Ervaringen met badcommode? (Commode + badje in 1)

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Saar81, 26 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saar81

Saar81 Fanatiek lid

16 apr 2012
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wie heeft er ervaring met een badcommode? Zo'n ding waarbij je het aankleedkussen over het badje kan schuiven.

Ik wil graag badderen in de badkamer, en vraag me af of zo'n badcommode dan een goede optie is. Minn grootste twijfel is: hoe handig is het om het kussen over het badje te schuiven terwijl je een glibberig nat baby'tje vasthoudt?

Als je er ervaring mee hebt, ben ik ook benieuwd naar welk merk/type.

In de Chicco zag ik een opstaand randje, leek me ook niet zo handig in het begin?

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik legde altijd de badcape in bereik, dan hield ik de baby met 1 hand vast en legde ik de badcape over m'n schouder/borst heen. Baby met 2 handen uit bad tillen en tegen je aan, badcape dicht en de gang over naar slaapkamer. Badderen op de slaapkamer deed ik 1x in de kraamweek en daarna op badkamer, wat een gedoe. Zo was het kindje snel droog en warm in de cape en had ik toch alles in bereik.

3. Missladybug

Missladybug Niet meer actief

Ik heb een uitschuifbare badcommode. Ideaal ding. Als je de ruimte ervoor hebt dan zou ik het zeker adviseren. Ik vul het badje met de douchekop en laat het leeg lopen met een slangetje in de douchebak. Baby gaat vanuit bad zo op de commode zonder gesjouw.

Ik heb de mijne van marktplaats. Weet het merk niet zo uit mijn hoofd. Het is zo'n soort model:
    ≥ badcommode - Kinderkamer | Commodes en Kasten - Marktplaats.nl

4. Saar81

Saar81 Fanatiek lid

16 apr 2012
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zou ook nog kunnen. Is misschien net iets te massief voor bij ons...

5. Saar81

Saar81 Fanatiek lid

16 apr 2012
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Verder niemand ervaring?

6. AnLo

AnLo Actief lid

16 nov 2014
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik legde een paar dikke handdoeken opgevouwen in de gootsteen/wasbak en daarover de hydrofiele doek xl. Badje er naast en na het badje de baby eenvoudig overtillen en afdrogen.
    Ik had het badje trouwens boven de wc en naast de douche. Dus eenvoudig vullen met de douchekop en weer leeg laten lopen in de wc.

7. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Wij vulden het badje met een tummytub en badderden gewoon in de babykamer. Na het badderen hoppa op de commode en klaar.

Deel Deze Pagina