hogere bloeddruk ?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by sepherine, Jul 19, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sepherine

sepherine Niet meer actief

Hoi hoi
    Net controle gehad .
    Ukkie doet het perfect . Weegt 900 gram . Was mooi aan het drinken . Maag en blaas goed gevuld etc ...
    Maar mijn bloeddruk is plots hoger 158/85 normaal 123/65
    Gyn vind het.nog niet erg urine was goed .maar mijn vraag .
    Kan dit een voorbode zijn voor zwangerschapsvergiftiging ?
    Vorige zwangerschappe nooit verhoogde bed gehad trouwens

2. Blisskarin

Blisskarin Actief lid

Feb 8, 2012
    383
    0
    0
    Brabant
    Dat kan, maar dat hoeft helemaal niet.
    Het gaat vooral om eiwitten in de urine. Dus de urine is het belangrijkste.

Bij mijn vorige zwangerschap heb ik heel de tweede helft 170/100 gehad. Er was niks aan de hand en meneer was met blakende gezondheid twee dagen te laat geboren.

3. Wortel

Wortel Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    3,472
    0
    36
    Ja dat kan. Bij mijn vorige zwangerschap ging het ook zo. Bij een volgende controle was hij weer te hoog en moest ik per direct stoppen met werken en kwam ik onder strenge controle van het ziekenhuis te staan.

Een te hoge bloeddruk kan een signaal van zwangerschapsvergiftiging zijn, net als bijv. jeuk of stekende hoofdpijn. Laat je niet gek maken, want je kan er niets aan doen.

4. sepherine

Momenteel zijn er nog geen eiwitten te zien .
    De gyn wil wel dat ik volgende week eens langs de ha ga voor urine en bloeddruk te controleren .
    Vooral omdat ik nog nooit een hogere bloeddruk gehad heb

5. sepherine

Oja bij hoofdpijn plots veel vocht vasthouden sterretjes zien etc moet ik meteen naar het zh voor controle
    Ik werk niet maar moest dat wel zijn moest ik stoppen en moet nu.ook rustig aan doen ivm bi en bloeddruk

6. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

Mar 22, 2013
    3,793
    0
    0
    ergens in nederland!
    heb bij me vorige zw schap ook na de 20 wkn geregeld hogere bloeddruk gehad zelfs uitschieter 155/85 maar dat is op zich nog niet hoog voor een zw schap vergifting vonden ze...verders was me bloeddruk hele zw schap ook rond 120/70

paar keer uitschieter gehad maar bij mij was het niks ernstigs

7. sepherine

Nou ben wel wat geschrokken hoop dat het niets ernstig word

8. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

Mar 22, 2013
    3,793
    0
    0
    ergens in nederland!
    kan me voorstellen.hoor

mischien vragen of ze elke week je urine in de gaten willen en bloeddruk desnoods bij je huisarts..?

9. sepherine

ja ik ga volgende week zoiezo naar de HA en vraag of hij dat controleerd , hij doet daar niet moeilijk over en speelt ook liever op safe dus als hij twijfeld neemt hij zoiezo contact op met de gyn

10. peelen1981

peelen1981 Actief lid

Jun 15, 2012
    179
    0
    0
    paarden
    tolkamer
    Kan ook tijdelijk zijn ik heb normaal 120/80 2 weken geleden was het ineens 130/95 heel raar maar onbewust Miss beestje druk gemaakt of iets???
    Nu is hij weer gewoon normaal dus hoeft niks te betekenen
    Als je niet vertrouwd gewoon naar VK gaan bellen

11. sepherine

ik heb nu juist minder stress , bd is nog nooit boven de 130/75 geweest , vorige zwangerschappen ook niet , van daar dat ik het wel in de gaten moet houden ;)

Share This Page