Ervaringen MESA/TESE

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Rebelish, May 29, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Rebelish

Rebelish Actief lid

Apr 29, 2017
    141
    37
    28
    Female
    Hallo allemaal,

Mijn man ondergaat volgende week een MESA-ingreep evt. bij geen succes TESE. Hij is in 2005 gesteriliseerd, dit is geprobeerd te herstellen vorig jaar maar dat is niet gelukt. Mijn man kreeg en nabloeding en daarna een fikse infectie aan 1 kant en is daar maanden zoet mee geweest. We weten dus ook niet of het de duur is van het steriel zijn of de complicaties wat maakt dat er nog steeds geen zaad te vinden is. Hij heeft overigens al wel kinderen uit een vorige relatie dus was ooit wel vruchtbaar. Nu door alle complicaties van de operatie van vorig jaar vinden we de MESA/TESE volgende week toch wel erg spannend dus ik ben eigenlijk op zoek naar ervaringen van andere stellen.

Zijn er hier eigenlijk meiden die mbv MESA/TESE en IVF/ICSI zwanger zijn geworden? Hoe hebben jullie het allemaal ervaren? Ik vind ICSI ook wel erg spannend allemaal.

2. Clueless01

Clueless01 Fanatiek lid

Jun 28, 2016
    2,362
    1,780
    113
    Mijn vriend heeft ook een TESE gehad waarbij heel weinig zaadcellen zijn gevonden (verdeeld over 2 rietjes). Bij hem lag het probleem bij niet ingedaalde zaadballen dus MESA is nooit een optie geweest. Ik neem aan dat ze de zaadbal opereren waar geen infectie is geweest? Bij ons zeiden ze 50% kans dat er zaad gevonden wordt, maar bij MESA ligt dat hoger geloof ik.

Als er eenmaal zaad is gevonden is je kans op een zwangerschap hartstikke prima! Ik ben na een terugplaatsing zwanger en daarmee hebben we super veel geluk gehad. Voor mijn gevoel leek t echt een bijna kansloze weg, maar het is toch gelukt!

3. KoosAtillaLuna

KoosAtillaLuna Bekend lid

Jun 27, 2013
    821
    168
    43
    Mijn man heeft in 2014 een pesa/mesa gehad en daaruit zijn toen 14! Rietjes zaad geoogst. Ik ben op dit moment zwanger van de 2e icsi en daarvan 3e cryo. 1e cryo van 2e icsi is onze dochter.

Kan me voorstellen dat je het spannend vind. Zeker gezien er complicaties zijn geweest. Bik mij man was de oorzaak een geblokkeerde zaadleider door ontstekingen, maar die zaten dus een stuk hoger dan de teelbal.

Pas ook goed de leefregels toe van tese enzo want dat verbeterd de kwaliteit aanzienlijk

Heel veel succes en sterkte!

4. Rebelish

Rebelish Actief lid

Apr 29, 2017
    141
    37
    28
    Female
    Dank jullie wel voor de reacties! Fijn om wat meer te horen hierover, het blijft spannend.

Ik ben echt heel benieuwd wat de operatie bij mijn man zal opleveren en hoe het is om via ICSI zwanger te worden. Ik heb zelf al kinderen en dat is natuurlijk gegaan en ik had altijd zo te doen met mensen die de MMM in moeten omdat ze anders geen kans hebben op een kindje. Nu sta ik daar zelf.

Mochten er nog meer mensen willen reageren, graag. Ook ervaringen met ICSI ben ik benieuwd naar. Hoe is het om al die hormonen te moeten gebruiken enz.

5. Rebelish

Rebelish Actief lid

Apr 29, 2017
    141
    37
    28
    Female
    Nou de mesa-ingreep was zeer succesvol, het maximaal aantal rietjes hebben ze kunnen invriezen (12 stuks). Ze hebben maar 1 kant hoeven te openen en er was meer dan genoeg gezond en beweeglijk zaad. Gelukkig geen complicaties, mijn man voelt zich prima, lijkt gelukkig totaal niet op de ellende van de vasovaso!
    Nu wachten tot we worden opgeroepen voor het starten van de icsi.

KoosAtillaLuna likes this.
  6. KoosAtillaLuna

KoosAtillaLuna Bekend lid

Jun 27, 2013
    821
    168
    43
    Wat een super nieiws! Hopelijk is de icsi net zo succesvol!

7. Rebelish

Rebelish Actief lid

Apr 29, 2017
    141
    37
    28
    Female
    Dankjewel :)

Nu wachten op de oproep voor het ICSI-traject.

Share This Page