Hoe entertain ik een baby op vakantie?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door EstherW, 7 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EstherW

EstherW Lid

7 apr 2008
    6
    0
    0
    Hoi! Wij willen met onze zoon van 5 maanden een weekje Canarische Eilanden gaan doen. Heeft iemand suggesties hoe we hem aangenaam bezig houden? Thuis speelt hij met babygym, in box naar mobile kijken, tv kijken en onder speeltjesboog. Dat kan allemaal niet mee op vakantie. Wij willen "rustige" zonvakantie maar wat is voor hem leuk? Hoe doen jullie dat met uit de zon houden? Scherm of parasol mee? Alvast bedankt voor jullie reacties! Alle vakantietips zijn welkom! Wij zijn nl geheel onervaren hierin 8) Groet, Esther

2. Hoi ester,toen jaydienne 4 mnd oud was zijn wij voor bijna 2 mnd naar de Ned. Antillen geweest lange vakantie bij mijn ouders daar. Ik heb voor haar van die zomerhoedjes gekocht om haar hoofdje te beschermen tegen teveel zon en een zonnebrandcreme van zwitsal voor baby's tot 1 jr. Qua speelgoed heb ik aan haar wagen paar speeltjes aangehangen of kleine speeltjes mee de koffer in. In de hotel zou je misschien een box kunnen vragen of bij div. zwembaden/strandgelegenheden. Hebben wij ook gedaan..Misschien dat het daar ook mogelijk is. Jaydienne bezig houoden dat hoefde niet gaf haar paar speeltjes en monddoekjes en ze ging vanzelf spelen denk dat baby's van ca. 5 mnd oud met alles zich kunnen vermaken maak je daarover maar geen zorgen...
    Ging met haar zwemmen en in het zand spelen daarna in de box,tijd gaat ook zo snel en zeker een weekje. Ik zou voor de zekerheid ORS zakjes meenemen voor extra vocht mocht de kleine ziek zijn enz.

3. Babs1977

Babs1977 Bekend lid

14 mei 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    Hoi,

als ons meisje 5,5 maand is gaan we naar Menorca toe. Ik neem de wandelwagen mee (dus geen buggy) zodat ze daar echt lekker in kan slapen. Ons meissie vindt knisperdingen erg leuk en kan zich daar lang mee vermaken. En aandacht van ons vind ze erg leuk :D Het wordt toch een andere vakantie dan met ons tweetjes. En als je veel met je kindje gaat wandelen kijkt hij waarschijnlijk ook zijn ogen uit.

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Die van ons zijn al wat ouder als we op vakantie gaan, 9maanden namelijk. Wij nemen gewoon het een en ander aan speelgoedjes en rammeltjes mee, Net even kijken wat er tegen die tijd favoriet is. Verder gaat ook de kinderwagen mee met van die parrasolletjes, en de mobile voor boven de box gaat ook mee. Deze kan dan op vakantie aan het campingbedje gemaakt worden, daarvan worden ze namelijk altijd erg rustig.

Wij houden ook van een rustige zonvakantie, strand/zwembad liggen, terrasje pakken. Maar toch ook af en toe wat actievere dingen, wandelen, fietsen, uitstapjes, iets van duiken/survivalen/safaritochten. Het word anders als we normaal doen, want die laatste dingen gaat natuurlijk niet met die kleintjes, maar wandelen enzo wel. We hebben wel 'oppas' bij, (we gaan met nog 2 stellen, zonder kids overigens) dus bij hun kunnen we ze wel laten, maar dat lijkt me niks, misschien 1x ofzo.

Ik denk dat je zeker met een kleine van 5 maanden prima een rustige zon vakantie kan houden, nu lopen/kruipen ze nog niet weg. Als ze bijv 1 jaar zijn wel. dan word het heel anders.

Wij nemen geen parrasol oid mee, die zijn daar bij het hotel. En als we er nog een nodig hebben koop ik er daar wel een. Kan die na afloop van de vakantie daar weer de container in. Zonnebrand/Aftersun neem ik wel voldoende mee, we hebben zonnebrilletjes gekocht dus die gaan mee, en we hebben een petje en hoedje gekocht. Staat kei leuk, maar of ze het tegen die tijd nog op hun hoofd laten betwijfel ik.

5. EstherW

EstherW Lid

7 apr 2008
    6
    0
    0
    Hoi allemaal,
    De vakantie is geboekt! We zijn zeer benieuwd hoe het zal gaan. Het is een weekje Tenerife geworden. 8) Zon en rust! (voor zover dat rust is met een kleintje) Ik overweeg om de mat met zijn speelboog mee te nemen, is dat zinvol of eigenlijk absurd gesleep? Het is een mat met 2 bogen, niet zwaar dus. Oeps! Ik zal eens gaan checken hoeveel bagage mee mag......anders wordt het heel wat minder kledij voor mama mee :) Leer ik het eindelijk roept papa dan....... :rolleyes:
    Ik verheug me zeer. Hartelijk dank voor jullie tips!
    Groet
    Esther

Deel Deze Pagina