Hoi hoi allemaal, Na 2 miskramen krijgen wij nu 2 onderzoeken. Namelijk een chromosoomonderzoek en een onderzoek naar de stolling van mijn bloed. Voor ons allemaal nog onbekend, we hebben ons er nog niet in verdiept. Wie heeft ervaring met deze onderzoeken? Wat kwam er bij jullie uit? Indien de uitslagen niet goed zouden zijn, is het dan wel mogelijk om zwanger te worden / blijven op een natuurlijk manier?? Helaas weten we pas over 14 weken wat meer, aangezien de onderzoeken zo lang duren. Groetjes Sannie
wij hebben een chromosomen onderzoek gehad, omdat we 2 jaar geleden een zwangerschap hebben afgebroken van een zwaar gehandicapt kindje. Bij ons hield het de combinatie in van het vruchtwateronderzoek, een autopsie op ons overleden kindje en dan een bloed onderzoek van zowel men man als ik ikzelf. De uitslagen hebben toch meer dan een maand op zich laten wachten, en de uitslag was bij ons niet goed. Er kwam uit dat ik een gebalanceerde translocatie had. Een zware domper, maar gelukkig, zie mijn banner, hield dit niet in dat we geen kindjes meer zouden krijgen. Heel veel sterkte voor jullie, en hopelijk valt alles mee.
Hoi Sannie, Ik heb deze onderzoeken ook gehad na mijn 2e miskraam. Voor het bloedstollingsonderzoek mag je 3 maanden niet zwanger zijn geweest en geen pil slikken. Er zijn 6 buisjes bloed bij mij afgenomen waarvan er 2 geloof ik meteen in ijswater moesten. Voor het chromosomenonderzoek hebben mijn man en ik beiden bloed laten prikken. De uitslag duurt 3 maanden. Ik heb de uitslag afgelopen week pas gehad. Bij ons zijn geen afwijkingen gevonden. Verder is er bij mij ook nog geprikt op glucose en op de schildklier. Dit heb ik een paar weken na mijn curretage laten doen. Succes met de onderzoeken en ik hoop dat er geen afwijkingen gevonden worden!