wat eten i.p.v brood

Discussion in 'De lounge' started by msroxy, Aug 6, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. msroxy

msroxy Fanatiek lid

Dec 12, 2007
    1,040
    0
    0
    i.v.m. mijn man zijn gezondheid moeten we zo min mogelijk gluten en zuivel gaan eten. iemand enig idee wat we dan in de plaats van brood moeten eten 's ochtends en 's middags. we zijn ook nog eens best wel moeilijke eters dus ja..

we hebben zelf al aan ei, fruit en rijstwafels gedacht. Heb nu ook glutenvrij brood gehaald bij de bakker, maar dat is heel duur en ook niet zo lekker.

Mijn man eet nu best veel brood in de ochtend en doet lichamelijk werk, dus met 2 rijstwafeltjes zijn we er niet haha.

2. Pluizje

Pluizje Bekend lid

Oct 31, 2011
    661
    14
    18
    Kwark met fruit?

3. Hanneke23

Hanneke23 Bekend lid

Jan 20, 2012
    642
    0
    0
    NULL
    NULL
  4. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    4,556
    0
    36
    Female
    Yoghurt, of zuivel met vers fruit.

5. Pluizje

Pluizje Bekend lid

Oct 31, 2011
    661
    14
    18
    O ik las over de 'zo min mogelijk zuivel' heen.. Oei moeilijk!

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Maar dan met zo min mogelijk brood en zuivel dus :)

7. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    Oei, zo min mogelijk gluten EN zuivel, dan blijft er wel weinig over wat ontbijt betreft.. :(

8. Linda86

Linda86 VIP lid

Goed gevulde soep! Of een lekkere salade (met kaas en vlees of vis vult het ook best goed).

Of een komkommer in de lengte doorsnijden en die beleggen met kaas en tomaat.

9. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Vriendin van mij volgt het south beach dieet.
    Dat is ook koolhydraatarm... En er zijn online stapels recepten voor te vinden.
    Misschien helpt dat jullie een beetje op dreef?

En Atkins.... Van het gelijknamige dieet doet ook niet aan koolhydraten.

10. Oogjes

Oogjes Actief lid

Jun 24, 2012
    129
    0
    16
    rijstepap van sojamelk
    sojayoghurt met glutenvrije muesli (ekoplaza)
    spaanse omelet met aardappel en ui en paprika erin
    warm lunchen met groente/vlees oid en rijst(noodles)

11. meid

meid Fanatiek lid

Oct 14, 2010
    1,259
    0
    0
    als je man dat wegens gezondheidsredenen moet, kan hij dan niet terecht bij een diëtist van het ziekenhuis?of 1 die de huisarts aan kan bevelen?
    om even op weg te helpen met wat wel en niet kan...?

succes, lijkt me behoorlijk lastig geen gluten en geen zuivel.

12. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Alpro yohurt is een erg goede zuivel vervanger, ze hebben ook allerlei smaken melk / yoghurtdrank. Daarnaast is er ook glutenvrije muesli te vinden voor een stevig ontbijt.

Kijk eens bij de natuurlvoedingswinkel, die hebben een breed assortiment aan glutenvrije producten.

Schär is een merk waar je het brood nog redelijk goed van kunt eten trouwens.
    Maismeel kan je gebruiken om brood te bakken, quinoa is ook glutenvrij. Havermout mag ook als het biologisch is geloof ik. Google eens op glutenvrij eten. Er zijn veel webshops te vinden waar je met allerlei allergieen voldoende vervangende producten kunt vinden.

Succes, ik weet hoe lastig het is!!

13. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Ps. Als het op advies van de huisarts is kan je eens bij je zorgverzekeraar informeren of je in aanmerking komt voor een vergoeding voor de extra kosten die je moet maken.

14. Coquelicot

Coquelicot Niet meer actief

Pap van havervlokken. Met kokend water maken (hoeft echt niet met melk). Beetje honing of stroop o.i.d. erbij voor de smaak. Heerlijk en gezond!

15. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

Mar 30, 2011
    3,922
    1
    38
    den haag
    Glutenvrije afbak broodjes? Glutenvrije cornflakes met sojamelk

16. Leonie27

Leonie27 VIP lid

Dec 1, 2007
    5,540
    0
    0
    bij de jumbo en ah verkopen ze ook koolhydraat arm brood, misschien is dat goedkoper als bij de bakker kopen?

17. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Wat ook erg lekker is, is banaan met ei pannekoekjes (1 banaan en 1 ei mengen en daarvan bak je 3 a 4 pannenkoekjes) en daarover geraspte kokos hmmmm :)

18. E1982

E1982 Bekend lid

Feb 17, 2009
    971
    0
    0
    Otbijten met rijst en bonen.Het klinkt raar, maar is erg lekker. Omelet of roerei doet het ook altijd goed. Fruitsalade vult ook en verder idd glutenvrije pap met sojamelk aangemaakt. Sojatoetje met muesli oid.

19. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

Er bestaat heel veel glutenvrij brood. In de natuurvoedingszaken of webshops hebben groot aanbod. Gewoon brood, diepvries, zwartrood, afbakbroodjes, zwartrood etc. Ook veel soorten toast crackers etc. Staan precies de ingrediënten vermeld. Als je googlet vind je veel webwinkels. Ook evt glutenvrije muesli/crusli/ pap . Kunt ook rijstemelk havermelk amandelmelk etc gebruiken ipv koemelk.

Share This Page