar de huisarts gegaan, doorgestuurd naar het ziekenhuis, allerlei onderzoeken gehad zonder resultaat. Volgens de onderzoeken geen afwijkingen. Wij hebben denk ik een maand of 2 gewacht met IUI (was net rond de feestdagen, zijn toen in januari gestart) Ik ben blij dat we toen bijna gelijk zijn begonnen. Je weet immers van tevoren niet of het gaat lukken en hoeveel IUI's je nodig hebt. Daarbij had ik door de medicatie een keer een cyste waardoor we een maand moesten overslaan en ik heb ook een miskraam gehad. Dus al met al kunnen er zo weer wat maanden voorbij zijn voordat je (echt) zwanger bent. Succes!
Wij zijn ook onverklaard verminderd vruchtbaar. Na 1 jaar een verwijzing van de huisarts gekregen, maar alle onderzoeken waren goed. Toen voor een jaar naar huis gestuurd omdat we toch de meeste kans hadden om natuurlijk zwanger te worden. Dat jaar is nu voorbij en we zijn nu met de eerste IUI bezig. Ondanks dat ik de MMM tot nu toe mee vind vallen hoop ik dat dit traject voor jou niet nodig is en dat je gewoon natuurlijk zwanger raakt. Maar ik zou zeker niet langer dan 2 jaar zelf gaan proberen.
Ook wij onverklaarbaar verminderd vruchtbaar en nu al 3 jaar bezig. Wij hebben al 5 iui's achter de rug en ook hier geen zwangerschap uit gekomen. Wij wachten nu op onze intake voor ivf op 1 september. Ik kan je gevoel zo goed begrijpen, je lichaam doet niet wat je zo graag wilt en dan nog alle onzekerheid omdat je niet weet wat er is. En dan nog de angst of het ooit zal lukken. En ik zou inderdaad bellen of je niet eerder kan beginnen met iui. Is het half jaar pas in gegaan of ben je de half jaar al bijna voorbij ?
Wow wat zijn er toch veel dames die al langer bezig zijn en onverklaarbaar! En vele van jullie weer langer dan mezelf...respect! Weet uit ervaring dat dat vanzelf gaat, want dacht in het begin dit houd ik geen jaar vol en tadaaa. Maar het verdient wel eens een woordje van respect, want een makkelijke weg is het zeker niet! Ik voel me vaak erg alleen in het niet zwanger worden: iedereen lijkt in een zucht zwanger en weinig mensen zijn echt open over het niet lukken! Zelfs hier op zp lijkt het soms alsof iedereen maar zwanger wordt... moet geloof ik maar wat vaker hier komen lezen! Meiden ik wens jullie allemaal snel een positieve test toe... het geduld mag wel eens beloont gaan worden
Mooi gesproken! Vind dat alle dames respect verdienen in de trajecten die zij zitten. Het is vaak moeilijk en onbegrijpbaar voor ons. Kost veel tijd en engerie om onze droom waar te maken. Met veel ups en downs elke keer hoop houden dat het ene zaadje en eitje elkaar ei-de-lijk vinden... wens ik iedereen heel veel sterkte en dat we allemaal snel zwanger mogen raken op welke manier dan ook! Voel me ook vaak alleen en inderdaad, overal raakt "iedereen" zwanger in de omgeving... gelukkig hebben we elkaar nog. Lange weg te gaan maar we gaan NOOIT opgeven, okee dames?!
Hier meteen de daad bij het woord gevoegd: woe 2 sept mogen we ons melden in het ziekenhuis! Spannend! Here we go!
Zoiets begon het bij ons ook dame82.. Ml bleek na alle onderzoeken wel iets verminderd vruchtbaar maar dat zou geen problemen moeten opleveren werd er gezegd. Na ruim 2jr overgestapt op iui. Inmiddels zijn we veel verder in de mm en hebben we wel duidelijkheid. Wij zullen nooit zwanger kunnen worden zonder hulp. Mijn zus daar en tegen lukte het ook niet om zwanger te worden, ook onverklaarbaar onvruchtbaar. Na 2 jaar overgestapt op iui na 2 pogingen was ze er klaar mee en is daarmee gestopt. Paar maanden later spontaan zwanger. Na de eerste kwam nr 2 er onverwachts achteraan. Inmiddels 3 mooie kids. Soms weet je van te voren gewoon niet waar je goed aan doet.
Fee, ook ik weet hoe je je voelt... Na 1,5 proberen ook naar zkh...alle onderzoeken gehad en ook onverklaarbaar verminderd vruchtbaar...voor ons was de keuze voor IUI snel gemaakt...maar goed...voordat dat traject begint ben je ook weer wat verder... Na 2,5 jaar zwanger van ons eerste wondertje!, Ik wens je veel succes toe en hopelijk ben je snel zwanger!