Ervaringen met Basic fit?

Discussie in 'De lounge' gestart door Gymgirl, 17 dec 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gymgirl

Gymgirl Fanatiek lid

17 jan 2018
    1.961
    932
    113
    Vrouw
    Nieuw jaar, goed voornemen...

Wie heeft er ervaring met Basic fit?
    Is het een fijne sportschool? Ik ben al in geen jaren in een sportschool geweest dus ben heel benieuwd of het wat kan zijn. Volgende week ga ik eens kijken, maar daar zullen ze vooral doen alsof het geweldig is. Maar ik zoek echte meningen!

2. Mamavan123

Mamavan123 Bekend lid

20 apr 2023
    569
    486
    63
    Ik ben een tijde sponsor geweest van basic fit. :roflmao: Vond het erg armoedig. Prima als je gewoon eens wilt sporten. Maar ik was gemotiveerder om te sporten bij een sportschool met wat meer persoonlijk contact/ begeleiding.

duitshollandsmeisje vindt dit leuk.
  3. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.842
    4.103
    113
    Prima als je ervaring hebt met trainen en gebruik wilt maken van de faciliteiten, maar als je begeleiding wil, zou ik verder kijken.

4. Esther2901

Esther2901 Fanatiek lid

3 jul 2014
    2.070
    1.565
    113
    Zelf geen ervaring met basic-fit, maar wel met een vergelijkbare keten. Als je zelf al bekend bent met de sportschool, dan is het geen probleem. Maar heb je geen of weinig ervaring dan zou het niet mijn voorkeur hebben.
    En de ene vestiging is de andere natuurlijk ook niet,

Zelf train ik bij een Anytime fitness locatie en dat is een kleinere locatie waarbij de twee fitness instructeurs die er werkzaam zijn ook nog echt aandacht hebben voor de sporters,

5. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.994
    113
    Geen fan van, ik geloof dat ze ook een prepaid systeem hebben. Zou dat eerst eens proberen want de ene locatie is qua bezoekers heel anders dan de ander.

Qua begeleiding is t over de hele linie niet denderend tenzij je net de enthousiaste uitzondering treft. Maar als je weet wat jij kan en moet doen en je eigen programma en apparaten kent is t goed te doen (en de bezoekers je aanstaan). Groepslessen waren wel oke, maar het rooster is aardig overhoop gehaald (in elk geval bij de locatie hier). Partner is dan wel van 1 specifieke groepsles maar kon nooit 2 lessen volgen bijv..

Collega's heb ik al gehoord dat ze niet erg blij waren met name over t gedrag van. Dingen zoals meerdere apparaten bezet houden en gewoon niemand die er naar omkijkt.

Maar ook de highend versie met kinderoppas kon mij niet binnen de deur houden. Ik ben geloof ik gewoon geen fan van fitness.

Dus voordat je een abbo aangaat, neem wat losse toegangen op de tijden die je zou willen gaan. Misschien vind je t helemaal top, misschien wel helemaal niks.

6. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Ik ben er een tijd lid geweest en mijn vriend ook. Wij vinden het prima. Is gewoon basic (vandaar de naam denk ik :roflmao:). Genoeg keus uit apparaten en er werden bij ons ook leuke lesjes gegeven.
    Maar als je echt goede begeleiding wilt zou ik voor een duurdere sportschool gaan. Weet je wat je wilt en moet doen? Dan is basic fit gewoon prima.
    De locatie waar wij heen gingen was altijd netjes en vriendelijke mensen.

7. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.798
    4.181
    113
    Hier is het vooral een overdekte hang plek voor de jeugd

8. Gymgirl

Gymgirl Fanatiek lid

17 jan 2018
    1.961
    932
    113
    Vrouw
    Nee, ik weet niet hoe het werkt en hoe te beginnen. Is het dan niks voor mij? Enige uitleg is wel fijn.

9. jippie01

jippie01 Bekend lid

25 mrt 2011
    846
    114
    43
    Vrouw
    Ik werk zelf op een sportschool en zou je afraden hier te gaan trainen zonder ervaring en kennis. Kies voor een sportschool met goede begeleiding zodat je kan leren hoe resultaatgericht te trainen met de juiste techniek. Daar heb je veel meer aan

Nova1986 vindt dit leuk.
  10. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.285
    3.965
    113
    Vrouw
    Nee dan zou ik echt een sportschool zoeken waar je begeleid wordt. Hoewel, de basic fit bij ons biedt ook personal training aan. Misschien een optie om dat een kwartaal te doen, tot je een beetje weet hoe en wat?

11. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.148
    3.026
    113
    Nederland
    Ligt echt aan de locatie. Hier zijn 2 locaties. Ik sport er bij 1, nieuw gebouw en een grote ruimte waar je virtuele lessen kunt volgen. Het andere gebouw is oud, geen virtuele lessen en het trekt ook andere mensen aan ofzo.

12. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.878
    6.405
    113
    Het verschilt ook wel erg per locatie. Hier in de stad was het niks, overkapte hangplek voor jongens van een jaar of 16. Veel energiedrankjes en stoerdoenerij, geen leuke sfeer. Maar ik ben ook eens bij mijn zus geweest in een andere stad, en daar kwamen vooral 20-30+’ers, was alles heel netjes en de sfeer heel rustig en toegankelijk. Personeel was daar ook echt veel aardiger en aanweziger. Bij die hier in de stad staan het personeel ieder uur 10-15 minuten buiten te roken, vreselijk vond ik dat.

13. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Nee ik zou dan echt een sportschool zoeken met begeleiding!

Mn man en ik zijn een hele tijd lid geweest van basic fit. Meer betaald dan we hebben gesport.

Zitten nu bij een sportschool met begeleiding, en ik vind het echt top! Elke 4/6 weken wegen en meten en als je wil een nieuw schema. De apparaten hier vind ik ook veel beter. Je logt in en krijg je schema te zien wat je moet doen, hoe vaak en hoe zwaar enz. Ik zou niet anders meer willen. Kost misschien wat meer, maar goed we maken er ook veel meer gebruik van.

En nog een ander voordeel is dat er ander soort type mensen hier sporten.

14. djoyz

djoyz Fanatiek lid

29 mrt 2019
    1.468
    1.510
    113
    Vrouw
    Ja hier ervaring.
    Ruim 1,5 jaar lid geweest. Als ik advies vroeg konden ze me geen antwoord geven, personeel (in die vestiging) staat meer te socializen met vrienden die langskomen etc.
    In de corona periode werd geen rekening gehouden met 1,5 meter afstand en er word nooit gecontroleerd of mensen wel of niet hun apparaten schoonmaken.
    (Of aangesproken op het feit dat 8/10 het niet doen terwijl ze er langs lopen.)

Ik heb uiteindelijk mijn abonnement opgezegd en er is nog wen flinke discussie geweest omdat ik het volgens hen niet had opgezegd en ik de betaling gestorneerd had. Ik moest toen nog iets van 80,- betalen en ze konden niks doen en als het niet betaald werd werd er en deurwaarder ingeschakeld met de kosten voor ons.

kort samengevat; nooit meer B-F voor mij. Goedkoop, maar zulke slechte begeleiding (niet) en staan bekend om zeggen dat er niks is opgezegd terwijl je wel degelijk opgezegd hebt.

15. Gymgirl

Gymgirl Fanatiek lid

17 jan 2018
    1.961
    932
    113
    Vrouw
    Wat ben ik blij met jullie ervaringen! Ik ga toch maar bij een andere sportschool kijken. Ik heb geen zin om een jaarcontract af te sluiten en geen (of weinig) begeleiding te krijgen. Dan ken ik mijzelf, dan ga ik een maand en daarna niet meer.

cosdy vindt dit leuk.
  16. cosdy

cosdy Fanatiek lid

21 jun 2012
    1.905
    2.067
    113
    Ik weet niet in welke regio je een sportschool zoekt? Wellicht zijn er mensen die je ook een goede tip kunnen geven over wat een fijne sportschool is

Deel Deze Pagina