Hallo allemaal . Ik ben van plan om morgen bij de Babydump de volgende kolf te kopen: Avent ISIS VIA Borstkolf + Gratis Bewaarbekers | Voeding | Baby-Dump Het is de bedoeling dat ik hem ga gebruiken om de druk wat van mijn borsten af te halen.Mijn dochter verslikt zich nogal vaak door de hoeveelheid melk,en drinkt daardoor nogal onrustig. En ik wil papa af en toe s'nachts een flesje laten geven zodat ik wat bij kan slapen . Nu weet ik helemaal niks van kolven af,en wil daarom vragen ofdat er mensen zijn die ervaring hebben met deze kolf?
Ik heb mij laten adviseren wat betreft kolf door onze lactatiekundige. Ik heb gekozen voor een electrische dubbele kolf omdat ik voor mijn werk ook moest kolven. Ik heb ook een Medela handkolf maar daarmee kreeg ik bijna niets uit mijn borsten. Dus het is handig te bedenken of je met de hand wilt kolven of electrisch. Ik ben persoonlijk meer fan van Medela vanwege de zachte schilden die beter aansluiten op je borst, zeker als je volle borsten hebt.
Je moet idd nagaan hoevaak en met welke reden je wil kolven. Maar als ik je bericht zo lees, voldoet de avent kolf prima. Ik heb deze ook, ik werk niet dus kolf niet veel. Idd vaak om druk eraf te halen en om wat melk te hebben staan als ik bijvoorbeeld weg ga. Ik vind het een prima kolf! Ik heb in het begin de dubbele kolf van Avent gebruikt (isis IQ duo) en die was ook super (ik kolfde in het begin volledig, na 3,5 week ben ik live gaan voeden) en daarom heb ik ook voor de avent kolf gekozen. Prima ding en betaalbaar!!
Ja ik ga hem waarschijnlijk niet zo vaak gebruiken,daarom sprak de prijs mij idd ook erg aan. Vooral s'avonds heb ik behoorlijk veel last van veel melk,dus als ik dan net voor de voeding er wat druk af kan halen.Ik denk dat mijn dochter dan veel ontspannender kan drinken. Nu heeft ze af en toe echt veel moeite om het binnen te krijgen,en daar krijgt ze dan ook weer darmkrampjes van.
Ik kan je niet adviseren over het soort kolf, maar ik weet wel dat je komende week 20% korting krijgt op alle kolven bij prenatal.
heb hem (de handkolf) bij mijn zoon heeel veel gebruikt, hij was prematuur en lag in het ziekenhuis....ik had 2 liter melk per dag, maar heb me er prima mee gered.... gezien deze beeb beter groeit zal ik wrs een langere zwangerschapsduur krijgen, en kan ik live voeden...mocht het onverhoop weer te veel zijn, wil ik weer de avent!
Ik heb ook de Avent handkolf en hij beviel prima. In eerst instantie zoog de kolf niet goed vacuum en deed hij het dus niet. Toen heb ik Philips gebeld en het was een bekend probleem. Met de post 2 nieuwe ventieltjes toegestuurd gekregen en toen deed hij het prima. Op een gegeven moment ging ik full-time kolven omdat onze kleine man de kracht niet had om goed aan de borst te drinken. Toen heb ik een dubbelzijdig electrische van Ameda gekocht. Want ik kreeg van die handkolf een lamme hand. Maar als je 'm niet vaak nodig hebt is het naar mijn mening een prima kolf.
Ik heb goede ervaringen met de Avent kolf, heb hem ruim een jaar gebruikt, ook op mn werk. Kolen is vooral een kwestie van oefening. De eerste keer kreeg ik er met de handkolf niks uit maar later werkte het beter dan elektrisch.
Heee ik zie nu dat dit dezelfde set is als ik heb staan (vrijwel ongebruikt, want kolf elektrisch) Ik heb hem te koop, dus misschien heb je interesse.
ik vind met de handkolven met de avent kolf sowieso beter werken als met avent electrisch... heb het idee dat ie electrisch net niet genoeg stimuleerd.... heb de eerste bv=periode een electrische gehad van medela (mini electric?) en die werkte ook beter, alleen meer geluid....
hier de elektrische kolf zeven maanden nu fulltime in gebruik en het gaat super. Heb van een vriendin gehoord dat de handkolf ook super is dus ik zou zeggen doen.
Ik heb deze handkolf ook....maar ik kan er niet veel mee. Niet geschikt om voorraad mee te kolven in ieder geval, voor mij dan. Als mijn borsten echt uit elkaar knappen kan ik er wel goed de spanning mee afkolven, maar als ze 'gewoon' zijn krijg ik er niks uit
Ik gebruik hem nu elke dag meerdere malen en vind het helemaal top. Ik denk dat het wel ligt aan of je makkelijk kolft of niet. Want ik haal al in 5 minuten 100 ml uit mijn borst. En ik hoef ook niet heel ontspannen etc te zijn. Als ik met de kleine naar buiten ga neem ik een flesje moedermelk mee. en die geef ik dan, vervolgens ga ik op een toilet even 5 min de gespannen borsten afkolfen. Maar ja niets ontspannen en romatisch aan een toilet. Bij mij lukt dat gewoon. Dus ik neem hem overal mee naartoe en heb alle vrijheid en hoef niet altijd in het openbaar de borst te geven. en omdat het zo snel gaat krijg ik ook geen lamme hand. Voor mij was hij ideaal. houdt er wel rekening mee dat het in het begin moeizaam gaat bij sommige.
Ik had ook die handkolf van Avent (onlangs verkocht) en was er erg tevreden over. Hij deed het prima. Had ook electrisch, maar die handkolf vond ik net zo goed werken.
Vraagje: Scheelt het zoveel in tijd elektrisch of handmatig? Kan er 1 van m n nichtje krijgen..en zij heeft em heel kort gebruikt... Moet je daar trouwens ook nieuwe opzetstukken voor kopen? (gaat om de avent handkolf)
Als er geen spruw o.i.d. geweest is vind ik niet dat je nieuwe borstschelpen e.d. hoeft te kopen maar dat ben ik. Je kunt het gewoon stereliseren/uitkoken.
Ja precies...zo dacht ik eigenlijk ook...helemaal omdat het familie is...maargoed...het is dus wel los te koop? Waar eigenlijk? en enig idee hoe duur dat is?