hallo heb een vraagje. ik ben met de bevalling ingeknipt en is gehecht hoelang duurt het tot de hechting niet meer pijnlijk is. zitten en lopen doet zeer. weet iemand dit. xxx
tgoh ik had er een aantal dagen last van een dag of 4 a 5 toch maar dat hangt van vrouw tot vrouw af hoor
bij mij kon ik na een dikke week heel voorzichtig aan zzitten maar verging nog wel van de pijn...na 3 weken was het beter te doen.. maar verschilt vaak hoor...ff de vk vragen als ze eindcontrole doet
Dat is echt per persoon verschillend! Ik ben flink ingeknipt vanwege vacuum en heb echt nooit last gehad van de knip en hechtingen ook niet met naar de wc gaan. Hopelijk is het snel over! En natuurlijk van harte gefeliciteerd!!!
ik had een klein scheurtje en het ergste was na een week over...hopelijk heb jij er niet al te lang last van.
Bij mij ging het na 4 dagen beter...toen de zwelling wat wegtrok. En na 5 dagen heeft de VK wat knoopjes losgeknipt, dat was echt een hele opluchting. Maar het heeft wel een paar weken geduurd voor ik echt alles weer pijnloos kon.
Hier begon het na zo'n 6 dagen echt zeer te doen. Dat bleek ontstoken te zijn. Zo'n 4a5 dagen daarna (en een serie sodabadjes) was het al een stuk beter..
Hier ging het na 10 dagen echt wel goed zeg maar. Ik kon vlak na de bevalling amper lopen... Inlegkruisjes nat maken en in de vriezer leggen hielp bij mij enorm!! En water erover heen laten lopen met zo'n bidonflesje als je gaat plassen. Of gewoon onder de douche plassen...
Ik ben met een katheter naar huis gegaan, toen die eruit was ben ik direct rechtop op de hechtingen gaan zitten, 2x een half uur per dag. Zitten was niet heel erg prettig, maar na 6 dagen ging dat al stukken beter. De verloskundige heeft toen ook wat knoopjes losgeknipt. Vooral van de onderhuidse had ik van 1 erg last, maar ja daar kon ze dus niets aan doen. Die moest oplossen, voelde hem ook echt duidelijk zitten. Van die had ik pas na 6 weken echt geen last meer met het zitten, daarvoor was het af en toe nog wat gevoelig als ik verkeerd ging zitten.
Hier ging het beter toen de vlos de laatste hechtingen/knoopjes eruit haalde. Het moet wel allemaal oplossen misschien, maar dat gaat niet altijd even snel. Dus ik zou het even navragen bij de vlos, als je er na een week nog last van hebt, of ze één en ander kunnen weghalen...
Ik heb er gelukkig geen last van gehad... Alleen dat het een beetje ging trekken, maar totaal geen pijn (gelukkig) Mijn mannetje is geboren met een vaccuumpomp en heb 2 flinke knippen gehad. Blijkbaar goed gehecht
hier oplosbare hechtingen, flink last de eerste 4 a 5 weken erna wat minder. had wel hematoompjes en mijn lichaam stoot de hechtingen af waardoor hij ze door de wond naar buiten duwde, uiteindelijk na week of 8 ook pas hechting vrij. lekker horror he hihi, sorry... , hopelijk bij jou niet zo (en bij mij volgende keer ook niet )