Vragen over clear blue en kruidvat testen

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door elsa, 22 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elsa

    elsa Bekend lid

    14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    Hoi,

    Ik heb gisteren positief getest bij de kruidvat 2v5, het lijntje was nog niet zo dik (zie bijlage) maar vanmorgen alweer wat positiever volgens mij. Gisterenavond ook maar even een cb digitaal (zonder weekaanduiding) gedaan en daarop stond ook heel snel dat ik zwanger was. Maar ik zit nog even over mijn NOD in, die zou ergens tussen gisteren en donderdag moeten zijn (cyclus tussen 24 en 28 dagen).

    Nu staat er op de gebruiksaanwijzing van cb dat je niet voor je nod kunt testen dus dat zou betekenen dat gisteren mijn NOD zou zijn geweest. Maar hoe hebben jullie dit ervaren, kun je met CB wel voor NOD testen?

    En als laatste de vraag of de streepjes bij de kruidvat testen uiteindelijk even donker moeten worden of dat dit donker genoeg is :) Ken mezelf, ga anders nl. oneindig door met testen.....

    Grtz.
     
  2. Evira

    Evira Fanatiek lid

    18 feb 2011
    1.533
    0
    0
    Superstreep!! Zeker zo vroeg!! Hardstikke zwanger meis!
    Volgens mij kan die CB ook wel eerder positief aangeven hoor, hangt er vanaf hoeveel hcg je in je urine hebt. De één maakt dat meer aan dan de ander.

    Maar ik vind je test wel echt superduidelijk zo vroeg! Weet je zeker dat het niet al van een vorige keer is?

    Twijfelen ofer OF je zwanger bent hoeft echt niet, dat is zo duidelijk als wat!
     
  3. elsa

    elsa Bekend lid

    14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    Dankjewel Evira,

    Vind de streep ook wel duidelijk hoor, maar ik ben zo in dubio over mijn NOD, was die nou gisteren of a.s. donderdag?

    Dacht wanneer de kans zeer klein was dat het mogelijk was om voor NOD al positief te testen met CB er een grotere kans was dat gisteren mijn NOD was maar nu lees ik dat dat toch wel vaker gebeurt.

    Ach, ik wacht gewoon af tot donderdag (de uiterste NOD dag) en als dan alles nog positief is ben ik wat meer gerustgesteld geloof ik. Zekerheid heb je toch niet en ik ben al superblij dat de streep er nu zo uitziet.

    Nee, kan niet van vorige keer zijn want vorige maand hebben we geen sex gehad....hahahaha........
     
  4. erbi1983

    erbi1983 Lid

    20 okt 2010
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Deze is wel heel duidelijk hoor!
    Ik feliciteer je alvast!
     
  5. elsa

    elsa Bekend lid

    14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    Een voorzichtige dankjewel, ga dadelijk maar even een voorraadje testen kopen en dan donderdag nog een keer testen, ben benieuwd!
    Deze duidelijke streep biedt wel perspectief, ben ik met jullie eens :)
     
  6. nanette77

    nanette77 VIP lid

    11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    gisteren of overmorgen nod maakt niet heel veel uit in de intensiteit van je streepje denk ik.
    Zelfs een echo kan daar moeilijk uitsluitsel over geven...
    Die paar daagjes scheelt weinig;)

    Ik zou gewoon uitgaan van gisteren omdat je test toen positief was!

    GEfelilciteerd trouwens!
     
  7. elsa

    elsa Bekend lid

    14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    Hé Nanette,

    Bedankt voor je reactie. Je hebt echt helemaal gelijk, die ene of paar dagen zullen ook vast niets meer uitmaken, wat ik aan het doen ben is zoeken naar zekerheid en gekmakerij en dat gaat me toch niks opleveren voorlopig.

    Ik herken het zo van mijn eerste zwangerschap, ik vond het wachten tot de eerste echo een drama!

    Het is niet dat ik geen vertrouwen heb in mijn eigen lichaam, het past bij mijn persoon, altijd maar zoeken naar zekerheid.....

    Dus, net nog maar wat testjes ingeslagen en als die op zijn zal het wel goed zijn!!!

    Nogmaals dank....
     
  8. Andrea85

    Andrea85 Fanatiek lid

    18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Dit is écht heel duidelijk een streepje. En een streepje is een streepje, hoe licht of donker die ook is. Waarschijnlijk als je vrijdag nog eens test, knalt hij nog meer. Maar zelfs voor een test op NOD is deze volgens mij al vrij duidelijk hoor! Er zijn genoeg meiden die op hun NOD of een dag later testen en niet zo'n duidelijk streepje krijgen maar juist een heel ielig streepje. Maakt allemaal niets uit; streepje is streepje! Dus proficiat!!
     
  9. Inger1979

    Inger1979 Fanatiek lid

    super duidelijk! Gefeliciteerd!!
     
  10. Ellen291982

    Ellen291982 Niet meer actief

    heel duidelijk hoor.

    Sommige meiden testen wel degelijk voor nod het is gewoon heel verschillend hoe snel je lichaam hcg aanmaakt. Bij de een is dat meer en sneller als bij de ander.

    Ik dacht dat ik op nod positief had getest dat bleek later 4 dagen voor nod te zijn geweest.

    de straap hoeft niet even dik te zijn hoor om hem als positief te zien. Ik heb doorgetest tot ik wel een net zo donkere streep kreeg puur omdat ik het leuk vond om een superposi test te hebben

    Je bent duidelijk zwanger hoor! gefeliciteerd
     
  11. elsa

    elsa Bekend lid

    14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    Bedankt voor jullie fijne reacties! Ik heb vanmorgen weer getest en die was ook weer positief, streep wordt nog niet echt dikker maar hij is al best dik natuurlijk. Temperatuur is sinds ook weer met 0.1/0.2 gestegen dus dat is ook positief.

    Morgenvroeg nog maar even voor de zekerheid en dan is het prima wat mij betreft!

    Volgende week doe ik nog een cb met tijdsaanduidiing want dat geeft misschien wat meer duidelijkheid over de termijn.

    Ben natuurlijk nog super onzeker maar dat is iedereen volgens mij in het begin. Op één of andere manier voel ik me wel heel rustig dus dat is wel heel fijn. Heel anders dan bij ukkie nr. 1, dus ik hoop dat ik de komende weken dan wat anders kan ervaren!
     
  12. mamavansje

    17 jan 2011
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Elsa,

    Gefeliciteerd, mooie streep! Herken je gevoelens helemaal, zat vorige week met ongeveer zelfde topic hier:D Je kunt in mijn fotoalbum kijken voor vegelijking met je test, had ook ruim voor NOD een duidelijke streep. Succes!
     
  13. bellamanuela

    bellamanuela Bekend lid

    8 mrt 2011
    770
    0
    0
    huisvrouw
    gennep
    heyy heyy,,
    idd een streep is een streep en deze is mooi duidelijk..
    ik teste pas bij 3 weken en 4 dagen overtijd possitief, heb toen ook 4 x getest omdat ik het niet kon geloven na al diie nega testen haha
    gr
     
  14. elsa

    elsa Bekend lid

    14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    Vandaag is dan voor mij de cruciale donderdag aangebroken omdat dat langste dag uit mijn cyclus is (24 tot 28 dagen, vandaag is de laatste dag) en vanmorgen nog steeds een positieve test, jippie! Hij blijft nu mooi donker, nog niet zo donker als het de controle streep, maar het scheelt niet veel meer.

    Ga nu volgende week nog wel 2 keer een testje doen en mijn temperatuur blijft mooi hoog, 37.2 dus het voelt goed!

    Rare is wel dat ik voor NOD allemaal vage klachten had (of wilde voelen...) en sinds de positieve test bijna niks meer. Maar dat herken ik nog wel van de vorige zwangerschap en na 6 weken werd ik zo ziek dat ik mijn mond maar houd :)
     

Deel Deze Pagina