ik hou van lekkere hollandse pot. we eten ook regelmatig rijst of pasta ofzo hoor maar ik geniet des te meer van een heerlijke pieper met bloemkool en verse worst. of speklappen, andijviestamp, spitskool, spinazie, etc etc, inde winter lekker hachee met rode kool. hmmmmmm nog meer echte hollandse pot lief hebbers? de kindjes houden hier ook het meest van aardappels
ja hoor, juist. We wisselen veel af met rijst en pasta, maar we hebben hier allemaal eigenlijk het liefst gewoon aardappelen en groentes. Ook Fleur, die eet alleen groentes als het herkenbaar is, dus ik hoef gelukkig geen trucjes uit te halen, gewoon een stuk bloemkool, sperziebonen, wortelen of wat dan ook en dan aardappelen met een goede jus, jummie
Heerlijk wij eten bijna alleen maar Hollandse pot. Ik heb van de week hachee gemaakt.. Ook had ik iets nieuws geprobeerd. Gehaktballetje met uitjes championnetjes wou brocoli erbij maar was op en dan de saus van hachee gebruik.. Aardappels erbij jummie jummie was erg lekker..
Ja hoor, alleen maar Hollandse kost hier, ik hou helemaal niet van rijst, pasta of andere 'exotische' maaltijden Geef mij maar gewoon de traditionele aardappel/groente/vlees. Lekker saai
Kinderen zijn hier dol op zowel de Hollandse pot van aardappelen, jus, groente en vlees als de Indische pot van rijst, sajoer en vlees. Lekker makkelijk dus. Gisteren gesmuld van postelein!
Ik hou ook van piepers! Nu de nieuwe er zijn, is het extra genieten. Gisteren ze eerst gestoomd, daarna gebakken met spekjes, knoflook en een uitje. Salade erbij en een klein stukje kip. HMMM. Of stamppot rauwe andijvie, met nieuwe aardappelen en andijvie van de tuin. HONGERRRR.
Hier eten we in de winter vaak boerenkool maar vind hutspot,slastamp of andijviestamp ook erg lekker. Heb een tijdje terug snijbonenstamp geprobeerd.. ook super lekker!
Ik ben met name dol op stamppotjes, 'gewoon' aardappels en groente, vlees vind ik niet heel boeiend. Maar een lekker hutspotje, andijviestamppot, zuurkoolstamppot of spitskoolstamppotje gaat er altijd wel in Heerlijk!
postelein man das al wel 20 jaar geleden dat ik dat opheb... heerlijk. maar is hier niet echt verkrijgbaar
Ik hou van heel veel verschillende soorten gerechten, vooral van pasta, Mexicaans etc., maar Hollandse pot ook. Momenteel eten we wekelijks wel andijviestamppot. De kinderen houden er ook van.
Mag ik ook zeggen dat ik het niet lekker vind? Hollandse pot: horror! Heel af en toe staat het bij ons op het menu, dan voel ik me heel volwassen en verantwoord, maar wat baal ik dan als ik thuis kom, al die pannen op het gas, stom gaan zitten wachten tot de boel kookt en gaar is en dan ook nog moeten opeten. Man moet altijd heel hard lachen als ik weer met een lang gezicht aan tafel zit. Dochter vindt het ook niet lekker en toevallig ben ik daar helemaal niet rouwig om Ovenschotels vind ik wel lekker, maar wel het liefste met aardappelschijfjes, puree vind ik ook niet zo. En gebakken aardappeltjes lust ik ook nog wel...
Heerlijk Bloemkool met aardappels en kaassaus Spinazie, aardappel, gekookt eitje Andijvie stampot Zuurkool schotel Boerenkool stampot Maar ook wel erg dol op spaghetti, macaroni, rijst enz.
Ik vind gekookte aardappelen echt niet lekker. Gebakken aardappelen wel. Wij eten heel af en toe stamppot omdat mijn man dat lekker vindt. Wij eten veel pasta, rijst, wraps, zelfgemaakte pizza.
Mijn vriend houdt er niet echt van.. Dat is een echte Aziaat.. Hij wilt zijn groenten zo knapperig mogelijk! Hollands eten noemt hij ouwe lullen voedsel (die kunnen vaak niet kauwen) LOL Ik ben Turks, maar wel dol op stamppot, jus... Mjammie. Die zakjes oplos jus van Maggi ook heel lekker, hoeft niet zo ingewikkeld! Wij eten hier wel heel gevarieerd.. Maarja, dat heb je al snel met 2 verschillende culturen in huis. I like it!!
Ik ben er gek op! Haha Alleen mijn man niet, dus vaak eten we het niet.. Ik kan echt genieten van aardappeltjes met groente en een stukje vis/vlees/kip en een sausje eroverheen
Mijn dochter eet niets anders dan hollandse pot maar ik eet het niet zo heel graag. Dus ja om haar beter te laten eten kook ik dus vaker aardappelen vlees groente maar inderdaad brr al die pannen op het vuur. ik heb het liefst pasta of rijst maar ja dat weigert ze te eten.
Oh gruwel, als ik speklappen en gekookte bloemkool lees krijg ik echt de kriebels, haha. Hier dus geen Hollandse pot over het algemeen. Het enige wat we allemaal ECHT lekker vinden is boerenkool met rookworst, maar dat eten we natuurlijk alleen in de herfst/winter. Vroeger thuis aten we wel regelmatig aardappelen groenten vlees, niet elke dag, maar toch, misschien ben ik er daarom helemaal op uitgekeken.
Zelden in de vorm: gekookte aardappelen, groente, vlees. Eten wél heel veel groente, maar dan bijv. Teriyaki van paksoi en rundvleesreepjes met rijst Geroerbakte wilde spinazie met rode ui en feta in Turks brood Geroerbakte broccoli met knoflook, cherrytomaatjes en cashewnoten op pasta met kaas erover Sperziebonen met nieuwe aardappeltjes uit de oven met olijfolie, rozemarijn en zeezout, visje