Klantenvraag (zelfstandige die ambulant werkt)

Discussie in 'De lounge' gestart door Casara, 8 mei 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Ik werk als zelfstandige ambulant. Nu heb ik een klant, die zo extreem veel rookt. Ze steekt net niet met de ene sigaret de volgende aan. Dat resulteerde bij de laatste behandeling (ruim 2 uur binnen geweest) er in dat ik bij haar ter plekke al een migraine aanval kreeg en uiteindelijk dus ook kotsmisselijk van de migraine in de auto zat. Deze dame vragen om tijdens de behandeling niet of minder te roken gaat niet werken. Dus ik wil eigenlijk van haar af. Ik heb het druk zat, dus ik kan haar ook missen. Maar hoe ga ik dat brengen. Ik heb er niet veel moeite mee als iemand tussendoor een sigaret rookt. Maar dat ik er vervolgens ziek van word moet niet de bedoeling zijn. Wie heeft er tips?

2. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.942
    14.994
    113
    Oef ik heb zo'n client gehad in de thuiszorg, die was dan dementerende en vergat dat hij had gerookt en draaide zn volgende shaggie terwijl hij de ander nog rookte. (Was nog "te goed" voor een verzorgingstehuis maar ik had plaatsvervangende angst voor degene die ook in die flat woonde)

Ik weet niet of dat met haar ook zo is. Gebrek aan smaak/geur maakt ook kettingroker (eigen ervaring dan).

Zou je geholpen zijn met extra ventilatie? Deur of raam flink open zetten terwijl je daar bent?

Menigeen zal rookvrij willen werken, dus dat je daar al overheen stapt is voor rokende clienten al een pre. Maar afhankelijk van de reden dat ze zo giga veel achter elkaar doorrookt zou je wel kunnen vragen of het tempo allicht iets minder kan.

Overigens ik ben ook een roker maar zal ten alle tijden rekening houden met niet-rokers.

3. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Ik zit zelf niet in de zorg, dus wellicht is mijn reactie te lomp.
    Maar ik zou het haar gewoon zeggen. Je wilt graag de behandeling met haar voort zetten maar dan wel met de afspraak dat zij niet of een stuk minder gaat roken in de periode dat jij daar bent.

jada08, Mammavantwee en Syane vinden dit leuk.
  4. Ienemine

Ienemine Fanatiek lid

20 feb 2018
    1.514
    853
    113
    Vrouw
    Gewoon aangeven hoor het is echt ongezond om daarin te werken. Ik werk in de thuiszorg en bij ons mag een cliënt niet roken tijdens het zorgmoment. Doet de cliënt het toch en weigerde te stoppen mogen wij de zorg afbreken en weggaan.

Syane vindt dit leuk.
  5. Esther2901

Esther2901 Fanatiek lid

3 jul 2014
    2.070
    1.565
    113
    Dan zou ik nogmaals verzoeken om niet of veel minder te roken en daarbij zeggen dat je er migraine van krijgt.
    Als het de eerstvolgende keer dan nog niet goed gaat zeggen dat je helaas de dienstverlening stop moet zetten.

Syane vindt dit leuk.
  6. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.875
    2.875
    113
    Noord-Holland
    Dit. Dat het voor jouw gezondheid als hulpverlener niet goed is om in de rook te moeten zitten.

Syane vindt dit leuk.
  7. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Ik heb het vanmorgen nog met mijn man besproken. Heb haar net een heel net bericht gestuurd dat de twee afspraken die stonden vervallen om die reden. Ze zal wel niet blij zijn.... Ik ben iig opgelucht.

Sophy en Loveischocola vinden dit leuk.
  8. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.557
    3.887
    113
    Vrouw
    Goed gedaan!
    Je gaat toch niet je eigen gezondheid op het spel zetten door iemand anders zijn ongezonde gedrag. Daar ben je zelf veel te waardevol voor hoor.
    Als iemand zijn gedrag niet wil aanpassen voor die 2 uurtjes dan kan die ook niet verwachten dat die andere persoon blijft komen.

Casara vindt dit leuk.
  9. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Wat voor behandeling krijgt de klant dan precies? Of hie ziet het ambulant werken eruit?

Het haar vragen gaat niet werken zeg je; is er al eens een gesprek over geweest? Hoe gaan je collega zelfstandigen hiermee om? Ik zou niet blij zijn als je mij, middels een mail, laat vallen, terwijl ik zorg nodig heb. Het ligt miss hien wat genuanceerder, maar zo leest het niet.

10. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Ivm herkenbaarheid wil ik daar niet te diep op in gaan. Het gaat niet om medisch noodzakelijk, ik werk in de beauty sector. Ik merkte vorige keer al dat niet roken in de tijd dat ik er ben niet bespreekbaar is. Laat ik voorop stellen als iemand 1 sigaret rookt, dan zeg ik er niks van, maar dit was echt een serieuze kettingroker. Ik denk achteraf dat collega's haar ook al de 'deur' gewezen hebben. Mij is in mijn opleiding geleerd om vooral voor jezelf op te komen!

11. meisjemetdeparel

meisjemetdeparel Bekend lid

16 feb 2023
    594
    1.550
    93
    Ik zou niet akkoord gaan met binnen roken terwijl ik daar werkzaamheden moet uitvoeren. Ook niet als het maar 1 sigaret is. Gewoon niet binnen roken terwijl ik mijn werk doe, anders kom ik niet meer werken. Ik vind dat je dat gewoon mag aangeven. Als zij er vervolgens voor kiest om daar niet mee akkoord te gaan, dan is de consequentie dat ik de werkzaamheden niet meer uitvoer.

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  12. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.015
    546
    113
    Ik had het eerst gewoon even besproken van goh kun je ff minder dampen als ik er ben.
    Maar goed wie ben ik

13. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Ik vind dat je het prima heb opgelost. Ik vind het niet kunnen om bij zo iemand te moeten werken. Zeker als het niet noodzakelijk is.

14. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik had dit met haar persoonlijk besproken, niet per app of mail.
    Je staat gewoon in je recht in mijn ogen. Ze heeft nu de keuze, wil ze zich niet aan deze afspraak houden dan heeft ze pech

Sado vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina