ervaringen met amandelmelk?

Discussie in 'Voeding' gestart door Schilderijtje, 20 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Schilderijtje

Schilderijtje Niet meer actief

ik denk dat we ieder voor onszelf moeten bepalen wat we als waarheid zien. een discussie hierover heeft geen zin denk ik.

ik ben ervan overtuigd dat vele dingen niet goed zijn.
    maar ze zullen het nooit afschaffen omdat er gewoon dik geld aan verdiend word.
    net zoals chips er zitten stofjes in waardoor je er enorm veel van kan eten.
    als je een appel neemt bijv eet je er geen 5 op. maar een zak chips daarintegen kunne heel vele mensen in een snel tempo leegeten. er zit een stofje in waardoor jou hersens meer willen. ( daarom zijn er ook mensen met chipsverslaving ) de winkels verdienen er goud aan!
    de ongezondste dingen word het meest aan verdiend dus ze zullen het niet snel afschaffen.

ik weet dat er op dit moment een hype is. maar ik ben me er al van bewust jaren voordat die hype er was.
    tegenwoordig is veel voedsel enorm bewerkt. sommige dingen smaken zelfs chemisch.. mensen worden veel sneller ziek.

tuurlijk wij eten ook weleens slechte dingen. dat kunnen we gewoon niet voorkomen. maar ik probeer er wel op te letten.

bovenstaande is hoe ik erover denk. maar hoe een ander er over denk mogen ze uiteraard zelf weten en zal ik niet over oordelen:)

iedereen moet gewoon eten waar hij of zij zich goed bij voelt.
    voor mij voelt het goed om op bepaalde dingen te letten zoals E nummers op producten.voor een ander maakt het niet uit.
    dat vind ik allemaal prima.

2. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0

Klopt!
    Sommige mensen zitten gewoon gevangen in algemene kennis en openbare mening en reclame en producten industrie.
    Net als cudde van schapen die blijven maar met de rest even lopen zonder andere dingen opmerken.
    Maar uiteraad voor elke schaap een eigen mening anders zal het te saai zijn ;)
    Wat mij de meeste opvalt dat mensen blijven zijn mening doordringen en andere proberen af te kraken en blijven maar doorgaan alsof het mijn eigen mening of keuze verandert: nee hoor het verandert alleen mijn mening over die mensen en niet mijn keuze van levenstijl.
    Mijn keuze heb ik al gemaakt en iets met schuim in mond beweren dat iets onzin is is verspilling van tijd.
    Voral dat mensen pakken 1 iets uit topic wat niks te maken heeft met de vraag van ts en gaan het uitblazen.
    Discusseren is onnodig indd.

3. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    hier geven we amandelmelk en havermelk als vervanging van koemelk. hiermee begonnen toen de kleine 1 jaar was.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Gezond verstand gebruiken is het gezondst...
    Producten die uit een fabriek komen kun je minder vertrouwen dan producten met een korte fabricagelijn. Oud en vertrouwd is beter dan nieuw en gehypet.

Ik bak al jaren zelf mijn brood, en als ik daar geen zin in heb dan haal ik het gewoon bij de bakker. Niks mis met brood, brood heeft zich als voedingsmiddel wel bewezen volgens mij. Dat moeten al die hypes (die soms ook beweren heel oud te zijn...maar waarom kende mijn oma het dan niet?) nog maar doen. Maar goed, ik zou zeggen, als mensen dat willen, laten ze dan vooral genieten van hun peperdure chiabesjes met keltisch zeezout en kokosolie en palmbloesemsuiker...of zijn die al weer net zo verouderd als cranberrysap, vlaszaad en melasse?

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Overigens, kokosmelk en amandelmelk maak je heel gemakkelijk zelf. Dan weet je zeker dat er geen troep in zit. Maar hoe dan ook, het vervangt geen zuivel!!!!!

6. Schilderijtje

ik heb het topic geopend voor een vraag over amandelmelk.
    en niet om een discussie te gaan voeren. ik ga hier dus ook niet op in.
    zoals ik al eerder vertelde iedereen zijn eigen mening over voeding wat wel of niet goed is. de 1 voelt zich goed bij natuurlijk voedsel de ander bij kant en klare producten. de ander weer bij iets anders het maakt me niet uit ieder voor zich:) en om nou te zeggen dat gezond verstand het beste is vind ik een beetje ver gaan.
    wat een hype betreft tjah.. eigenlijk is het altijd al geweest dat iedereen anders denkt over voedsel wat wel en niet gezond is.
    het komt nu mischien iets meer uit de doeken.

maar mijn topic gaat enkel over amandelmelk;) met de vraag of dat als vervanging van 1 fles zou kunnen dienen. mijn antwoord heb ik daarop gekregen:) had verder niks te maken met de hype die heerst.

mijn zoontje is heel erg geprikkeld en druk. ik matig daarom erg met suikers, maar ook heb ik van heel veel moeders gehoord dat hun kindje veel minder geprikkeld en beter ging als het op andere melk overging.een vervanger voor koemelk.daaruit kwam mijn vraag voor amandelmelk;)

7. Schilderijtje

dikgedrukte letters is niet nodig hoor. het was me al aan het begin van het topic duidelijk dat het geen zuivel vervangt:)

Deel Deze Pagina